#1 Skrevet Februar 22, 2010 (endret) Hei. Etter at min 3. bunnpanne tok kvelden så har jeg vært på jakt etter "under motor deksel" i aluminium. Fant noen fra USA men koster jo en liten formue å få de sendt over hit. Noen som vet om firma i Norge som selger slike, evt noen som har tegninger på slike så jeg kan få laget en?? Ellers så kom jeg over denne siden i Tyskland: http://www.unterfahrschutz.eu/Audi/index_englisch.htm Virker jo helt OK, og prisen var nå ikke sånn helt gale heller. Noen som har erfaring med detter produktet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2010 Jeg kunne godt tenke meg noe sånt, men jeg vil i såfall ha en i aluminium... Vil tro at de i stål ikke blir så pene etterhvert... Noen som vet om dette i aluminium til 99 a6 avant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2010 Er intressert i akkurat det samme da plast platen tok kveld under rygging i snø , rustfritt alu takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2010 Er vel bare å ta med seg det gamle plast-dekselet til en blikkenslager å få laga nytt vel ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2010 Husker jeg leste en tråd en gang om at en i USA laget noen sånne. Det var i stål da, ble en jævla vekt på det.. Det er vel ikke noe heksekunst å lage for en bilinterresert blikkenslager, dette det er sikkert dyrt å få sånne ting sendt fra tyskland uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2010 Er vel bare å ta med seg det gamle plast-dekselet til en blikkenslager å få laga nytt vel ?? bare at det gammle plast deksle mitt ikke, eh, eksisterer lengre for å si det slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2010 Jeg har kjøpt til min A6 ifra http://www.dieselgeek.com Kom på ca 2450,-(totalt) inkl frakt og 600,- i toll til kongen. Veier litt mer enn det orginale plastdritet men vel vært det:) Dere kan kikke innom prosjekt tråden min, der ligger noen bilder ifra monteringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2010 hm.. får kansje lage meg en plate selv da kan ikke være så forbanna vanskelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2010 Jeg så et slikt deksel på finn i går til b5.. Kan det være stål eller alu kansje?? Her..... http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20682319 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2010 hm, ser ut som ALU... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 22, 2010 Jepp har troen på en slik. Fant en i Norge som selger disse, så nå har jeg bestilt ) http://www.gytisautek.no/ Tenkte også å få sveiset på en ekstra plate under bunnpanna...så NÅ skal det holde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2010 Tøft! Det var ikke så ublu pris heller, mtp at det sikkert ikke lages 13 på dusinet av disse. Takk for linken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2010 Mener at du kan få både i stål og i aluminium fra Gytis Autek. Platene lages i Russland. De leverer plater både under motor og under gearkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2010 (endret) Leser meg frem til at min bil går som B5, men er det samme innfesting på bilene med tip som på min med 6trinns? Plastplata mi synger på siste verset om dagen og ønsker metallplate. Edit: Sett over sia litt mere nå, og skjønner at den ene plate er for girkassa (der er det en for AT-case og en for MT-case) og den andre for motor.. Blir jo en totalpris på 2813 kr for begge. Er dette bra pris eller finnes det billigere plater andre steder!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 1, 2010 Tja altså, spørs jo om du trenger til begge da Som standard leveres bensin med kun 1 plate, mens tdi har 2. På B5 festes denne med 3 skruer i bakkant, 3 skruer i forkant og to plastikk-skruer på hver side på innersiden av hjulbuene. Det er vel det det koster for materialer og fagarbeidere, når ting skjer i liten skala og de skal ha til salt i grøten her i Norge. Men om du kjenner en platearbeider er dette en smal sak gjetter jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...