Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurdere å gå til innkjøpt av senkesett til min Touran 2005 mod.

 

Hvor mange mm skal man senker? Komfort?

 

Hva skal man velge? vanlige sports fjærer, justerbare senkesett...

 

Tenkte å bruke max 3500 i førsteomgang

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 20.000km med FK Highsport/Silverlight? justerbar høyde og stivhet

Ikke prøvd noe annet på samme bil, fornøyd, ingen knirk, ikke ubehagelig å kjøre,

kjørte på bløteste, ikke vesentlig mye stivere enn org. sportsunderstell når man først

kjører på 235/35 19"

 

Hvis du måler fra topp skjermkant til senter felg..

Har org. Touran 40cm mener jeg

 

35,5 - 36 med min dekkdimensjon var laveste jeg fikk godkjent i vognkortet

Men kjørte mesteparten av tiden på 33cm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Highsport er vel ganske mye dyrere enn 3500kr er jeg redd..

 

Du kan jo høre med Håkon Sandberg. vis du skal ha billig justerbart.

Kjøpte TA-Technix av han, justerbart senkesett som funka helt glimrende på Bora`en jeg hadde. 3500kr tror jeg betalte for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på med et oppfølgingsspørsmål da jeg tenker å senke Touranen jeg også. Om man velger justerbart; hver gang man justerer så må man ha ny 4-hjuls kontroll eller? Min 2004 Touran (har to) sliter noe voldsomt med dekk på bakhjulene med 225 dekk i 18 tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at Touran originalt er feilstilt og da sliter masse dekk?

Du bør ta firhjulskontroll hvis du justerer mye, men mindre tilpasninger er ingen vits i..

 

Jeg ville aldri brukt så lite som 3500kr på et justerbart til en Touran. Planlegger selv å bruke nærmere 10 når jeg får handlet en slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei petter takk for svar, men tror det ble litt dyrt i første omgang for meg, Hva slags sett skal jeg velge for 3 500 kr?

TA-Technix justerbart er det noen som har prøvd det på Touran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter også voldsom på mine dekk bak, og jeg har 225/19 kjøpt sommer 2009. Fikk vite at jeg måtte skaffe meg nye dekk til sommeren. Hvor får man gjort firhjulskontroll i Oslo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hevet og senken den etter sommer og vinter med 4hjulskontroll mellom hver gang.

Jeg kjørte ca 10.000 på 235/35 19" med bilen 7cm lavere enn org. Ikke skjeivslitt

 

Men ja, kan ikke justere camber bak på Touran..

Så begrenser seg litt med justeringer der, men funket fint for meg!

Org, har flere Touraner skjeivslitt dekk. Men de er levert med feil camber for bedre grep visst.

 

Kjørte bare noen få tusen km på org. høyde, så kan ikke komme med erfaringer på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.