Forskjell på slavesylindre til 01E S4/S6 kasser?

Anbefalte innlegg

Fikk ikke clutchen til å fri ut og siden eg ikke har rørt clutch eller kasse så begynte eg å se på slaveslylinderen og sammenlignet denne med en annen eg hadde liggende, og stanga inni var forskjellig lengde på, så mistenker dette kan ha noe å si...

 

meeen, det var den lengste av disse som stod på kassen, det vil vel si at utløserlageret skulle være presset mot trykkplaten, som førte til at clutchen alltid var fridd ut??? Her ville den jo ikke fri uansett hvor mye eg jokket og luftet.

 

Den korteste av disse fant eg på en S4 V8 kasse, men denne har vel helt annen clutch enn AAN?

 

Om eg monterer denne korte vil vel den være for kort og clutchen heller ikke fri ut på noen måte? eller tenker eg helt baklengs her?

slave.JPG

slave2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du monterer en kortere stang så er det mindre sannsynlig at clutchen løser ut.

Du er sikker på at lamellen er løs, at den ikke har stått og klistret seg fast?

Hva kjenner du av motstand når du tråkker inn?

 

Er uthulingen i stemplene på de to pumpene like, altså at disse ikke er ulikt utformet slik at stengene totalt sett rekker like langt fordi stempelet til den lengste har større uthuling?

 

V8 har annet svinghjul, tror derfor også at clutchen heller ikke er lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner at noe beveger seg i clutchhuset, men vet jo ikke hvor langt lageret går inn. Tenker også det vil være enda mindre sannsynlig å få den til å fri om eg setter i en kortere stang, så kan være lamellen har grodd fast, noen god idè om hvordan lure denne løs uten å måtte pille kasse av? Sette bilen på bukker og la hjulene spinne og herje litt i friluft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foten på bremsen, inn med clutchen i 1 gear, vri om nøkkelen.

Dette virker ofte på gamle traktorer etc... der clutchen har "klistret" seg fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foten på bremsen, inn med clutchen i 1 gear, vri om nøkkelen.

Dette virker ofte på gamle traktorer etc... der clutchen har "klistret" seg fast.

 

får prøve den, er nok lamell som sitter. Har aldri hatt av kassen av denne motoren og alt funka jo helt strøkent når eg tok det utav denne S6'en du var å hentet interiøret fra, men steamet maskinen før eg monterte den inn så fukt og vann på svinghjulet har nok skylden...

 

Har satt bilen på bukker så kan jo starte den i gir og få opp litt fart på hjula for så å hugge inn bremse, men kan vel fort være noe annet som gir etter da? men verdt et forsøk istedet for å ta kosejobben med å ta ut kassen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve den, er nok lamell som sitter. Har aldri hatt av kassen av denne motoren og alt funka jo helt strøkent når eg tok det utav denne S6'en du var å hentet interiøret fra, men steamet maskinen før eg monterte den inn så fukt og vann på svinghjulet har nok skylden...

 

Har satt bilen på bukker så kan jo starte den i gir og få opp litt fart på hjula for så å hugge inn bremse, men kan vel fort være noe annet som gir etter da? men verdt et forsøk istedet for å ta kosejobben med å ta ut kassen...

 

Pass på så ikke det rykket river bilen av bukkene da. Ved stor hastighet på hjul og bråhugging på bremser vil få en "rar" effekt på en mindre stabil løsning.

Ville heller prøvd å starte med begge pedaler i bunn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men hvor er spenningen henne da? hehe... Setter 8-10 bukker rundtom så har den noe å støtte seg på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men hvor er spenningen henne da? hehe... Setter 8-10 bukker rundtom så har den noe å støtte seg på.

 

ikke sant ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sant ;) hehe

 

men funka dårlig dette, så da er det ut med motor og dreie/bytte svinhjul+clutch.... koooselig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.