Anbefalte innlegg

Har en ulyd fra vifta i klimaanlegget i min golf 4, en litt pipende lyd.. noen som vet hva dette kan være? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok høre den lyden for å kunne komme med forslag.

Er det i fra viftemotoren eller fra en av spjeldmotorene?

Ps. Prøv og trykke på (ECON) og noen av de andre kappene for å se om lyden endrer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kommer fra selve viftemotoren jeg, skal prøve å trykke på econ, har ikke prøvd det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enten klimakompressor (finner du ut av ved å trykke inn ECON knappen) selv om nå når det er minus grader så er jo AC utkoblet uansett) eller så er det viftemotoren (da kommer ofte lyden på en spesiell hastighet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min Passat 2002 med Climatronic kommer det gjerne en høyfrekvent pipelyd i perioder. Særlig i kalde perioder. Jeg ser for meg at selve viftemotoren trenger smøring. Har utsatt dette, da ulyden gjerne ikke er der om sommeren. Men det er gjerne den perioden på året det passer seg å fikle litt med bilen også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan stemme med min, kommer en ganske høy pipelyd når jeg skrur vifta på alt over halv hastighet.. kan nok tenkes at det har med kulda å gjøre her også.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i så tilfelle har du den sammen jobben foran deg som jeg har... Ligge på gulvet på passasjersiden, og skru seg frem til vifta. Jeg har ikke gjort denne jobben ennå, så meld gjerne fra hvis/når du gjør det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er grei! :P trur jeg tar det til våren! hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...det samme som jeg har tenkt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.