Anbefalte innlegg

Som overskriften viser, fra hvilken type motor skal jeg bruke stramme-og opphengssystem til dynamoen fra, på en turbokonvertert G60? Passer d med det vanlige systemet fra 1,6 1,8 forgasser motorer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som overskriften viser, fra hvilken type motor skal jeg bruke stramme-og opphengssystem til dynamoen fra, på en turbokonvertert G60? Passer d med det vanlige systemet fra 1,6 1,8 forgasser motorer??

 

ikke sikker på om dette er svar på spørsmålet ditt, men du kan bruke dynamoen og festa som står på g60 originalt, bare at du må ha en kortere reim i og med at kompressoren er borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sikker på om dette er svar på spørsmålet ditt, men du kan bruke dynamoen og festa som står på g60 originalt, bare at du må ha en kortere reim i og med at kompressoren er borte.

 

ikke intressert i å ha d orginale g60 opphenget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du ikke vil bruke kortere reim (1240mm+- passer), må du jo bytte alle reimhjulene under til V og forflytte reimhjulet på dymanoen ut. Viss du kapper G-lader holderen i fillebiter så det bare er det som holder dynamoen igjen og fjerner den demper/holde saken kan det se ganske profft ut, har hatt stor suksess med det og brukte strammeren fra Mk1 gti....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om det fra 1,6 1,8 går ann å bruke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke bruke de helt for seg selv nei, enten blir det litt av hvert, eller så bruker du festene fra 1,6-1,8 og bytter reimhjulet på dynamoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan klare å mekke det til, med dynamo festene fra en annen 8v og bruke remhjulet til den brede "kileremme" (G60) hvis du har tilgang til dreibenk.

Dynamoen vil komme litt nærmere senter på motoren, og da må du kompansere med å flytte rem hjulet til dynamoen lengere ut, du dreier deg da en avstands hylse, og så må du dreie remhjulet innvendig etterpå så du får flyttet mutteren innover/skrudd den på :) Kanskje litt rar forklaring dette, men jeg kan prøve meg på paint om det er ønsklig, dog med uvist resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan klare å mekke det til, med dynamo festene fra en annen 8v og bruke remhjulet til den brede "kileremme" (G60) hvis du har tilgang til dreibenk.

Dynamoen vil komme litt nærmere senter på motoren, og da må du kompansere med å flytte rem hjulet til dynamoen lengere ut, du dreier deg da en avstands hylse, og så må du dreie remhjulet innvendig etterpå så du får flyttet mutteren innover/skrudd den på :) Kanskje litt rar forklaring dette, men jeg kan prøve meg på paint om det er ønsklig, dog med uvist resultat :)

 

Fin forklaring det, var noe sånt jeg regnet med jeg måtte gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vert greiere å laget avstandsstykke med gjenger i enden ved reim hjulet enn å dreie av selve reim hjulet ? Ser for meg en sak som er gjenget invendig i ene enden og utvendig i andre - slik at du flytter reimhjulet utover ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke vil bruke det originale fra G60? Er det ikke bare å bruke det, med kortreim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.