Anbefalte innlegg

Kan du poste et bilde som viser hvilket rør du måtte stake opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du ser det på bilde som jeg har postet!!

det er det til venstre for slangen

det er jo variabel turbo,

så når du gir gass, går jo turboen fortere!!!,derved skaper trykk som går i det røret, som åpner en sånn eksos ventil mer=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo variabel turbo,

så når du gir gass, går jo turboen fortere!!!,derved skaper trykk som går i det røret, som åpner en sånn eksos ventil mer=)

Turboen du har på bildet i post 17 kommer fra en Audi 100 2,5 tdi. (ser det på oljereturslangen) men selve turboen er helt lik på din bil, gitt at du har 115 hk. Det er ikke en turbo med variabel geometri, så du har ikke såkalt VNT-turbo.

Alle turboer går fortere når man gir gass.

Den eksosventilen du ser inni turbo er en intern wastegate som slipper eksostrykk forbi ekosturbinen i tilfelle for stor overtrykk i innsuget. Ventilen bidrar derfor ikke til noen økt effekt, forutsatt at den virker.

Var det koks inni den slik at ventilen stod åpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var røret som var kokset igjen, men om den sto åpen eller igjen vet jeg ikke! det gikk hvertfall ikke bra =) men glad jeg fant ut av dette, men kan turboen ta skade av og kjøre med det i lang tid ????? den virker fint og ikke no slakk, men turboen har jo gått 210000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var med andre ord denne som var kokset igjen:

turbo-audi-100-25TDI.jpg

Eller?

Hilsen

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.