#1 Skrevet Februar 23, 2010 Yes.. Noen ganger vil den ikke lade mer enn 0,5 kg, men hvis jeg mellomgasser(ikke sikker på om det er det det heter engang ) litt så kommer turbotrykket slik det skal(1,2). Jeg vil tippe at jeg ikke førstemann med dette problemet, så da spør jeg dere om tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2010 Løst wastegatelokk inni turboen, legger seg ikke alltid plant mot anleggsflata sånn at du får eksoslekkasje forbi turbo. Det KAN være det i allefall Eventuelt at resirk ikke virker som den skal/er treg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2010 Jeg sliter med det samme, har satt i ny wastegate, prøvd å blende slangen til wastegaten (slik at den går på fullt trykk), prøvd ny luftmassemåler, montert justerbar kran så jeg har fått tatt vekk den elektroniske ladetrykkstyringa (N75 ventilen), lest av feilkoder med vagcom - fant ingen feil, sjekket alle vakumslanger og trykkslanger. Hvis jeg slipper opp og gasser igjen så lader den 1,1 og synker ned til 0,4-0,5 .. Fint hvis noen har noen forslag til hva som kan være feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2010 Hmm.. Det kan være så mange alternativer ja. Det har begynt å skje oftere og oftere ila. de 2 siste ukene, om det har noe å si for hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2010 "Satt i ny wastegate" ?? Om du har en normal 1.8T så er vel denne intern i turboen, og det hjelper pent lite å blende noe slange om ikke lokket på wastegaten ligger plant og tetter for bypass av eksos. Min lader alltid godt over 1 bar ved pådrag, men mangler av og til den siste piffen, noe som ofte kommer seg om jeg gjør det du beskriver der med å slippe opp pedalen og gi flat fjøl igjen. Hos meg VET jeg at lokket på wastegate "henger og slenger" inni turboen, og mistenker derfor nettop dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2010 Jeg kjøpte en ny wastegate og monterte for trodde kanskje det var hull i membran i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2010 (endret) Det er vel bare selve vakum klokka du har bytta,den som aktiverer wastegaten. Selve wastegaten ligger inni turboen,så turboen må sikkert ut for å sjekke det..eller det holder å skru av eksos siden og se inni. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2010 jepp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...