#1 Skrevet Februar 23, 2010 Hei fikk pluttselig noe fusk på en a4 her om dagen. Den går ikke på alle. Noen som vet en måte å finne ut om det er coil eller tenningsmodule som kan være deffekt? Richard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2010 coil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2010 coil! Bra svar: dum : ----------------- Finn ut hvilken sylinder den ikke går på ved å nappe av pluggen på dysa. Så skifter du coilen på den sylindern den ikke går på med en coil fra en av de andre sylinderene. Er feilen fortsatt på samme sylinder er det trolig tenningsmodulen eller ledningsbrudd Flytter feilen seg er det med stor sannsynlighet coilen som er defekt. Sjekk også pluggene og hylsa på coilene, (den som er mellom coil og tennplugg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2010 er det 2 coiler på denne eller sitter 2 og to sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2010 er det 2 coiler på denne eller sitter 2 og to sammen? 4stk coiler. Ligger på rekke & rad på toppen av toppdekselet;) Tenningsmodulen ligger på toppen av liftfilteret. Liten sort dings med 2stk store plugger på. Om du måler på den pluggen som har 4ledninger i seg så skal du kunne finne ut om den sender signal til alle coilene. Vanlig at den mangler signal på 1 eller flere om sluttrinn er defekt. Her er det best å bruke en diode-prøvelampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2010 dette stemmer ikke da det ser u til å være e to coiler. det går iallefall en plugghette fra to sorte bokser ned til syl 3 og 4 og fra de samme ledninger til 1 og 2 derfor er jeg litt usikker på det med å bytte fra syl til syl om du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2010 dette stemmer ikke da det ser u til å være eto coiler. det går iallefall en plugghette fra to sorte bokser ned til syl 3 og 4 og fra de samme ledninger til 1 og 2 derfor er jeg litt usikker på det med å bytte fra syl til syl om du skjønner selvfølgelig. Min feil. Jeg tenkte 1,8turbo her nå Blir straks værre å bruke noe av det jeg skrev over her. Er bare 1stk coil som går på alt, og du har heller ikke noe løst sluttrinn. Du kan forstatt finne ut hvilken den ikke går på ved å plugge av pluggen på dysa. Sjekke for gnist på den og om den får bensin er ganske rett fram arbeid;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2010 så det er en coil som går til alle altså. håpet det var 2 til 2 jeg. prøvde å ta av plugg ledningen til syl 1 da stoppet den helt tar jeg ledning 2 er den like tullete som vanlig men den går iallefall jeg får ta av på dysene i morgen å se. Men uansett takk for rask tilbakemelding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...