#1 Skrevet Februar 23, 2010 ting som er prøvd =) byttet lmm luftmengdemåler alt av vaacum er gått over trykk testa motor turbo slanger og intercooler ikke lekkasje eller noe ikke noe kommer opp på diagnose men det er innebygd wastegate,men det er variabel turbo!!!! kansje magnetventil er noe galt med ?? pumpa skal sjekkes på torsdag (pumpeslag) katalysator.tror ikke det er noe galt med ettersom den gikk jo innom avgass prøven på eu og den blåser fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2010 Har du sjekket turbo for slark? Er det V6 du har? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2010 skifta reg.reim i det siste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2010 Hvor langt og kjapt går den opp på turtall i de første gira? Har den gått langt ville jeg drept innmaten i kat. Min var også slapp uten at noe som helst antydet feil. Eksosen blåste helt gret også- men etter at innmaten ble tatt ut gikk den som bare det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2010 Sjekk at EGR ventil er i orden. Vi hadde en bruktbil av denne sort for en stund siden med samme symptomer. Det var faktisk for lite olje i automatkassen som var feilen:confused: drog ufattelig dårlig Bare et tips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2010 1 gir går veldig bra men så kommer 2 så går det bare opp til 2800 så går det tregt veldig tregt den lader bare 0,5 kan katen foråsake det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2010 reg reima ble byttet for 20 000 siden også kile på rem hjul=) men kansje pumpe slaget er feil får se til torsdag da skal det sjekkes !!! men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2010 Det kan være lurt å fortelle hvilken motor du har, slik som etterspurt i post 2. Tips til bedre beskrivelse, som kan gi bedre grunnlag for gjetninger. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1337171#post1337171 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2010 er rekke 5ern, husker ikke akuratt motor kode men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2010 noen fler tips ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2010 Her er en god samling av tips. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562 Forøvrig har du fått universaltipset i post 8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2010 var inne på møller kjørte diagnose ingenting kom opp!!!!! kjørte test på pumpeslag det var bra!!! snakket med tekniker han sa at katilysatoren var bra ettersom eksosrøret bak katen er glovarmt ingen som har noe bra ideer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 26, 2010 Du har vel fått en god del bra ideer, dersom du har lest linkene? Det skal mye til at ikke de aller fleste ideene til denne motoren er dekket der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 26, 2010 men kommer det opp feil på egr ventilen i vag com??? vet hvis egr ventilen er tett går den jo møkk snart blir det tekniker mat på ensjø =( jeg står helt blank her=( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2010 Hvet ikke om det var det du mente med pumpeslag, men har verkstedet stillt inn dieselpumpen riktig etter tannreimbytte. Er dette feil, blir motoren ekstremt dau. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 2, 2010 har gått inn på linkene tar imot alt som kan hjelpe =) så nå har jeg demontert alle slanger og det kom vann ut av huset til wastgate , den er jo innebygd !!!!! kan membranen sprekt etter kulda tenke jeg da? slangen går fra wastegate til en styring bak motor men det som er underlig er at når jeg blåser inn i den så er det ikke motstand!!! ikke på turboen men på den styringa til wastegate!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 3, 2010 (endret) her er bilde av tilsvarende turbo som jeg har det kom vann ut derfra !!! eller ut av slangen der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 4, 2010 bump !!!¨ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 4, 2010 Dette hørtes veldig rart ut: klø : at det kommer vann ut fra membranen. Eg vil tro det at hvis den ikke har motstand under overtrykk/undertrykk, så er den defekt. WG staget skal jo opne når du kjører trykk på den slangen. Ser for meg at vannet fryser inni membranen og gir ikke etter slik den skal, og til slutt sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 4, 2010 hvordan er det og åpne den vet ikke om jeg tørr!!! man får vell ikke byttet den på noe måte ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 6, 2010 bump!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 6, 2010 Nei, møller kan ihvertfall ikke levere kun en actuator (sjekket på jobben) Men ser du får tak i hos forskjellige tuningfirmaer rundtom i utlandet. Pleier å være forge sin justerbare actuator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 7, 2010 takker mye, nyttig med denne tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 8, 2010 tok av røret fra turbo til wastegate den var kokset igjen så håper det kan gjøre susen=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 9, 2010 da er denne løst!!!!!!!!!!!!!!!!!! det var kokset fikk staket opp så nå er det gull=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...