#1 Skrevet Februar 19, 2010 jeg skulle kjøre inn til byen her om dagen, i min 2002 modell passat stv.1,9 tdi 2wd, da det for det første, lyste i antispinn lampa i dashbordet (som om jeg hadde slått av antispinn manuelt, men jeg prøvde å slå dette på igjen med bryteren uten hell). Så fikk jeg opp "engine fail" i dashbordet bare sekunder etter . Studerte umiddelbart servicehåndboka etter at jeg hadde parkert bilen. Der stod det bare det at jeg skulle kontakte nærmeste serviceverksted så fort som mulig for hjelp... Noen som har peiling på hva dette kan være for noe?? Kan det skyldes at register reima er slapp f.eks.?? Skal på 180000 service til uka, med reg. skifte og det hele siden bilen har trillet snart 181000 km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2010 Skjedde noe lignende på passaten til en kamerat også, at disse lampene lyste... Da var det bare sikringa til bremselyset som hadde gått... Håper det er like enkelt hos deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2010 hmm.. det må jeg sjekke ut, men det hørtes nesten for enkelt ut til å være sant...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2010 Funnet ut noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2010 nei, kunne ikke finne noen gåen sikring, målte flere stk. men ikke noe hell der nei... Må nok få Naf til å transportere bilen til verkstedet, så får de se på det der.. håper det ikke er noe så alt for alvorlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2010 samme skjedde på min passat 02 4-m! der var det sikringen på bremselyset. den var ikke ødelagt, men ble ikke "godtatt". bytta til nye sikring og da var det i orden. hadde ikke bremselys heller.. Sto ikke engine fail på min, men "engine workshop" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2010 tja, skal ta den andre bilen min å dra bort på esso og bunkre sikringer så får vi se.. hadde vært kjekt å slippe å betale naf for transport til verkstedet - da det i utgangspunktet er svindyrt nok med 180.000 service m reg. bytte!! takk for tipsene folkens, håper det går med nye sikringer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2010 ligger ikke feil lagret på temp-føler g62 da? vært borti at esp/antispinn lampa og motorlampa kan lyser da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2010 jeg aner ikke. Men esp lyser og beskjeden om motorfeil kommer opp i diplayet til kjørecomputeren. Skal i allefall bort nå å få tak i sikringer, skal gi tilbakemld. på hvordan d utarter seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2010 Da har jeg fått nye sikringer, så nå ble varsel lyset til anti spinn borte da jeg skiftet sikringen til den, og det fungerte igjen. men finner ikke sikringen til bremselysene, noen som vet hvor den sitter (hvilket nr) er litt dårlig sikrings beskrivelse.. Men, feilmeldingen er der fremdeles.. husket forresten feil, er ikke engine fail men engine workshop som nevnt ovenfor.. Er det forresten slik at om jeg finner rett sikring og får byttet dette, vil feilmeldingen "engine workshop" fremdeles være der? dvs. må feilkoden slettes med vag com eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2010 Den blir borte. Har du bremselys? Skal sjekke sikringene mine nå etter nr men skjønner ikke hvorfor den plutselig ikke godtar en sikring som er hel, og bytter du den er det i orden. Vetom fler sånne tilfeller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2010 Det er sikring nr 13. Er en av de små på det øverste feltet. Tredje sikring fra Venstre nederst på det øvre feltet. Er en 10A på min hvertfall. Regner med det er det samme på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 21, 2010 Sjå der ja, blir årnings vett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 21, 2010 tja.. da har jeg bytta sikring til bremselysene, så alt til lysene er i orden, men enda er det "engine workshop" i displayet og glødings anvisningen blinker, samt. at når jeg hadde bytta sikringen til bremselysene så var det akurrat som før med antispinn indikatoren også - den bare lyser og antispinn er ute av drift... snodige greier dette. men, får håpe de finner ut av det på verkstedet i hvertfall! skal få de til å sjekke det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 22, 2010 (endret) Okei. Synd det. Det ordna seg hvertfall på min. Sjekk at bryteren til bremselyset ditt er i orden. Dette er en toveis bryter. Som kan løsne. Og som kan irre, pga damp fra bløte sko etc. Hadde løsna min. Og da var det også det samme med lampene. Men cruisecontroll fungerte heller ikke. Koster heller ikke mye. Mål den eller sjekk at lysa lyser. Det er en lukket og en åpen bryter i en å samme. Den åpne til lys, og den lukkede til cc, og esp/abs. Kutter motor hvis du gasser og bremser samtidig. Bryteren koster under 100kr på møller. Billigere enn å få værksted til å sjekke. Sitter på pedalen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 26, 2010 jaja, da var feilen omsider funnet! Det viste seg at det var dårlig kontakt på den ene bremselyspæra, så når dette var fixset. så funket alt ( til og med antispinn) Jeg pratet litt med møller om dette når jeg tok 180000 service på bilen her om dagen - de sa det at antispinn på disse bilene gikk gjennom bremselyspærene - og derfor fikke jeg opp "engine workshop" i displayet når pæra køddet og antispinn ble utkoplet som følge av dette.. Utrolig tullete opplegg syns nå jeg da, men men..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 27, 2010 er litt rart at dårlig kontakt på ei pære skal få alle de lampene i dashen til å lyse... Men bra feilen er funnet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...