Multitronic A4 TD 8E B7 2006 mod .114000 km

Anbefalte innlegg

Ved oppstart vises OK i display. Girvelgeren markerer for D under kjøring....Etter 2 timers kjøring forsvinner D markeringen og girvelgeren lyser for alle gir samtidig. Merker ikke noe på bilen, den bare går og går. Samtidig kommer det opp 2.00hr i displayet.Hvis jeg da velger manuell, lyser alle 7 girvalgene. Dette kan komme å gå med jevne mellomrom. Har oppfattet at dette er et feilmeldingsvarsel men ??? Noen som kan fortelle hva det kan dreie seg om, gjerne en VAG "ekspert" Giroljen ble byttet på VAG i Arvika(Sverige) på 108000 km. Skulle gjerne hatt prosedyren for giroljebytte også, det er vel en omfattende jobb med temp.målinger osv. Er det filter som skal byttes samtidig?? Masse spørsmål her, men er det noen som seriøst kan svare på det jeg spørr om og ikke alt mulig annet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første prioritet må vel være å finne ut HVA denne feilmeldinga faktisk melder for noe? Det gjør du vel strengt talt best hos merkeverksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første prioritet må vel være å finne ut HVA denne feilmeldinga faktisk melder for noe? Det gjør du vel strengt talt best hos merkeverksted.

 

Jada, men hva f.... gjør man med dette forumet da, hvis man skal dra til VAG verkstedet for alt mulig man lurer på ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, men hva f.... gjør man med dette forumet da, hvis man skal dra til VAG verkstedet for alt mulig man lurer på ???

 

hehe-Enig!

 

jeg er ikke mye til hjelp, men har hørt at hvis alle girvalgene lyser i fis-så er girkassa i nødmodus?

 

men hør med den Dag her på forumet. vent så skal jeg finne fult navn. han kan endel om girkasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Bøsterud. hør med han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt klart at girkassen går i nødmodus av en eller annen årsak.

At det dukker opp 2:00 hr i displayet (som jeg vil tro er i displayet på kjørecomputeren) er bare et varsel om at du har kjørt i to timer og at det er på tide med en pause; dette har selv gamle biler som typ44 med kjørecomputer.

 

For å vite hvorfor girkassen går i nødmodus er du rett og slett nødt til å få lest feilkoder.

Det er ganske vanskelig å vite hvorfor uten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei Dag, håper det var greit at jeg nevnte deg..... jeg fikk intrykk av at du hadde endel kunnskap om dette emnet.

(vil bare nevne at girkassen jeg hadde problemer med,er løst og viste seg å være våt hjerne)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt klart at girkassen går i nødmodus av en eller annen årsak.

At det dukker opp 2:00 hr i displayet (som jeg vil tro er i displayet på kjørecomputeren) er bare et varsel om at du har kjørt i to timer og at det er på tide med en pause; dette har selv gamle biler som typ44 med kjørecomputer.

 

For å vite hvorfor girkassen går i nødmodus er du rett og slett nødt til å få lest feilkoder.

Det er ganske vanskelig å vite hvorfor uten :P

 

Feilkode avlest, men gudene veit hva for en feilkode det var ?? Han mekanikeren sa det var en periodisk feil i styreenheten og at denne sansynligvis måtte byttes. Han rådet meg til å kontakte VAG-Møller for evt. reklamasjon da bilen er under 5 år. Han mente ihvertfall at det ikke var noen fare å kjøre med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen mulighet for å få lagt ut feilkoden her? Ellers blir det litt som å svare å et slikt spm: Motorlampa mi lyser, hva er feil? ;) Som sagt over her så går den i nød.

Skal være spess CVT olje på denne, filter byttes ikke på service (60000) kun olje. filteret sitter utenfor kassen som en del av et rør.

2 hull under kasse, ett til å tappe av og et til påfylling umbraco er påfylling, tolvkant er tapping.

skal tappes ut alt som renner ut, så skru i tappeplugg. montere påflyllings tank som fungerer etter hevert prinsipp med peilekran som skrus inn i peilehull. så skal det fylles på minimum 5 l. deretter startes med brems inne (fylletank/kran fortsatt påmontert med lukket inngang/utgang, olje utover de 5 l må etterfylles etter første åpning av kran om det ikke kommer noe i starten, helles på til det renner ut av kranens utløp ved 1 åpning) alle gir velges og holdes med brems inne i minst 2 sek, så ser man på temp med feks vas/vag-com mvb 11 på 02 girkasse om jeg ikke husker feil. der ser man olje temp. kranens utløp åpnes mens bil står i park når temp har kommet til 30 grader, så lukkes kranen igjen etter at det har sluttet å fosse ut olje, drypping er ok. bilen fortsetter å gå, når du når 35 grader så kan du åpne utløpet på krana igjen til det bare drypper jevnt ut.. krana må så lukkes igjen og pluggen settes inn før 45 grader er nådd.. (lukking av kran er ok når som helst mellom 35 og 45 grader.. 50 grader om bilen går i varme land) så er den skiftet:) egentlig skal en adapsjons kjøretur kjøres etterpå.. men det går av seg selv.. så det kan man hoppe over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.