Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått gokjent turbomotor i audi 80q?

Vis det er det hva må til?

Har en 86mod som så gjerne vil ha en turbo motor. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gå greit viss du tek ein motor i fra ein orignal turbo bil, og monterer ovewr det som er forksjellig, bremser, stag, oppheng, slike ting. eventuelt alt somn er forsterka/annleis. på turbo modell. er ein på voss som har godkjent golf 2 GTI 16V med turbo. så skulle ikkje være noko problem

 

 

Mvh Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulighet for å bygge om til S2 da.. Står litt om det her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gid hadde det vært så enkelt.

 

Iogmed at 80 aldri ble levert med turbomotor orginalt, er det heller ingen typegodkjenningspapirer på en slik sammensetning. Ergo vil Biltilsynet bare le deg i fjeset når du kommer med bilen.

 

Dersom du bygger bilen din, tar den med til tyskland og setter den igjen så tüv får teste og evt godkjenne ombyggingen din, KAN tilsynet godkjenne den.

 

Grunnen til at toer-golfen kan godkjennes med turbo er at den har kompressor orginalt(G60). Kompressoren kan byttes ut med turbo sålenge effekten forblir uforandret. DERFOR er det enklere.

 

Skal du bygge en 80 tq anbefales det at du bruker den som banebil, og kjøper deg en bil med turbo istedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare for å si det med en gang, det er ingen dans på roser å få godkjent en bil med annen motor/effekt enn orginal....masse som skal legges til rette..

 

for det første trenger en papier fra møller som forteller hva som er forskjel på bilmodellene, og etter som jeg har forstått er ikke møller så "slipphendte" med disse papirene lenger

 

for det andre trenger du et biltilsyn med rett gangsyn, noe som ikke er så enkelt lenger, med alle paragrafrytterene som finnes i dag

 

mitt tips er enten å kjøpe en bil med bedre utgangspunkt, les allerede ombygget eller best av alt: en orginal turbobil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulighet for å bygge om til S2 da.. Står litt om det her på forumet.

 

S2 ble ikke levert med typ81 kaross, så det er det bare å glemme. b3/b4 er det vel mulig å få godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Knut Arne seie, er dette ikkje så lett. Den einaste eg veit om som har fått dette til er http://www.vigenracing.com/ men dette var ein coupe og likheten til Urquattro er stor. Sedan kom aldri med turbo og vil lite sansynleg bli godkjent med turbo. Kom vel som turbodiesel, så kanskje du kan få det til den vegen, men sikkert ikkje med meir enn 136hk uansett.

 

Har sjølv sjekka litt rundt og droppa heile greia som du kans sjå her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14726&highlight=ombygging . Får du det til kjem du til å bli ein gud her inne.

 

Forsøket må bli å skrive eit brev til biltilsynet og søke om å få bygge om og ta det frå der.

 

Lykke til

 

Husk, søkemotoren er ein fin ting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 ble ikke levert med typ81 kaross, så det er det bare å glemme. b3/b4 er det vel mulig å få godkjent.

 

Åh, trodde det var b3 jeg.

For ikke mange på biltilsynet som ser forskjell fra b3-b4 og går ann å få godkjent sedan som s2. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, trodde det var b3 jeg.

For ikke mange på biltilsynet som ser forskjell fra b3-b4 og går ann å få godkjent sedan som s2. : rolleyes

B3 (typ89) og B4 (typ8A) er jo i teorien samme bil, en heavy facelift kan man si.

Så bytte bremser og litt sånt, så vips er den jo lik en orginal S2 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en annen side kan det jo være verdt risken å bygge den om og bare la vær å godkjenne, er ikke hver dag politiet eller sakyndige fra biltilsynet står og ser oppi motorrommet ditt. Er ikke så kritisk om du ryker på det som om det var en nyere bil eller en importsak, der du får straffeavgifter for milliarder.

 

-Tror nok det går ganske så mange titusens ombyggde ikke-godkjente biler her til lands takket være vår kjære avgift politikk.

 

-Hadde biltilsynet rigget seg opp utenfor et gatebil treff hadde vel en tredjedel stått igjen uten skilt... heh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B3 sedan får en godkj. med turbo. 90'n jeg hadde tidl. samt (rudi s og') var godkj. med 10V turbo og std. bremser.

 

Og her ble det kun lagt til grunn at std. bremser var TUV til 168 hk, og motor var en WS som faktisk er på 170 hk. Men de godkjennte selvom det var 2 hk+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva for 80q er dette snakk om eller? 86model typ81 eller 86mod B3? Trudde det var "gamletypen" 80 GTE quattro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva for 80q er dette snakk om eller? 86model typ81 eller 86mod B3? Trudde det var "gamletypen" 80 GTE quattro!

 

Det er en 86 mod type 81/85 ge med 4er på 112hk.

 

16v turbo er planen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med TÜV og få kopi av vognkortet til denne bilen. Den er godkjent som 1,8T

 

1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med TÜV og få kopi av vognkortet til denne bilen. Den er godkjent som 1,8T

 

1.jpg

 

Tar opp denne igjen.

vil tilsynet godkjenne disse papirene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre godkjente biler skaper IKKE presedens i slike saker. Altså, om noen andre har fått godkjent en ombygging betyr ikke det at du automatisk får godkjent tilsvarende. Det kan være greit å vise til i søknaden, men det gir som sagt ingen automatisk godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.

har de noen hjemmeside eller evnt mail?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.