Audi 100 C4 2.6 V6 Quattro: Toppakningene og bremsefeil

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal bytte toppakningene på audien(siden dem høyst sannsynligvis lekker olje), og er fast bestemt på at dette skal jeg klare uten å sende den på verksted. Delvis på grunn av økonomi, men mest fordi det er morsomt og interessant å skru på bil. Derfor lurer jeg på om noen vet om en side/guide hvor jeg kan se hvordan, eventuellt en som føler seg ekstra snill og kan forklare det? Hørte det innebærte en del momenttiltrekning, sette inn deler i riktig rekkefølge og at det er et flere-dagers prosjekt. Så greit å ha noe kunnskap før jeg setter igang :)

Har også et par problemer med bremsene.

Bremsene på høyrebakhjul har rusta, så må skifte dem. Tenkte at jeg derfor bytter den på venstre samtidig. Dette er vel ikke noe stort hokuspokus?

Ut av det blå idag mista jeg all bremsekraft. Dvs, trykker bremsepedalen helt inn, og da er den rimelig lett frem til det er igjen ca 1cm å trykke inn, da slår abs-en inn og den begynner å bremse, veldig sakte riktignok. Noen tips til hva som er feil? Ellers blir det vel verksted, så får dem ihvertfall finne feilen..

På forhånd;

takker for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dytter denne opp i et håp om at noen kan hjelpe.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.