#1 Skrevet Februar 23, 2010 Noen som har erfaring med Defa oljevarmer til A6 2.5 TDI V6 ?? Er den like effektiv som vann-varmer, og er det evt. mindre arbeid å montere en sånn ?? Jeg ser litt mørkt på å montere vann-varmer på min 2000 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2010 Ehhh.....BUMP ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2010 Det er montert oljevarmer på min 07 passat 1.9tdi. På den merker jeg ingen annen forskjell enn at bilen starter lettere, den er like kald i vannet, så du får ikke noe raskere varme i kupé'en. På min A4 har jeg slangevarmer som varmer opp vannet, den får mye raskere varme i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2010 Oljevarmer har stort sett ingen stor virkning på kjølevannstemperaturen ved oppstart. Så du får stort sett ikke noe spesiellt mye fortere varm motor, hvis du ikke lar den stå i flere timer da. Men det skal jo sies at det hjelper litt på oljetemperaturen så motoren får en litt snillere start på dagen Olja går lettere rundt i motorn ved oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2010 Har det på min V6 tid. Lynrask å montere. Er overrasket over hvor godt den varmer opp motoren, så jeg er bra fornøyd. Mulig motorens utforming på V6 gjør den mer effektiv enn på 1,9? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2010 Har det på min V6 tid. Lynrask å montere.Er overrasket over hvor godt den varmer opp motoren, så jeg er bra fornøyd. Mulig motorens utforming på V6 gjør den mer effektiv enn på 1,9? Høres flott ut !! Da er bestillingen sendt til Autoparts !! Takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2010 Pass på at du får god kontakt mellom varmer og panne, jeg måtte bøye litt på "stømrøret" for å få det. Husk at du må bruke varmeledningspastaen som følger med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2010 Jepp !! Leste det på ei monteringsanvisning på nett,men takk for tips ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...