#1 Skrevet Februar 23, 2010 det røyk en vakumslange for ei stund siden og da begynte bilen å lade ca 1,4bar (skal lade 1bar) og vist jeg kjørte litt hardt så gikk den i nødprogram og lada bare 0,5bar. så her om dagen fiksa jeg den vakumslangen og når jeg da prøvde bilen igjen så fikk jeg ikke noe ladetrykk:confused: Har ikke så god peiling på motor og sånt, men syns det var litt rart at når jeg parkerte bilen så lada den 1,4bar med en vakumslange som var helt av. så fiksa jeg den slangen og da lada den 0bar. da tenkte jeg at det kanskje hadde blitt en knekk på den eller noe sånn at den var tett, men kunne ikke se noe så jeg bare tok den av igjen for å se om den ble som før, men da lada den fortsatt ingen ting:confused: noen som har noen tips til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2010 ingen som har noen tips? prøvde å nappe ut kontakten på magnetventilen for å se om det hjalp, men det var ingen forskjell: bråk : andre ting som jeg bør sjekke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2010 går vell enda i nødmodus da? slett feilkoden med vagcom visst det er tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2010 går vell enda i nødmodus da? slett feilkoden med vagcom visst det er tilfelle før når bilen gikk i nødmodus så var det bare å skru av teninga og starte den igjen så gikk den for full maskin igjen. og når den gikk i nødmodus så lada den 0,5bar. nå klarer den maks 0,1bar. men vist noen i nærheten har vagcom så hadde det jo vært greit å sett om det var det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2010 Sjekk over resten av vakumslangene og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2010 er det mulig å få trykktesta hele stasen uten noe fansy utstyr eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2010 har du turbotrykksmåler? så sjekk den, kan vere att en av slangene har hoppet av, da mister du all ladetrykk, erfarte det med en a3 1.8t.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2010 har du turbotrykksmåler? så sjekk den, kan vere att en av slangene har hoppet av, da mister du all ladetrykk, erfarte det med en a3 1.8t.. jepp det har jeg. takk for tipset:) skal sjekke det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2010 Jeg har fortsatt ikke funnet ut noe her. har sett med VagCom og da lå det en feilkode på N75 ventilen så den sletta vi og så kjørte jeg en tur. når vi da sjekka igjen så var det ikke noen feil koder på motor og bilen gikk like dårlig: bh : noen som har noen gode tips?? har lurt litt på om det er den vakumklokka som styrter wastegaten som er dårlig: klø : kan det være realistisk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 29, 2010 Jeg har nå bytta N75 ventilen, men det ble ikke noe bedre: bh : begynner å bli seriøst lei av dette nå, så noen tips setter jeg stor pris på!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 29, 2010 kjør 0,5 bar inn der luftmengde måleren er koblet til, du hører fort om det lekker noen sted . Vakum lekasjer er roten til mye vondt på disse motorene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2010 Jeg slet med turbotrykket på min 99 a6 1,8t. For og trykkteste tok jeg og kappet av bunnen av en 0,5 l cola flaske, borret hull i bunnen og satte i en ventil til felger, så var det bare og kjøre i trykk og høre etter lekasjer... Hos meg var det en kombinasjon av gåen n75 og turbo. Byttet begge disse så går bilen som aldri før Jeg fikk foresten feilkoder på for høyt og for lavt ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...