#1 Skrevet Februar 18, 2010 Hei Kan dette gjøres via vag-com? Noen som veit hvordan man gjøre dette? Bestilt ny Instrument fra tyskland så vil ha min Km-stand på det nye instrumentet. Mvh Christian D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 trur ikke det er så lett å gjøre selv, mener jeg har lest at man måtte ta den med til møller, for å la de gjøre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2010 trur ikke det er så lett å gjøre selv, mener jeg har lest at man måtte ta den med til møller, for å la de gjøre det Bruker de noe annet enn vag-com for å gjøre dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2010 Kan legge til at når jeg får det nye instrumentet, så har vel det tysk språk inlagt. Dette er vel også noe som gjøre i vag-com. Noen som veit noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2010 Språk forandrer du greit med Vag-Com eller VCDS som det heter nå. En god ressurs for kodinger og hidden er da http://www.openobd.org - der finner du det meste. Forandre kilometerstanden på et instrument får man av helt kurante årsaker hverken gjort med VCDS/Vag-Com/ eller VAS som merkeverkstedet bruker. Det finnes imidlertid mange vidunderløsninger der ute, men det bare en algoritme av hexadesimale verdier programmert til en spesifikk addresse på en spesifikk minneskrets. I prinsippet kan du derfor klare deg med en helt enkelt eeprom /mcu programmerer bare du vet hvilke hidden du skal modifisere. Uansett, det kan hende du er så heldig at tyskern du kjøper det av har satt det i "nymodus" med km til 0 eller der omkring, slik at du kan bruke VCDS til å sette verdien du skal ha. Mange av de som selger instrumentpaneler gjør nettopp dette, så det er bare å krysse fingerene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2010 Språk forandrer du greit med Vag-Com eller VCDS som det heter nå. En god ressurs for kodinger og hidden er da http://www.openobd.org - der finner du det meste. Forandre kilometerstanden på et instrument får man av helt kurante årsaker hverken gjort med VCDS/Vag-Com/ eller VAS som merkeverkstedet bruker. Det finnes imidlertid mange vidunderløsninger der ute, men det bare en algoritme av hexadesimale verdier programmert til en spesifikk addresse på en spesifikk minneskrets. I prinsippet kan du derfor klare deg med en helt enkelt eeprom /mcu programmerer bare du vet hvilke hidden du skal modifisere. Uansett, det kan hende du er så heldig at tyskern du kjøper det av har satt det i "nymodus" med km til 0 eller der omkring, slik at du kan bruke VCDS til å sette verdien du skal ha. Mange av de som selger instrumentpaneler gjør nettopp dette, så det er bare å krysse fingerene Dette er bestillt fra en krasjet bil fra tyskland, så kilometeren er sikkert ikke satt i nymodus.. men hvem har greie på dette, at jeg kan skifte kilometerstanden til der den skal stå skjønner at dette ikke skal være enkelt å gjøre siden dette kan føre til at mange andre gjør dette, som ikke burde gjøre det. hvis dette ikke skal komme ut på forumet, så kan nu iallefall de som kan dette ta det på pm. dette er iallefall det instrumentet jeg har kjøpt, ser ut som km står på 202000km på bilde iallefall? da må jeg stille det fram til 210 000km http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=270511807812 Mvh Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2010 Kan justeres til nøyaktig det du vil ha km på med vag can comander diagnoseutstyr (avansert utgave av vag-com) litt langt unna men om du er i oslo så har jeg sånnt utstyr til å justere dette:) tar 5 min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2010 ..Blir veldig feil å si at VAG Commander er en avansert utgave av VAG-COM Men uansett, det finnes jo folk som livnærer seg på å justere kilometerstanden, så du kan sikkert bare google litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2010 vag-tacho og en $10 kabel fra ebay så har du det du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2010 Det som blir gjort på merkeverksted er at man leser ut verdier fra kombiinstrumentet (Deriblandt km-stand), lagre disse forså å legge dem over til det nye instrumentet igjen. Mest sannsynlig må man da ha et nytt instrumentpanel, eller ett som er "nullstilt" om det lar seg gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2010 vag-tacho og en $10 kabel fra ebay så har du det du trenger. VAG-Tacho vil ikke fungere på denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2010 Kan justeres til nøyaktig det du vil ha km på med vag can comander diagnoseutstyr (avansert utgave av vag-com) litt langt unna men om du er i oslo så har jeg sånnt utstyr til å justere dette:) tar 5 min. Takk for tilbudet men oslo blir en smule langt for min del å reise, hvis du ikke kan bare bruke instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 20, 2010 Jge må visst ha Vag commander da for å justere km-standen da?. Er dette dyrt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 20, 2010 Jge må visst ha Vag commander da for å justere km-standen da?. Er dette dyrt ? http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=28_29&products_id=6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2010 Fant denne på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18104770 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 20, 2010 http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=28_29&products_id=6 Takker Tom Are 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2011 Takker Tom Are har du kjøpt den? er den brukanes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...