#1 Skrevet Februar 18, 2010 BIL: Audi A4 B5 TQ 2000mod ANB Har hatt et lite problem den siste tiden.. Det har seg slik at når jeg bremser hardt på lavt turtall så faller turtallet så lavt at motoren kveles og stopper.. Skjer mest ved rygging, eller lukeparkering o.l. der en jokker litt på gassen før en bremser.. Det er også slik at av og til på tomgang så dropper turtallet skikkelig lavt (nesten kveling av motor) før den henter seg inn igjen av seg selv. Dette uten noen som helst slags touching av pedaler / knapper osv.. Har sett en liten tråd her før angående en vacum/bremseslange inn igjennom torpedoveggen en plass men finner ikke igjen denne tråden.. Der hadde trådstarter også noe problemer med at turtallet fallt av og til.. Noen som kjenner til dette problemet? Eller som har en tråd å linke til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 hva med LMM eller vakumlekasje.. er jo gnske enkelt å trykkteste dette selv.. spess hvis du har en slik lekasje så bilen dauer men jeg vet ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2010 hva med LMM eller vakumlekasje.. er jo gnske enkelt å trykkteste dette selv.. spess hvis du har en slik lekasje så bilen dauer men jeg vet ikke LMM kan det ikke være.. den er ikke så veldig lenge siden jeg byttet.. Pluss den er logga og den gir fra seg dem rette tallene.. Mener han som chippa den prøvde å trykkteste, fant ikke noe han heller.. Så tviler på det er noe med innsuget... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2010 someone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2010 Du kjører ikke med åpen dump/bypassventil? Jeg merket at min B5 stoppet/kvelte seg ofte med dette når jeg testet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2010 Du kjører ikke med åpen dump/bypassventil?Jeg merket at min B5 stoppet/kvelte seg ofte med dette når jeg testet. Kjører med forge sin resirkventil... Fungerer jo på samme måte som orginalen.. Men hvordan kan problemet komme av den delen da? Sjønner ikke at det kan være den? Fikk du løst problemet du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2010 Kjører med forge sin resirkventil... Fungerer jo på samme måte som orginalen.. Men hvordan kan problemet komme av den delen da? Sjønner ikke at det kan være den? Fikk du løst problemet du da? Jeg brukte da Forge sin som slipper 50% ut og 50% tilbake i systemet,men det likte den ikke og stoppet på tomgang og oppførte seg veeeldig rart ellers også. Men siden du kjører men en Forge ventil som slipper alt tilbake som den orginale,er nok ikke dette problemet her. Alt ble bra når jeg fikk på en Turbo XS RBV-25 ventil,altså en som IKKE er åpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2010 Okay, da sjønner jeg at du fikk problemer.. Har som sagt en resirk som fører alt tilbake, så alt her ok her. Har en liten aning om at det er noe med luft/vacum på/til bremsekraftforsterkeren eller liknendes å gjøre. For jeg synest jeg har lest om dette på en annen tråd her for lenge siden.. Men denne elendige søkefunksjonen er ikke vert bryet med å prøve seg på en gang.. Eventuellt om noen har en oversikt over luft/vacum på bremsesystemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2010 Noen som har ELSA eller liknendes? Bilder over vacum/luft/styring av bremsene? Mener fast bestemt at det går et rør inn fra motorommet inn igjennom torpedoveggen, som har vert problemer på flere biler.. Skulle hatt noe mere info rundt dette..!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2010 Fant du utav dette? Jeg setter min knapp på at du har lekk i slange som går ut til bremsekraftforsterker, det står gjerne en enveisventil på denne sånn at en overtrykkstest ikke vil avsløre lekkasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2010 Fant du utav dette? Jeg setter min knapp på at du har lekk i slange som går ut til bremsekraftforsterker, det står gjerne en enveisventil på denne sånn at en overtrykkstest ikke vil avsløre lekkasjen. Har ikke sett så veldig mye på dette problemet enda.. Siden det ikke er hver dag det skjer.. Har i allefall tetta slangen som går inn igjennom torpedoveggen, som jeg har snakka om.. Om det hjalp? Njææ, kansje litt.. Men Takker for tipset, skal få sett litt nærmere på akkurat dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...