Anbefalte innlegg

ting som er prøvd =)

byttet lmm luftmengdemåler

alt av vaacum er gått over

trykk testa motor turbo slanger og intercooler

ikke lekkasje eller noe

ikke noe kommer opp på diagnose

 

men det er innebygd wastegate,men det er variabel turbo!!!!

kansje magnetventil er noe galt med ??

pumpa skal sjekkes på torsdag (pumpeslag)

 

katalysator.tror ikke det er noe galt med ettersom den gikk jo innom avgass prøven på eu

og den blåser fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta reg.reim i det siste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt og kjapt går den opp på turtall i de første gira? Har den gått langt ville jeg drept innmaten i kat. Min var også slapp uten at noe som helst antydet feil. Eksosen blåste helt gret også- men etter at innmaten ble tatt ut gikk den som bare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at EGR ventil er i orden.

 

Vi hadde en bruktbil av denne sort for en stund siden med samme symptomer. Det var faktisk for lite olje i automatkassen som var feilen:confused: drog ufattelig dårlig

Bare et tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 gir går veldig bra men så kommer 2 så går det bare opp til 2800 så går det tregt veldig tregt den lader bare 0,5 kan katen foråsake det???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reima ble byttet for 20 000 siden også kile på rem hjul=) men kansje pumpe slaget er feil får se til torsdag da skal det sjekkes !!! men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er rekke 5ern, husker ikke akuratt motor kode men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var inne på møller kjørte diagnose

ingenting kom opp!!!!! kjørte test på pumpeslag det var bra!!!

 

snakket med tekniker han sa at katilysatoren var bra ettersom eksosrøret bak katen er glovarmt ingen som har noe bra ideer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel fått en god del bra ideer, dersom du har lest linkene?

Det skal mye til at ikke de aller fleste ideene til denne motoren er dekket der....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kommer det opp feil på egr ventilen i vag com??? vet hvis egr ventilen er tett går den jo møkk

snart blir det tekniker mat på ensjø =( jeg står helt blank her=(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvet ikke om det var det du mente med pumpeslag, men har verkstedet stillt inn dieselpumpen riktig etter tannreimbytte. Er dette feil, blir motoren ekstremt dau.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gått inn på linkene tar imot alt som kan hjelpe =) så nå har jeg demontert alle slanger og det kom vann ut av huset til wastgate , den er jo innebygd !!!!! kan membranen sprekt etter kulda tenke jeg da? slangen går fra wastegate til en styring bak motor men det som er underlig er at når jeg blåser inn i den så er det ikke motstand!!! ikke på turboen men på den styringa til wastegate!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er bilde av tilsvarende turbo som jeg har det kom vann ut derfra !!! eller ut av slangen der

turbo 2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes veldig rart ut: klø : at det kommer vann ut fra membranen. Eg vil tro det at hvis den ikke har motstand under overtrykk/undertrykk, så er den defekt. WG staget skal jo opne når du kjører trykk på den slangen.

 

Ser for meg at vannet fryser inni membranen og gir ikke etter slik den skal, og til slutt sprekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det og åpne den vet ikke om jeg tørr!!! man får vell ikke byttet den på noe måte ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, møller kan ihvertfall ikke levere kun en actuator (sjekket på jobben) Men ser du får tak i hos forskjellige tuningfirmaer rundtom i utlandet. Pleier å være forge sin justerbare actuator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker mye, nyttig med denne tråden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok av røret fra turbo til wastegate den var kokset igjen så håper det kan gjøre susen=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er denne løst!!!!!!!!!!!!!!!!!! det var kokset fikk staket opp så nå er det gull=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.