Anbefalte innlegg

Som over ,eg er plaget med at plastventilen over veivhusventilasjonen fryser og motor kaster ut olje, korleis løser dere dette problemet ? berre å demontere å reingjere ofte eller fjerne den ?

Eg har eit noe forenkla system med catchtank og retur til bunnpanne, fungere topp dette heilt til det blir langvarig minusgrader.

Her er en skisse av ventilen eg snakker om, opplegget mitt går ut fra ventilen og rett i catchtanken.

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=118874&d=1237999881

Noen gode ideer ?

mvh

Benjamin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok mange som har hatt dette problemet i vinter, uansett motor, pga svært lave temperaturer.

Ventilen fryser naturlig nok pga skitt og fukt, og det har lettest for å skje når det kjøres bare/mye småkjøring. Rengjør systemet og skifte olje, så bør det gjøre susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, så da er dette vanleg men da bør en jo sjekke denne ventilen ofte da i slik veir som vi har no eller tar det lang tid før den fyller seg og fryser igjen,kommer vell gjerne an på kor mykje småkjøring det blir.

Skifte olje har eg nett gjort siden motoren kasta ut nesten alt :) såg jo heilt gale ut dette spruta olja ut åndings filteret.

Takk for tilbakemelding

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.