#1 Skrevet Februar 18, 2010 Som topic sier så lurer jeg på om det bare er vw som selger ferdig laget rør til 96vw passat? Hadde den på eu og var seff (noe som de vel snart sier om alle eldre biler) rust på bremserørene bak. Da jeg ikke synes resultat blir godt nok med å¨bøye til rør selv så vil kjøpe ferdig bøyd:) Mulig jeg er pirkete men skal da se litt ordentlig ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 kommer vel på rullet rull uansett hvor du bestiller dette vel.. med tanke på lengde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2010 har du prøvd å bøye sånne rør selv? Usikker på om de er glødde, men hvis de er det så er det lett å få det pent Men ganske sikker på at du får tak i ferdig bøyd, på mekonomen,bilxtra eller biltema. hvis jeg ikke surrer med at det bare var ferdige lengder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2010 har du prøvd å bøye sånne rør selv? Usikker på om de er glødde, men hvis de er det så er det lett å få det pent Men ganske sikker på at du får tak i ferdig bøyd, på mekonomen,bilxtra eller biltema. hvis jeg ikke surrer med at det bare var ferdige lengder bare ferdig lengder på sistnevnte steder iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2010 Tror bare du får ferdige lengder uorginalt. Ferdig bøyde = Møller. Med en slik billig bøyetang fra biltema, går det fint å lage fine bøyer. Til og med på stålrør. Koppernikkelrør bøyer du fint for hånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2010 (endret) Vil ikke tro du får ferdig bøyde rør på Møller heller til den bilen da den begynner å bli for gammel i systemet deres. Men du får kjøpt orginale rør på rull som du må lage flenser og bøye til. Penerer en kobber rør da;) Å bøye til bremserør er egentelig ikke så vanskelig hvis du får satt fast røret i en skrustikke eller lignende og bøyer etter det gamle. Bruk også strips og fest det til det gamle røret etterhvert så blir det bra. Det er når du skal lage på frihånd uten mal det blir vanskelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2010 Kjøp kobbernikkelrør på Biltema, og et ferdig 'rørverktøysett', f.eks fra Teng eller Biltema som inneholder rørbøyeverktøy, dobbelkoningsverktøy og rørkutter. Så trenger du nipler, dette får du på en velassortert bilrekvisitabutikk til 5-6kr pr stk. Det er kjempelett å lage rør og bøye dem pent til, og langt rimeligere enn 'ferdige' rør som helt sikkert må bøyes til uansett. Bare å ta seg litt tid, så blir det like bra som originalt - eller bedre, siden kobbernikkel ikke ruster. Var helt grønn på dette med bremserør selv, men jeg gjorde dette på den ene Golfen nå i høst, og byttet absolutt alle rørene på hele bilen når jeg først satte igang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2010 da får det bli rør på rull og litt tålmodighet:) samt noe ordentlig verktøy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2010 Jeg fikk ikke kjøpt ferdige bremserør til min Polo G40 på Møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...