#1 Skrevet Februar 24, 2010 Åssen er de på dette når jeg har TUV papirene i orden? Kommer de også til terpe på xenon og større hjul etc. Eller bare fokuserer de på senkesettet da? Noen som har godkjent der før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2010 garantert at de bemerker så fort de legger merke til dette.. akkurat der feiler nok ikke de fleste BT landet rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2010 Lurer litt på det samme, fikk akkurat hjulstillingspapirene i orden, man trenger også lyktestillingspapirer. Jeg også har xenon og 'feil' hjulstørrelse, har litt lavere ET enn tillatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2010 DEessverre er det noe som de ofte henger seg opp i. Det med ettermontert Xenon tror jeg bare man får trøbbel med om de legger merke til. Sist jeg var der oppe måtte jeg tilbake 3 ganger for å få "riktige papirer" papirer på hjulstilling og at lysene var kontrollert. tredje gangen jeg var inne var det veldig usikkert på om de ville godkjenne bilen da det var 17" på den. Det var forøvrigt en BMW 3-serie. Ble godkjent siden jeg hadde vært der så mange ganger allerde. Men hvorfor ikke låne noen mindre hjul eller har med papirer på disse som du har og få dem og i vognkortet da ? Visst dem er innenfor det som er tillatt da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2010 Jeg var der i høst før EU godkjenning. Må ha papirer og fersk hjulstillingsrapport. Jeg har org.xenon men de nevnte ikke noe om lyktepapirer, kanksje fordi lysene skal stille seg automatisk? Men de måtte grunnstilles på nytt, men det gjorde jeg for 14 dager siden. Jeg satt på 16" piggfrie vinterdekk, og han bemerket at bilen var godkjent med de hjulene, men så lenge den ikke subber og er innefor rullediameteren og ET så er det ok. Du kan få låne mine 16" vinterdekk, vi kjører inn på bukkene på Bergen bildekk også bytter de om:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2010 Jeg fikk godkjent senkesett der for drøyt 1,5 år siden:). Som Ole sier så må du ha Tüv papirer og hjulstillingspapirer som ikke er eldre en 3mnd. Lyktejustering var ikke et tema når jeg var der. De sjekket at det ikke subbet i skjermer (14" vinterhjul:p) og at nr på demperne/fjærene stemte overens med Tüv papirene. De hang seg litt opp i at caster'en/camber'en var litt utenfor verdiene, så jeg måtte få han som tok hjulstillingen til å signere på at det var forsvarlig. Ellers var det ikke noe snakk om den berømte klossen på 10cm som praktiseres på noen BT.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2010 Ja kan jeg ikke låne dine dekk Ole? hadde vært kjempeflott! Det er originalt 15 på mine. men med 16 har jeg værtfall støøre sjangs og gå igjennom Jeg håper ikke du mente at TUV papirene måtte være under 3 mnd også ???? :-p Kanskje vi bare skal fjerne kittene til nærlysa i samme slengen også. Jeg tror ikka han ser de som er inne fangeren til grøftlysa ;-) Men må hjulstillingen gjøres med 16 tomms dekka da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2010 Jepp, det går fint:) 205/55-16 gåt nok helt fint:) Kun hjulstillingspapirene som må være yngre enn tre mnd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2010 Kanskje vi bare skal fjerne kittene til nærlysa i samme slengen også. Jeg tror ikka han ser de som er inne fangeren til grøftlysa ;-) Kan jo være greit å bare ta ut pærene og sette inn halogen.. så slipper du å risikere å måtte dra dit på etterkontroll.. (?) Når jeg godkjente senken min for en måneds tid siden (Trondheim) så kikka de ikke på slikt da (men jeg har org. xenon i nærlys).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2010 Kan jo være greit å bare ta ut pærene og sette inn halogen.. så slipper du å risikere å måtte dra dit på etterkontroll.. (?) Når jeg godkjente senken min for en måneds tid siden (Trondheim) så kikka de ikke på slikt da (men jeg har org. xenon i nærlys).. Det gjorde jeg til Eu-kontroll. Men han så jo boksene. Jeg klarte å hindre at det ble en 2er feil. Så jeg tipper visst de ser boksene på biltilsynet. vil de kreve en ny kontroll.. Jeg snakket med han som tok eu.kontrollen min angånde hjula mine. Og han mener mine 18" er godkjent til bilen min fordi de er innenfor rulleomkretsen. den er innenfor de 5% man kan overstige. Så han mener det ikke er noen problem å ta hjullstillingen med de. Men visst de skulle kreve papir på dette. kan jeg gå ditt jeg kjøpte de på forhånd å spørre om de har dokumentasjon på dette? eller må man til produsenten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 25, 2010 Hei, Visst du sender meg info på bilen og felgene samt epost adressen din så kan jeg sende TUV papirene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2010 Er dette riktig ? http://www.aez-wheels.com/certificates/00040983/40983511.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2010 Er dette riktig ? http://www.aez-wheels.com/certificates/00040983/40983511.pdf Felgene er Zito F502 18/225/40 Men tusen takk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2010 Trenger ikke papirer så lenge felgene er innenfor målene på rulleomkrets og innpress? Ble i hvert fall ikke spurt om det når jeg godkjente senk på min golf 3 med 17" felger.. da sjekket han at alt var innenfor målene og så skrev han like så godt de også i vognkortet.. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg fikk godkjent Touranen som 5 seter(var varebil) i januar og da var papirer VELDIG viktig mens den tekniske kontrollen var egentlig latterlig sløv. Kontrolløren brukte maks 10min til å se på bilen, og av disse 10min brukte han ca 7 min til å ta bilder av bilen. Blant annet nøye bilder av motorrommet var jo viktig for å godkjenne originale bakseter... Han så ikke at jeg faktisk hadde satt venstre setet på høyre side og motsatt(beltefestet kommer på feil side). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2010 Rulleomkrets er greit, men hva er grensene på innpress? Originalt innpress på golf 2 er et38, vil jeg da ikke få godkjent BBS RM med et20 selv om denne felgtypen ble levert originalt til golf 2? Det er vel noen grenser for bredde på felger også, hva er disse? Når jeg skulle godkjenne (noe jeg aldri somlet meg til) så tok jeg hjulstilling, lyktehøyde og bremselastventil i tillegg til TUV papirer som stemmer overens med dempere. Kan kanskje legge ut det jeg fikk til svar når jeg spurte om å godkjenne coilovers til bilen i forbindelse med godkjenning av motorombygging hvis noen er interessert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2010 Rulleomkrets er greit, men hva er grensene på innpress? Originalt innpress på golf 2 er et38, vil jeg da ikke få godkjent BBS RM med et20 selv om denne felgtypen ble levert originalt til golf 2? Det er vel noen grenser for bredde på felger også, hva er disse? Når jeg skulle godkjenne (noe jeg aldri somlet meg til) så tok jeg hjulstilling, lyktehøyde og bremselastventil i tillegg til TUV papirer som stemmer overens med dempere. Kan kanskje legge ut det jeg fikk til svar når jeg spurte om å godkjenne coilovers til bilen i forbindelse med godkjenning av motorombygging hvis noen er interessert? Kjør på :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2010 Rulleomkrets er greit, men hva er grensene på innpress? Originalt innpress på golf 2 er et38, vil jeg da ikke få godkjent BBS RM med et20 selv om denne felgtypen ble levert originalt til golf 2? Det er vel noen grenser for bredde på felger også, hva er disse? Når jeg skulle godkjenne (noe jeg aldri somlet meg til) så tok jeg hjulstilling, lyktehøyde og bremselastventil i tillegg til TUV papirer som stemmer overens med dempere. Kan kanskje legge ut det jeg fikk til svar når jeg spurte om å godkjenne coilovers til bilen i forbindelse med godkjenning av motorombygging hvis noen er interessert? Tillat er + - 7 i impress. Men får du papirer fra Vw på at disse felgene er godkjent fra dem til Golf 2 så kan det gå.. Men i utganspunktet så får du ikke det godkjent. Men som sagt å godkjenne noe som helst på biltrangsynet kan være Natt & Dag. Enten eller :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 26, 2010 Felgene er Zito F502 18/225/40Men tusen takk :-) Ahh. Send en mail til Bilproukter så skal vel du få papirene sendt til deg. Gi en lyd visst du ikke får det til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 26, 2010 Tillat er + - 7 i impress. Men får du papirer fra Vw på at disse felgene er godkjent fra dem til Golf 2 så kan det gå.. Men i utganspunktet så får du ikke det godkjent. Men som sagt å godkjenne noe som helst på biltrangsynet kan være Natt & Dag. Enten eller :-) Ok, da skal det bli vanskelig, men får låne meg noen felger da. Bakfelgene er enda lavere innpress på, de er breddet med en halv tomme. Må få skannet inn de papirene, men skal se om jeg ikke får gjort det på mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 27, 2010 Ahh. Send en mail til Bilproukter så skal vel du få papirene sendt til deg. Gi en lyd visst du ikke får det til.. Sendte en mail nå :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 10, 2010 Korleis gjekk dette her? Skal inn på mandag i samme ærend! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 10, 2010 Når det gjelder xenon er det jo uansett ikke tillatt, men om boksene er skjult montert, fargetemperaturen er "normal" samt at bilen er ny nok og har en type lykter som kunne vært originalxenon (les: linser) tviler jeg på de vil henge seg opp i det. Jeg fikk godkjent senkesett på en C4 S4 med xenon hos en trafikkstasjon, han justerte også lyktene uten å nevne med et ord at det var xenon der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 10, 2010 Heisann Eg var å godkjente Cabben min i fjor på Biltilsynet i Fyllingen og da einaste dei krevde var papir på hjulstilling itte senkinga va montert og TÛV paipr på Senkesette. Men var VELDIG priken på att dei ikkje var senka formykje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 10, 2010 Et hett og velkjent tips er vel å sjekke litt rundt før man skal godkjenne noe. Her i Kristiansand reiser veldig mange heller til Arendal, da BT der borte er mye enklere og hyggeligere å forholde seg til. Alt man gjorde i Arendal var å kikke på senkesettet og hjulstillingspapir. I tillegg godkjente kontrolløren felgene på oppfordring fra meg, uten noen som helst form for papirer. Det holdt lenge at rulleomkretsen var innenfor 5 % av orginaldimensjon. En hyggelig kar som inviterte meg med inn på en kaffekopp mens de tok kontrollen. Med andre ord, det er STOR forskjell fra BT til BT, selv om det ikke burde være det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...