Biltilsynet Bergen --> Godkjenning av senkesett?

Anbefalte innlegg

Joda, jeg fikk godkjent senkesettet, men ikke med med mine 18" dekk med ET35 så jeg må opp og vise bilen med original hjul som er 165/55/15.. Dette låner jeg av dekkforhanderlen min :-) skal opp på mandag.. Grunnen at jeg måtte bytte var fordi TUV papirene var dokumentert for disse dekkene.. Han som sjekket bilen anbefalte den godkjent, men han gjøken som som skal se over verdiene godkjente den ikke med dekka.. Han sa også, at det er litt mere omfattenede og godkjenne justerbare senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikkje alle e lika medgjørlige på BT men han som eg hadde va berrre positiv, og han likte bilen min veldig godt.

Fekk melding om att vis alle hadde gjort lika bra arbeid med opp pussing av gamle bliar hadde ikkje vert noko problem :D ( da va litt skryt av "Ruffe") ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

165/55R15 er i hvertfall IKKE standar for bilen din. Det er 195/65R15 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

165/55R15 er i hvertfall IKKE standar for bilen din. Det er 195/65R15 :)

 

HAHA!! hva i all verden tenkte jeg, når jeg skrev det der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bilen godkjent med senkesett :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du og vert inne med bilen idag? Eg var oppe 07.30 idag, møtte ein meget hyggelig nordlending så det ordna seg, fekk skrevet inn 18" også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Con grats! Like greit å få det i vognkortet når man først er der oppe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk, litt merkelig at ein skal ha følelsen av å ha oppnådd noko stort når ein har fått skrevet inn noko som helst i vognkortet der oppe.

Men eg blei positivt overraska, skal nevnes at dette var faste fjærer og han kommenterte spesifikt at justerbart var mykje meir arbeid, med måling av gjenger og høyder osv.

Bilen min tok faktisk nedi jekken på bukken, men ingen problem.

Men det skal nevnes at heile oppstandelsen tok heile to timer med betaling og alt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der oppe ca halv 10, kom på dropp-in. og de tok bilen med engang. Det var til og med samme person som så på den førstegang. så jeg var ganske heldi. han visste godt hvorfor jeg var der igjen.. Han sa visst du skal godkjenne senke fjærer skal det kun godkjennes på et trinn. altså gutta på verksted kan godkjenne det.. Men når det er justerbart må det gjennom 2 trinn. Først de som fysisk ser på bilen, og så er det noen andre som skal se på alle verdiene som ble gjort på trinn en.. Alt i alt, det tok meg fra 0900 til 1330 førstegang..

 

Hot tips visst du skal godkjenne justerbare senkesett, sjekk hvilken dimensjon det er godkjent for i TUV papirene.. mest sansynlig er det original dimensjon. så bruk de hjula når skal godkjenne.. da kan du spare tid og litt penger ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil eg tru er ein god ide, å kjøre orginaldim. på dekk.

På min bil var det ingen spm. eller noke ang. dekk og felger, må vere på grunn at det er faste fjører.

I de TUV papirene står det faktisk heller ingenting om dim. på dekk og felger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil "slapp" faktisk ut av biltilsynet med tonet ruter fremme. Selv om det ble litt diskusjon rundt det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du være så snill å fortelle dine argumenter ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne argumenter finnes vel ikkje, trudde de hadde nulltolleranse på sånt!?

Men no skal det nevnes at eg også kjørte gjennom med sota ruter framme, effektanlegg og påsveist badlook, men det blei ikkje nevnt med et ord:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte jeg, siden de diskuterte det :-p Vognkorta kom i dag.. står jo selvfølgelig hvor mye jeg har senket foran og bak da :-p Så da kan politiet fort finne ut om jeg har justert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk mitt vognkort idag også!

Ka står det då? Mål ifrå senter av felg til skjermbue eller gjengemål?

Litt kjipt når fjørene blir daffe og den siger, eller når du er på ferie med full oppakning baki:) Stemmer nok ikkje måla då, med mindre det står spesifisert ka tilstand de blei målt med!??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mål fra senter på felgen til skjermkanten ja.. jeje en sjangse man bare må ta det ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke for meg at dem gidder å ta frem målebåndet på tenkiske kontroller heller.. Så lenge du har det i vognkortet så tror ikke jeg det er noe problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det tipper jeg også, men jeg har jo selvfølgelig mistet fastnøklene til å skru de opp og ned, så jeg må prøve og skaffe meg noen noen nye, håper det er en standard på disse, og ikke forkjellige til hvert enklet senkesett, eller merke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.