montere 1,8t i audi 80 2,3e

Anbefalte innlegg

er det noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.3 er vel med femmer motor det. Da hadde jeg nok slengt i en MC motor i stedet (10vt) eller en 20vt.

Jeg tror det er mulig og sette i en 1,8t også, men det er mere en nødløsning for oss som ikke har bil med femmer i utgangspunktet ;)

Hvertfall om du vil trimme litt så er femmeren billigere og hente ut hester fra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så å bytte ut 2,3 til 1,8t er ikke smart? Er ikke 1,8 t en v5 motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8T er en rekke firer med 5ventiler per sylinder. 1.8T skal passe greit i bilen den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel andre motorfester på en firrer enn på en femmer, så du må i såfall sveise inn nye fester i ramma eller hvor de skal sitte i bilen din...

Ellers er det nok ingen fysiske problemer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfestene er nok litt annerledes, men girkassa skal vel være bolt on ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest at det er bolt on fra firrer til femmer, men jeg vet ikke om 1,8t er annerledes i koblingen mellom kasse og clutch.

Det kan være forskjellig antall splines på akelen fra kassa til clutchen, men det kan jo hende du kan sjekke det hos en clutch levrandør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.