#1 Skrevet Februar 20, 2010 Oppdaget i går at det drypper liten mengde rosa væske ifra undersiden av motoren. (10-20cm på førerside for midten). I løpet av natten er det ikke blitt noe spesielt mer, men ser det henger en dråpe på dekselet på undersiden... Har ikke brukt bilen siden onsdag, og fatter ikke hva det kan være for noe! Akkurat det kommer nok av at jeg ikke har spesielt bra peiling på slikt... Bilen det gjelder er en A4 B5 1,9tdi q 2001-modell. Noen som kan hjelpe med tips til hva det kan være/hva jeg bør gjøre? Setter stor pris på all respons! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2010 kan det være servo oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2010 hmm... spør du meg, spør jeg deg? Men du sier jo noe der! Var ute og så litt etter, men det er jo ikke lett å se så mye nedi der. Heller trangt om plassen... Så på ekspansjonstanken til kjølevæska at nivået var akkurat på minimum... Satt på tenninga og får ikke opp noen varsellampe på det. Men det er kanskje ikke noe unormalt med det? Fatter lite av dette altså, og så får jeg skikkelig bil-influensa med en gang det er noe styr med bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2010 Kryp under bilen og se "oppi der" heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2010 Du har nok kjølevæskelekkasje en eller annen plass. Sjekk over alle slanger og slangeklemmer i kjølesystemet, så finner du nok feilen. Eventuelt er det vannpumpa som lekker. Kan være greit å komme seg under bilen og ta av plata under motoren, da blir det lettere og komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2010 Okay. Prøvde å smyge hodet inn under der, men det var ikke akkurat enkelt! Får vel bestille tid hos det lokale verkstedet da... Har ikke bukker eller noe selv. Byttet vannpumpa med registerreima her for 3mnd siden hos Møller, kan det ha noe med det å gjøre kanskje...? Rart hvis en ny vannpumpe skal lekke, tenker jeg. Er det noe problem å bruke bilen med denne lekkasjen? Ville du/dere gjort det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2010 Okay.Prøvde å smyge hodet inn under der, men det var ikke akkurat enkelt! Får vel bestille tid hos det lokale verkstedet da... Har ikke bukker eller noe selv. Byttet vannpumpa med registerreima her for 3mnd siden hos Møller, kan det ha noe med det å gjøre kanskje...? Rart hvis en ny vannpumpe skal lekke, tenker jeg. Er det noe problem å bruke bilen med denne lekkasjen? Ville du/dere gjort det? Se over radiatoren også etter små vannpærler med kjøleveske. Siden det ikke er en stor lekkasje kan du fremdeles bruke bilen, men jeg ville sett mer nøye etter om jeg ikke kunne se hvor det kom fra. Kjøp deg en liter med kjøleveske og etterfyll hele tiden. Hvis du ser oppi tanken for kjøleveske ser du en plast kanal med to metall bøyler oppi. Når veskenivået går lavere enn disse to bøylene brytes kretsen mellom de og du får opp varsel i dashbordet. Ikke mange mm. fra minimums merket før dette skjer. Sjekk nivået helst hver dag og fyll til max. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2010 Ok, får gjøre det da Bare en ting til... Er det mest sannsynlig bare en bagatell? Er ikke sånn at det kan være noe med toppakningen osv...? Takker for hjelpen uansett! Verste jeg vet når det er noe galt med bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2010 hadde toppakningen vært gåen ville du fått vann i oljen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2010 Er det vannpumpa går det på garanti dersom du bytta denne for 3mnd siden. Ellers er det en slange som lekker, eller muligens radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2010 Allright! takker for rask respons 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 21, 2010 Jeg har/hadde akkurat samme problem som deg, bare i sommer.. Jeg la meg under bilen og fant ut at en frostplugg på vannpumpa lakk, men siden du "nylig" har byttet denne, burde det være utelukket. Muligheten er som de andre nevner her, en slange som lekker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...