Nye felger til Passat - Noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver å titter på nye felger på Passaten nå. Så har jeg funnet noen 8,5x20" jeg har lyst på. Er det noe spesielt jeg burde tenke på når jeg skal kjøpe så "store" felger?

Han som selger felgene mener det er 8 cm kant, jeg syntes det hørtes mye ut på 8,5" bredde?

 

Har også lyst på dekkstrekk.. hadde det fungert med 225/30 dekk? Eller hvordan dimmensjoner burde jeg ha på dekka?

 

Har ikke så mye peiling på dette.. så fint hvis noen kunne hjulpet meg litt! :)

 

 

Alex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte på 8*20 i hele sessongen i fjord og det fungerer helt topp

 

alt kommer jo ann på hvilken ET det er på felgene men med 8,5*20 ET35 går bak ihvertfall men foran tror jeg det kan bli veldig trangt.

 

på 8,5 felg med 225 så blir det ikke så veldig stort strekk med mindre du går for noen falken dekk .

 

dimensjoen du bør ha er jo 225/30-20 men mulig det lar seg gjøre å få tak i 215/30-20 også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det blir veldig strekk med 225 på 8,5" felg. Fant dessverre ingen bilder av det på tyrestrech, men fant dette:

Det er 215 på 8,5"

 

8.5_215_35_R19_Falken_452-%283%29.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte på 8*20 i hele sessongen i fjord og det fungerer helt topp

 

alt kommer jo ann på hvilken ET det er på felgene men med 8,5*20 ET35 går bak ihvertfall men foran tror jeg det kan bli veldig trangt.

 

på 8,5 felg med 225 så blir det ikke så veldig stort strekk med mindre du går for noen falken dekk .

 

dimensjoen du bør ha er jo 225/30-20 men mulig det lar seg gjøre å få tak i 215/30-20 også

 

215/30-20 tror jeg ikke finnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg mener bård snakket på at han hadde funnet noen, men avviket går jo litt mer opp da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo konge ut! :D Det er ET35 på felgene. Er ikke det originalt..?

 

Så hvis jeg vil ha strekk så burde jeg gå for 215/30?

 

Men siden dette er kant felger så vil jeg så klart at det skal være litt kant. Er 8,5 bredde OK..? Eller blir det litt i det minste laget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst dem er ET35 så er jeg litt spent på hvordan det går foran. jeg har 8" felg med ET35 og det er ikke veldig mye å gå på der.

 

mitt tips er ihvertfall visst du skal ha 20" så ikke ha noe spess strekk for du har lite nok gummi å gå på uansett. (tro meg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jeg heller gå litt ned på innpresset da eller?

 

Så litt ned på innpresset, og 225/30 dekk så blir det bra? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, da er det ikke noe problem. mulig du klarer å presse på 8,5 også men det ville jeg prøvd ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye burde jeg å ned da? Hvordan er det med ET35 egentlig, forsvinner dekkene i hjulbuen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst du ser på bilen min i prosjektråden eller salgstråden så ligger det bilde av 8*20 ET35 uten spacere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Var jo pent det! :)

 

Jeg får takke for hjelpen, føler meg ikke like usikker nå. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/30-20 tror jeg ikke finnes.

 

Jo, Toyo og Nankang.

 

Til trådstarter, 8,5x20 ET35 funker fint på Passat 3B/G, og jeg ville valgt 225/30 20 dekk, det er det plass til og du beholder orig.omkrets som 195/65 15 fra fabrikk.

 

Falken var smalt i gamledager med FK451, men med dagens FK452 er de brede. Ville valgt Toyo, Dunlop, Pirelli, Hankook, Vredestein, Kumho eller BF Goodrich. Sistnevnte testet flere sesonger, støysvakt, lite sporende og passe bredt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du link til et sted hvor de selger disse dekka? Har letet litt rundt på nettet, og er ikke så mange som har 225/30-20 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.