Audi 100 1990 Q: Bilen går noen sekunder før den stopper igjen! Bare kaldstart dysa?

Anbefalte innlegg

Dersom du starter den noen ganger, slik at den får littegrann varme i seg da? Får du den til å gå på tomgang da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får som sagt bilen til å gå på tomgang men den gir seg med en gang jeg gir litt gass og turtallet kommer over 2300rpm.

Det er også vanskelig å få start på den. Må enten ta opp spjelet til Jetronicen eller prøve flere ganger..

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så mye fram og tilbake på hva som er galt og mye synsing på hva som kan være galt. Hvorfor ikke ta en telefon til Møller? De har tross alt solgt disse bilene og servet de i mange år. Møller på Tunga er hyggelig folk og alltid hjelpsom på telefon.

De byttet til og med servopumpa på min S6 på garantien selv om jeg hadde byttet pumpa selv. Det var en fabrikasjonsfeil med pumpa. Jeg har vært innom flere ganger hvis det har vært noe jeg har lurt på med fruens -89 100 2.3 Q. De syntes det var stas at folk holder liv i disse gamle bilene.

Det jeg prøver å si er: Ta kontakt med de som kan disse bilene selv om det er blitt mye unge folk på slike steder er det alltid en gammel "rev" som vet hva som er feil. Da slipper du og bruke masse tid og energi på dette. En telefon og du har svaret tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så mye fram og tilbake på hva som er galt og mye synsing på hva som kan være galt. Hvorfor ikke ta en telefon til Møller? De har tross alt solgt disse bilene og servet de i mange år. Møller på Tunga er hyggelig folk og alltid hjelpsom på telefon.

De byttet til og med servopumpa på min S6 på garantien selv om jeg hadde byttet pumpa selv. Det var en fabrikasjonsfeil med pumpa. Jeg har vært innom flere ganger hvis det har vært noe jeg har lurt på med fruens -89 100 2.3 Q. De syntes det var stas at folk holder liv i disse gamle bilene.

Det jeg prøver å si er: Ta kontakt med de som kan disse bilene selv om det er blitt mye unge folk på slike steder er det alltid en gammel "rev" som vet hva som er feil. Da slipper du og bruke masse tid og energi på dette. En telefon og du har svaret tenker jeg.

 

Du slipper kanskje å bruke masse tid på det, men du får hvert fall brukt endel mer penger på det :)

 

Så klart sikkert verdt at å ta en telefon, men skal vedde for at de ikke er så mye bedre til å gjette over telefon enn andre her på forumet er ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De visste ikke noe mer gitt..

Da har jeg kommet frem til at jeg skal bytte bensinpumpen da jeg har en ny liggende.. Noen som vet hvordan man får pumpen løs fra festet nede i tanken?

Har jo selvsagt nesten full tank så det gjør saken ekstra artig :-)

Er det som på A4 B5? Må jeg frem med spesialverktøy som vrir rundt hele anordningen..?

Så farlig likt ut nede i tanken....

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvsagt kjøpt feil pumpe.. Var visst Pierburg system på denne bilen og ikke Bosch..

Da blir det en liten handletur før pumpebytte! Før den tid så hadde det vært strålende om noen visste om det er noe spesiell måte å løse ut pumpa fra tanken på! :-)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å dra den rett opp på de bilene jeg har skiftet på. Er bare en plastring rundt pumpa som holder den nede i hullet.

Det var -86 og -87 så vet ikke om det er likt på din, men vil tro det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var bare å dra pumpen rett ut av festet ja!

Selve innfestningen rundt dette festet var helt likt festet på A4`n som må vries ut med spesialverktøy (Om man ikke ønsker ødelagte fingre) så var redd for å gjenta den prosedyren igjen..

Byttet pumpa og startet bilen! Wroom! God som ny!

Og nå er jo bensinfilteret nytt også, så da burde den være fornøyd en stund til!

 

Takk for all hjelp!

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.