VAG garanti vs reklamasjonsrett

Anbefalte innlegg

Da har jeg også fått dekket opplakkering av tak,alle dører utvendig, to dører innvendig, begge bakskjermer og begge forskjermer pga sinkslipp.

 

Pappa fikk dekt opplakkering av taket på sin 2001 (registrert 2000) A6. Setter den inn til uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne tråden igjen, da jeg trenger svar asap siden bilen straks er 5 år. Tok en telefon før i dag til VW Albjerk på Lierstranda å hørte om at lyktespylern ikke virker er noe man kan få på garanti, de sa da nei siden bilen er gått over 100k km (gått 112k).

 

 

Mener dere dette er riktig? Jeg blir litt i tvil etter å ha lest gjennom denne tråden.

 

Et annet spm. har lugging på tomgang og køkjøring er dette også noe de burde dekke?

 

Bilen er forøverig en Passat 3C 2.0L TDI Highline 2007 Mod. (Førstegangs reg. sent 2006)

 

Mvh

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne tråden igjen, da jeg trenger svar asap siden bilen straks er 5 år. Tok en telefon før i dag til VW Albjerk på Lierstranda å hørte om at lyktespylern ikke virker er noe man kan få på garanti, de sa da nei siden bilen er gått over 100k km (gått 112k).

 

 

Mener dere dette er riktig? Jeg blir litt i tvil etter å ha lest gjennom denne tråden.

 

Et annet spm. har lugging på tomgang og køkjøring er dette også noe de burde dekke?

 

Bilen er forøverig en Passat 3C 2.0L TDI Highline 2007 Mod. (Førstegangs reg. sent 2006)

 

Mvh

Robert

 

Garantien dekker vel ikke dette ettersom garantien er på 3/5 år eller 100000 km. (alt etter hva som kommer først)

Men reklamasjonen kan dekke dette om det kan være en iboende feil i den fra den var ny.

Bare si du vil reklamere på delen fordi du mener delen skal vare vesentlig lengre enn 2 år.

 

Det andre du spør om er noe som er VELDIG vanskelig å svare på da en ikke vet hva som er feil. er det en slitedel som er defekt så dekkes ikke dette men er det noe som er ment å vare vesentlig (Les: styreenheter osv) over 2 år så skal/bør det dekkes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Er redd det kan være mechatronicen eller svinghjulet, dette er vel svakhet på dissa. Begge de dele burde vel gå under reklamasjon?

 

Forøverig er vel også det første en svakhet også på dissa bila, uten at det hjelper....

 

Mvh

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen under 5 år, så er det bare å stå på din reklamasjonsrett, selv om bilen har gått 112000km.

Forbrukerkjøpsloven sier ingen ting om en fast grense på 100000km ;)

Fikk dekket mine reklamasjoner på 140000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne tråden litt jeg..

Har en 2008 mod Golf V stv(reg. sent 07)

Der har jeg fått byttet begge baklyktene på reklamasjon.. Måtte diskutere en del og vise til ekstra bildedokumentasjon på den siste, men Skien bil ordnet opp.. Så det er bra! :)

 

Men det har seg slik at det er et par ting til jeg lurer litt på..

 

Demperne på bakluka klarer ikke løfte bakluka opp.. Må dytte den hele veien opp. Regner med den ikke skal være slik?

 

Setetrekket er godt slitt på den ene sidestøtten(sportseter), men ikke på tuppen, men på innsiden av setet.. Så kommer ikke av at man subber i den på vei inn.. Er slike "gumi/stoff" prikker på setet som er slitt helt vekk..

 

Er dette noe å ta som reklamasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart en reklamasjonssag, da setetrekk er ment å vare lengre enn 5år.

Demperne på bakluka er litt i grenseland kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, får høre med de angående dette da..

 

Men så det var kommet noen bobler på B-stolpen(de sorte dekslene).. Helt nede ved gummilista.. Er bare å bytte lista for min del, men hvis dette er noe som går under reklamasjon så er jo det gull..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne tråden igjen.

 

Eg har en 2010 passat som er registrert 30 juni.

I dag har eg vært på møller med bilen for utredning av varmeapparatet som ikke virker som det skal, blåser kaldt på passasjersiden uansett hva man stiller det inn på.

Møller kunne ikke finne noe feil på varmeapparatet så det endte med at eg måtte være med bak på verkstedet og forklare grundig hva som var problemet på nytt, og fortelle de at de måtte lese av temperatur verdiene for hver enkelt luftventil. Det viste seg at de to på høyre side ikke gikk høyere enn 37 grader ( når bilen sto inne i 21 pluss grader)

Mens de på venstresiden passerte 60 grader. Når eg kjører med bilen ute i kald luft er det iskaldt i bilen pga av dette.

 

Mekaniker mente deg kanskje var spjeldet som ikke fungerte som det skulle på den siden, men det kunne og være andre ting så det var egentlig bare og begynne i en ende og se om det bedret seg etterhvert som komponenter ble byttet.

 

Snakket med kundekonsulent etterpå og fikk til beskjed at jobben med og bytte spjeldet kom på ca 6000 kr. Og deg er slett ikke sikkert det er det som er feil.

Eg prøvde meg på garantien, men bilen min har nå gått rett i overkant av 200k så det gikk ikke.

 

Er dette noe eg kan reklamere på? Bilen er jo bare 2, 5 år gammel, og en skulle jo tro at ett varmeapparat skulle vare vesentlig lenger enn dette uavhengig av km stand.

 

Og hvordan går en frem ved en ev reklamasjon?

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart reklamasjonssak. Litt (for) enkelt forklart vil luft dyser å spjeld ikke være slite del. De er like mye i bruk enten bilen kjører eller står i ro så km stand er helt irrelevant. Og ment å vare lengre enn 5 år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart reklamasjonssak. Litt (for) enkelt forklart vil luft dyser å spjeld ikke være slite del. De er like mye i bruk enten bilen kjører eller står i ro så km stand er helt irrelevant. Og ment å vare lengre enn 5 år...

Heilt korrekt Finn Kristian.

 

Garanti kan dei sno seg unna på, men ikke reklamasjonsretten, som er 5 år på ting som er meint å vare lengre enn 5 år.

DOG, er det import bil, så må du reklamere til de du kjøpte bilen av, og ikke møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart reklamasjonssak. Litt (for) enkelt forklart vil luft dyser å spjeld ikke være slite del. De er like mye i bruk enten bilen kjører eller står i ro så km stand er helt irrelevant. Og ment å vare lengre enn 5 år...

 

Heilt korrekt Finn Kristian.

 

Garanti kan dei sno seg unna på, men ikke reklamasjonsretten, som er 5 år på ting som er meint å vare lengre enn 5 år.

DOG, er det import bil, så må du reklamere til de du kjøpte bilen av, og ikke møller.

 

Takker for svar :) bilen er kjøpt ny hos møller og alle servicer osv er fulgt hos de.

Hvordan går en frem når en skal reklamere på noe sånt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kontakter kunde konsulenten å sier hva som er galt og at du mener det skal dekkes av reklamasjonsretten.

De er gjerne kjappe med å fortelle kunden av garantien er gått ut, men reklamasjonsretten er verre å forklare seg bort fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker, da gjør eg det på mandag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem med min. Fant du verdiene på sensorene med vag com, eller måtte du kjøre møller diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.