Anbefalte innlegg

Sliter litt med fusking i bilen. Lurte på om dette kan ha noe med att det blir levert e75 (eller hvilket oktantall det er) nå på vinteren mot e85 på sommeren?? Er snakk om en audi med 20vt og litt i overkant av 600 ponnier. Har ikke brukt bilen med e85 enda men den er mappet til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil gå med litt fetere AFR på E75. Er fuskingen på høyt eller lavt turtall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuskingen begynner først når motoren får belastning. Så fusker igrunn jamt over hele turtallet så lenge en har gassen bra i bunn. Men kan det vere noe annet som gjør det? , eller er det såpass forskjell på e75 og e85 att det vil gi fusking når den er trimmet såpass?. Bilen virker helt fint så lenge man ikke gir for mye gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da snakket med KRB (Takker for hjelp igjen) som sier det skal ikke gi noe merkbar fusking med e75 vs e85. For da ta å få sjekket plugger og pluggledninger osv. Om noen har noen forslag videre til hva det kan vere takker jeg for forslag. Legger med en specliste på motor:

 

MOTOR AAN:

 

-Borr/slag 83mm/92,8mm (2.5L)

-8.5 comp

-ARP studs til veiv og topp

-American Eagle råder med ARP 2000 bolter

-Coatet råde og veivlager

-JE stempler

-Victor reinz toppakning

-Portet topp med 0.5mm overdim ventiler, rustfritt inn og inconell ut

-AAN innsug

-7A kammer (Åpning ved veksling: 2.5mm inn og 2mm ut)

-Kraftigere ventilfjærer

-Titan ritainers

-Lettere pushere

-Justerbare kamdrev

-E-bay grenrør (modifisert, med oppheng)

-GT-k 550 (T3/AR 82)

-Turbonetics Evolution wastegate

-RS 500 intercooler

-varmeveksler til oljekjøler

-3" eksos

-1600cc bosch dyser

-E-85 suppe

-Aeromotive bensintrykksregulator

-An-8 aluminium fueltube med dobble pumper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som et tenningsproblem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gjorde det. Var det jeg var usikker på om det kunne vere om e75`en var årsaken. Men det var enkelt og greit pluggene som ikke var i form.De så bra ut men skiftet de og nå går den som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.