#1 Skrevet Februar 20, 2010 Driver å bytter støtdemper og fjærer på en Sharan og har fått et problem når jeg skal montere den på igjen. Har fått satt den tilbake i holderen nede, men når jeg skal ha den opp i hullet igjen må jeg presse alt innover noe helt vavittig mens jeg jekker opp bærebrua. Er dette normalt eller har jeg fått noe tull med drivakslene mens bærebrua var nede. Har pressa endel, men er litt redd for å ta i for mye. Har prøvd å vri bremseskiva frem og tilbake for og se om akselen evt smatt på plass, men kunne ikke merke noe forskjell. Noen som har noen tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2010 Jekk opp bilen på begge sider. Er sikker stabstaget som jobber imot deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2010 Vanskelig å tolke hva problemet ditt er utifra det du skriver. er det sånn at den står med for mye positiv camber, eller for langt nede så problemet er at du ikke får fjørbeinet langt nok opp? Trikset er uansett å sette fast oppe først, for deretter å få demperen nedi "holderen" eller hjullagerhuset etterpå. Om hjullagerhuset er for langt ute (altså skråer utover oppe) kan det være at du har dratt den indre drivknuten for langt ut så den har delt seg. Må da i tilfelle ta den ut å sette sammen før du jekker noe mer ene eller andre veien;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2010 Vanskelig å tolke hva problemet ditt er utifra det du skriver.er det sånn at den står med for mye positiv camber, eller for langt nede så problemet er at du ikke får fjørbeinet langt nok opp? Trikset er uansett å sette fast oppe først, for deretter å få demperen nedi "holderen" eller hjullagerhuset etterpå. Om hjullagerhuset er for langt ute (altså skråer utover oppe) kan det være at du har dratt den indre drivknuten for langt ut så den har delt seg. Må da i tilfelle ta den ut å sette sammen før du jekker noe mer ene eller andre veien;) Fikk etter mye om og men det på plass i går kveld. Det virket et som det var noe med driv akselen som hadde kommet for langt ut. Fikk vrid bremse skiva frem og tilbake og dermed smatt dette på pålass:). Skal ta den andre siden i dag og skal som nevnt her prøve og festen i toppen først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...