Hvordan få av skiltramme/bakre tåkelys - A6 2000

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Audi A6 2000 mod. sedan, jeg skal freshe litt opp framover. Skulle i dag ta av den ramma som sitter rundt skiltet, som har tåkelyset bak i seg. Men det var vanskeligere enn hva jeg trodde.

Noen som har gjort dette?

Prøvde å ta av trekket som var inni bagasjelokket, men ble usikker på om det bare var klipsa fast? Dro det jeg makta.. Jeg skrudde ut de to skruene som var inni hantaket, men ikke noe annet. Liker ikke knekke klips, selv om det skjer daglig på VAG.

Skal forøvrig ta den av for å lakke den med sotespray fra Bilxtra og klarlakk. Er det greit å vaske den med rødsprit før lakkeringa, eller må jeg kjøpe silikonfjerner?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener det skal bare sitte med noen få skruer og dermed er det bare å dra. det sitter som FY på passaten ihvertfall.

fungerer helt fint med rødsprit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må bare dra og dra? Hehe

Har jo skrudd litt på VAG nå, og er så MØKK lei alle disse klipsene som knekker og ryker hele tiden. Er så dritt at ting ikke henger fast etter du har fiksa noe.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må bare dra og dra? Hehe

Har jo skrudd litt på VAG nå, og er så MØKK lei alle disse klipsene som knekker og ryker hele tiden. Er så dritt at ting ikke henger fast etter du har fiksa noe.. :P

det sitter noen klem klips som sitter rimelig hardt. men disse knekker ikke og det går fint ann å montere det sammen igjen uten noe store problem.

jeg veit ihvertfall på sedanen er det ca 10 skruer som er dekket med filt for at de nesten ikke skal synes. kan jo være greit å sjekke dette også. de sitter i såfall ca 1 cm inn på trekket rundt hele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god. Får titte litt mer i morgen da! Vet du om skiltet må ut?

Er noe krøll med strømtilførselen til skiltlysene og, så må få sett litt på det i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke skiltet er skrudd gjennom denne rammen så tror du kan la det være.

men, ta det med en klype salt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter i en skruv i handtaket innvendig,resten er klips av metall.

Sett en kile,så en ganske stor flatjern så er det bare å trekke ut klipsene.

Har tett av dette trekket mange ganger,men har enda ikke klart å brekke noe klips.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Skal løpe ut etterpå :) Takk for hjelpa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den av nå. Var ikke så lett som folk her trodde :)

For det første så er det 2 skruer som er skjult med filt helt i ytterkantene på trekket. Og så må man ta av varseltrekanten og skru av holderen til den. Det er 2 skruer inni håndtaket som og må av. Da er det bare å rive og dra for å få av trekket.

Så til å få ut skiltramma. Måtte skru ut 2 mutrer på to skruer som stod for seg selv. Men måtte og av med 2 skruer som står på låsemekanismen, 3 torx-skruer som er ved den chrom-lista på enden av bagasjelokket. Må og ta ut pæra til tåkelyset bak. Så var det bare å løfte den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ollroaden og a6 hadde samme system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men da tok du skammelig feil ;) Er uansett forskjell på sedan og avant:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry,fikk ikke med meg at det var en sedan.

Fint at du fikk det til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.