#1 Skrevet Februar 23, 2010 Da jeg har privelegiet av å ha beige stoffseter og dørtrekk fra 1992 i min Audi 80 blir disse relativt fort skitne, samtidig som dem sikkert samler på litt støv. Bilen har stått mye på anlegg og støvet ned oppgjennom tiden (både fra forrige eier og meg). Setene er altså mer grå enn beige. Jeg har prøvd litt forskjellige. Siste jeg benyttet var Meguiars Carpet & Interior Cleaner (Heavy Duty sådan) og interiørbørsten til Meguiars. Dette blir ikke så verst, iallefall ikke på enkelte steder. Problemet er at det blir skjoldete. Altså visse punkter blir renere enn andre, uansett hvor jevnt jeg sprayer på og børster av. Tar derfor i mot tips for hvordan man renser setene uten å få skjolder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2010 Rensemaskin, får du leid ofte i interiørforretninger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2010 Rensemaskin, får du leid ofte i interiørforretninger.. Følger det med noe rensemiddel da, eller benytter man eget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2010 Hva fjerner du rensemiddelet med igjen? Man er ikke avhengig av rensemaskin for å få et skjoldfritt resultat, men det gjør jobben vesentlig lettere... Siden rensemaskina mi (pumpa) tok kvelden, har jeg måttet spraye manuelt, børste inn og suge opp med en våtsuger. Sprayer så over med rent vann, og suger opp nok en gang, for å fjerne såperestene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2010 Hva fjerner du rensemiddelet med igjen? Man er ikke avhengig av rensemaskin for å få et skjoldfritt resultat, men det gjør jobben vesentlig lettere... Siden rensemaskina mi (pumpa) tok kvelden, har jeg måttet spraye manuelt, børste inn og suge opp med en våtsuger. Sprayer så over med rent vann, og suger opp nok en gang, for å fjerne såperestene. Har alltid benyttet støvsuger og har ikke fått det hundre prosent. Nå har jeg kun fulgt bruksanvisningen på sprayflasken. Altså sprayet på, latt middelet funke for deretter å gå over med mikrofiber og denne interiørbørster (som forøvrig er helt fantastisk på flekker). Dette har jeg gjentatt to ganger, UTEN suger iom at det ikke stod noe om å bruke det på bruksanvisningen til denne flasken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2010 Prøv det jeg skrev. Rensemiddel, børste godt inn, våtsuge, vann, våtsuge, microfiber til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2010 Prøv det jeg skrev. Rensemiddel, børste godt inn, våtsuge, vann, våtsuge, microfiber til slutt. Will do! Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...