Lekkasje på oljepickup 2.2T

Anbefalte innlegg

Er dette noe som er normalt? Noen som har erfaringer med dette og kan vise med bilder hvor denne sitter? Ligger vel ved oljepumpa formoder jeg? : rolleyes Som de fleste vet har jeg 3b.

Har av og til litt mindre oljetrykk enn normalt. Ser det godt når motoren er i arbeidstemp. +90c

Min teori er enten lekkasje på oljepickup'en eller at oljepumpa mi er litt "ustabil" :)

Bjørn Tore

Edit: Vent nå litt..oljepickup..er det den man peiler olje med? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S4 er den ihvertfall av plast, antakeligvis på de andre 20v turbomotorene også. Den kan sprekke av diverse årsaker, så det er ikke helt ukjent. At oljepumpen er dårlig på de motoren er ekstremt sjelden, så det tviler jeg på. I verste fall kan også inntaket være delvis tett hvis motoren har gått leeeenge uten oljeskift en gang i tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S4 er den ihvertfall av plast, antakeligvis på de andre 20v turbomotorene også. Den kan sprekke av diverse årsaker, så det er ikke helt ukjent. At oljepumpen er dårlig på de motoren er ekstremt sjelden, så det tviler jeg på. I verste fall kan også inntaket være delvis tett hvis motoren har gått leeeenge uten oljeskift en gang i tiden..

Oki Eyvind :) Da blir det å se nærmere på dette til helga. Tar jeg ikke feil så har tidligere eier hatt et intervall på 15-20 så inntaket kan være litt tett ja. Må vel bare ta av pumpen og gjøre rent. Er bare av og til at den ikke kommer opp på 5 bar ved pådrag. Stempler/komp = OK, men man vet jo aldri. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.