#1 Skrevet Februar 22, 2010 (endret) Hei. Hadde bilen min inne til eu-kontroll hos bilxtra for noen dager siden. Fikk da beskjed om at den ikke ble eu-godkjent, da jeg så på lappen som fulgte med så var det slakke i en opphengskule og feil eksos verdi. Er en Passat 2002 mod 1,8t. Chippet hos bilxtra, bsr eksos og cat. http://sv.bsr.se/products/4104212/ http://sv.bsr.se/products/4004211/ Opphengskulen er fikset, men det jeg lurte på var hvordan jeg skal få fikset det med eksos verdien? Hadde to feilmeldinger og, den ene sto noe om sekundær et eller annet innsprøytning om jeg husket rett og den andre var noe med katalysator. Lambda verdiene var ikke helt slik de skal være. Jeg bytta den som sitter forran kat i fjor sommer og den som sitter etter i forrige uke. Da begynte han å snakke om det var feil med EGR-ventilen. Så snakka jeg med en kompis som jobber med vw/audi og han syntes det hørtes rart ut. Kan det ha noe å gjøre med chippingen også? Får stikke innom sulland når feilmeldingene kommer tilbake og få de til å se på saken. Kan det være så enkelt at den bare er kokset igjen? Tar gjerne mot tips hvis noen har. Hvis dere skjønner hva jeg er ute etter, er ikke så lett å få det ned så folk skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2010 Det letteste for deg er å lese ut eventuelle feilkoder med vag-com. Hvis da leser rosstech-sidene finner du forslag til feilkilde iforhold til feilkode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2010 fyll litt e85 før du skal inn på eu, så går utslippet ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2010 fyll litt e85 før du skal inn på eu, så går utslippet ned Og feilen er der like forbannet, mens du får mindre effekt og høyere utslipp. Er ikke det ganske dumt:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2010 (endret) Feilkodene de slettet var forresten 16804 og 16795.. 16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected Possible Symptoms * Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes * Fuel Pump Relay (J17) faulty * Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged * Secondary Air Injection Pump (V101) faulty * Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty * Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty Possible Solutions * Check Fuel Pump Relay (J17) * Check Hoses/Pipes to/between Components o Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization * Check Secondary Air Injection Pump (V101) * Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299) * Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold Possible Causes * Leakage in Intake and/or Exhaust System * Catalyst faulty * Oxygen Sensor(s) faulty * Oxygen Sensor(s) Control faulty Possible Solutions * Check Intake and Exhaust System for Leaks * Check Catalyst * Check Oxygen Sensor(s) * Check Oxygen Sensor(s) Control o Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check Katalysatoren ble byttet i fjor sommer til den fra bsr. Og kan de feilmeldingene ha noe å si på eksosverdiene som blir målt under eu-kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...