#1 Skrevet Februar 18, 2010 Dette gjelder Audi Typ89 så vidt jeg vet. Vifta mi gikk åt skogen her om dagen og jeg har sliti værre med å få tak i vifte til varmeapparatet mitt... Eneste jeg fikk tak i var til Non AC og den skulle visst ikke passe, men kjøpte en slik for tenkte jeg kunne modde den til, slik at jeg fikk montert den i det "dekselet" som motoren som var ødelagt satt i. Etter mye banning og kødding ga jeg opp. Gikk tilbake til bilen med det "dekselet" som hørte til Non AC for å se hva forskjellen var, og den så jo helt annerledes ut la den inntil hullet og bare vred litt rundt. Og plutselig satt den fast!! Den passet!! Motoren som var der satt fast med 4-5 skruer. I biler uten AC så er det ingen skruer, man bare dytter den inn og vrir rundt. Det samme kunne man visst gjøre hos biler med AC også visst. Det er ikke helt optimalt, siden festet som motoren sitter i er helt rundt og uten noen utstikk, så det blir noen åpne hull. Men fungerer veldig bra som en nødløsning. Hullene kan man tape igjen heller putte noen gummiknotter i hvis man vil. Eneste jeg måtte gjøre noe med var kontakten. Men det var heller ikke rare greiene. Bare dro ledningene ut av det klips festet det satt i. Man må nok være to for å gjøre dette. Tok motoren ut av festet sitt, la den inn først, fikk bror til å holde igjen vifte og motor når jeg trykket dekselfestet på plass. Fikk nemlig ikke inn vifta slik som den ser ut på bildet. Med AC Uten AC Grunnen til at jeg skriver dette er pga at alle jeg har snakket med, NBS, div verksteder og vrakplasser, sier at det ikke passer. Fra AC vifte til Non AC vifte iallefall. Mener jeg leste det her inne også et sted. Skal få tatt noen bedre bilder og slikt imorra hvis det er av interesse. Håper dette er til nytte for noen! Var grisekaldt å kjøre til jobben idag uten varme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...