#1 Skrevet Februar 20, 2010 har hatt rådelager havari på en motor jeg har. Når jeg demonterer alle rådene så sitter lagrene løst skal di ikke sitte fast på lagerbukkene? de faller av av seg selv når jeg splittet råden fra veiva. når jeg tok av veiva så sitter veivlagrene fast.(slik di skal gjøre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2010 Rådelagrene kan miste spennet sitt over en lengre tids bruk..Legg de gamle lagrene mot de nye,så ser du hvorfor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2010 Rådelagrene kan miste spennet sitt over en lengre tids bruk..Legg de gamle lagrene mot de nye,så ser du hvorfor men om lagrene er så løse, vil di ikke da spinne rundt på veiva og forusake lager havari? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2010 Har du hatt lagerhavari, er det ikke rart lagerskåla sitter dårlig. Derimot hvis de nye lagerskålene sitter dårlig i råden eller rådebukken så har du enten en ødelagt råde eller feil lager. Har det vært skikkelig rådebank må ofte råden byttes eller repareres, men da ser du det tydelig på råden. Hvis lageret har vært med rundt i råden, så er det i beste fall rep av råde på gang. Jeg for min del har enda til gode å se lagre som er i orden som har mista så mye av spennet sitt at de detter ut av seg selv. Det hender riktignok at dem henger igjen på veivtappen ved demontering, men det er pga vakumet som er pga oljefilmen og ikke fordi dem har mista spennet sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2010 men om lagrene er så løse, vil di ikke da spinne rundt på veiva og forusake lager havari? Jo, helt riktig. Men det skal også sies at dem blir pressa sammen når du skrur lagerbukken fast i råden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2010 Hadde lagerhavari på 1 råde, den råden og veiva er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...