#4126 Skrevet Juli 21, 2009 Var ogsä en fin bil som jeg tok bilder av for Aadne, ein slik gammal ein... Jeg gleder meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4127 Skrevet Juli 23, 2009 Da skal jeg begynne å laste opp bilder fra turen, var mye fint å se på... En liten teaser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4128 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) Vel, får vel begynne i den ene enden og avslutte i den andre... Jeg dro avgårde fredag kveld sånn i rundt midnatt, etter noen timers søvn (4,5) på en parkeringsplass i Danmark bar det avgårde for å ta ferga fra Rødby til Puttgarten... Noen andre hadde visst også tenkt at det de var en god ide... Vel avgårde på Autobahn tok jeg igjen denne fine Roccoen... Og en svensk turistbuss... (ja, var kø...) Første stopp var å plukke opp noen felger til Thomas Hummelt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4129 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) Men mer intressant var kanskje denne Artz-cabben som Pascal hadde... (han som solgte felgene) Disse ble kun lagd i 6 eksamplarer og er bygd av samme firmaet som bygde Golf 1 med Porsche 928 motor og understell. Nye BBS Motorsport felger, kan skaffes på bestilling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4130 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) VW Golf Speedster Der Golf Speedster ist ein Golf 1 Cabrio bei dem die ganze Dachlinie um ca. 10cm niedriger ist als in der Serie. Dies bedingte eine spezielle Frontscheibe sowie modifizierte Seitenscheiben, genauso wie ein eigens entwickeltes Verdeck. Gebaut wurden 6 Fahrzeuge von denen heute noch 2 bekannt sind. Von diesen hatte einer einen 70 PS-Motor, zwei hatten einen Schrick-Turbo Motor und die restlichen drei hatten jeweils einen 110 PS GLI-Motor (MKB EG). Bis auf einen, ( die Nummer 2 ) wurden alle Fahrzeuge auf Basis von Neuwagen aufgebaut. Bei der Nummer 2 wurde ein Jahreswagen umgebaut Kompisen hadde en Jetta 1 med 300 hk (16vt)... Pics. Etter å ha fått påklistra Transporteren... ...bar det ut på Autobahn igjen... Det endte med at jeg stoppet hos mitt stam-gjestehus i Staufenberg (ved VWhaus) og overnattet der... (koster hele 20 euro pr. natt) Var hos Juergen i tolvtia og grillen ble fyrt opp... Juergen kokkelerer... Mens Lenny passet på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4131 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) Greit å ha et hjem i Tyskland også... En lite fotnote: Når jeg ankom VWhaus på retur i går så hadde jaggu den ene av sjefene der på seg DAV-tskjorte... Nyeste familiemedlemmene i fam. Arnold. Sacha og Carlos... Er mye og se på i Tyskland... Så fikk jeg da testa denne Renaulten, 220 HK med turbo. Gikk bra, men virket litt tung synes jeg. (veier 1500 kg) At det stod vinterdekk på var heller ikke noe pluss, men for all del en kul bil. Pris? 12 000 euro. Det er latterlig det, skulle sjekka hva avgiftene kom på om man skulle tatt den inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4132 Skrevet Juli 26, 2009 Siden vi straks passerer 400 000 visninger av denne tråden så får jeg vel oppdatere fra Museumet... Ute var det utstillt masse fly, her er noen av dem: Første bilen som møtte meg inne var denne Amfibiebilen... Mye amerikanske biler, her en klassisk Corvette... Mye fint å se på... DeLorean: Eget filmsett.. Denne bilen var med i løpet Peking - Paris løpet og tok andre plass i 1997... Imponerende med en så gammel bil, var en film som rullet ved siden av som viste hvilke veier de måtte forserer og de som klager på norsk veistandard bør bare rulle inn i forhold til det disse bilene måtte igjennom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4133 Skrevet Juli 26, 2009 (endret) Hva synes dere forresten om bildene av mitt helt nye Canon EOS450D? Mye å lære enda, men sinnsykt fint kamera og bruke... Vel nok om det, nå er det bare for Audifansen å finne fram tørkle for her kommer litt porr... Mer porr, BMW 635 CSI tidligere kjørt av Verdensmester Hans Joachim Stuck. Ford Capri racecar... Da blir liksom selv en Porsche litt daft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4134 Skrevet Juli 26, 2009 (endret) Det var så sinnsykt mye der at jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte, vel jeg lovte Aadne litt porr også og her er det: Nydelig farge på denne fine 115'n Merca... Bil til David var det også der... Var et helt krigsmaskineri der også, men de bildene får dere se på selv etterpå... Tar bare med noen som er relatert til vårt bilmerke... VW Kübelwagen... Denne derimot, en boble med 4WD. Boblekarrosseri på Kübelwagen-chassi... Spesielt... Kanskje slik jeg skulle parkere mine biler på Vaerste også? Tidlig Audi, 58" DKW Monza med 3 sylindre og 44 HK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4135 Skrevet Juli 26, 2009 (endret) Superbilene: Det var en stor samling av superbiler på museumet, her er et lite knippe av dem: Classic Ferrari... De Tomaso... Lancia Stratos... Fejjaji ijen... Lambo Miura? Ferrari Daytona... Konseptbil fra Maybech... Lamborgini Countach LP500S, en av de siste... Og noe av det værste som er bygd for gatebil, og en mine favoritter på Museumet: Vector V8 (fytte az) Hadde jeg kommet meg inn i den, så hadde jeg nok aldri kommet meg ut. Det hadde kanskje vært like greit... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4136 Skrevet Juli 26, 2009 (endret) De litt "udda" tingene... Brutus: Fra 1908 med utrolige 750 hk ved 1750 o/min. Motoren var fra et fly og var på 46 liter og hadde 12 sylindre. Bilen gjorde 100 km/t ved bare 80 km/t. Hadde vært no å stilt opp i breisladden på Gatebil med... P&R nye firmabil... En Windy fra begynnelsen av 1900 tallet, med dampmotor... Michael Schumacher's vinnerbil fra 98 (mener jeg å huske) I kontrast så var selvsagt Mika Häkkinen sin McLaren Mercedes parkert bak... Fiat Panda som hadde deltatt i Paris-Dakar rallyet... Til slutt et lite overblikk av museumet, det var så sinnsykt mye med alt mulig fra Sykler og Båter, fly, tog, biler, krigsmatriell og motorsykler at man kunne ha brukt flere dager her... Anbefales om dere kjører i Tyskland, ligger rett ved Autobahn... Resten av bildene ligger her: http://vagner.jeje.je/bilder/Tysklandjuli09 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4137 Skrevet Juli 27, 2009 Superbilene: Lambo Miura? ekstremt pene biler!mildt sagt drømmebil over alle drømmebiler...synd dørene ikke stod på vidt gap... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4138 Skrevet Juli 27, 2009 Bilen gjorde 100 km/t ved bare 80 km/t. Hadde vært no å stilt opp i breisladden på Gatebil med... Utrolig mye rått Håkon, men hva mente du her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4139 Skrevet Juli 27, 2009 Utrolig mye rått Håkon, men hva mente du her Vel, den har jo hester nok til å ta opp konkuranssen med Flem-gutta... Se deg for den der sidelengs på trehjul gjennom langsvingen på Rudskogen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4140 Skrevet Juli 27, 2009 Det var så sinnsykt mye der at jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte, vel jeg lovte Aadne litt porr også og her er det: mmmmmmm, den var nais den bare å takke og bukke for den der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4141 Skrevet Juli 30, 2009 Denne derimot, en boble med 4WD. Boblekarrosseri på Kübelwagen-chassi... Spesielt... Kommandeurwagen aka Type 87 det der. Både disse og Schwimmwagen Type 166 hadde 4x4, men bare på 1. gir og revers. Sjelden vare, siden bare 667 stk. ble produsert. Men Schwimmwagen er hakket tøffere, med både 4x4 og propell bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4142 Skrevet August 2, 2009 Jeg var på Lyngås i dag, under 4. runde i NM rallycross SuperNasjonal. Ble noen "luftige" bilder der, tatt med den nye linsa mi - Sigma 70-300mm (OBS! Non-VAG-innhold ) Her tror jeg at jeg hadde tissa på meg, rett og slett!! Andreas Bakkerud på bare 17 år (han har jo ikke førerkortet engang!) vant SuperNasjonal klasse 1 opptil 1600ccm, sin første seier og det attpåtil på Lyngås. Moro! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4143 Skrevet August 4, 2009 Noen flere, en som var litt uheldig i første sving gitt... Men flaks likevel, ikke ble han truffet av noen av de andre og gikk heller ikke rundt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4144 Skrevet August 4, 2009 Har du noen flere bilder av den blå Lupo GTI`n? (Er en kompis av meg som har denne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4145 Skrevet August 4, 2009 Bare dette - som er noe ute av fokus.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4146 Skrevet August 9, 2009 Var innom Vikers bilopphugg i Spydeberg på fredag og må si at det er den mest strøkne høggern jeg har vært innom (og det er mange). Fin veggpryd hadde han også: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4147 Skrevet August 10, 2009 Wiiiiiiii... Fikk en ørret på nesten en kilo i går på stang... Har fått slappet av og føler meg klar igjennom for å stå på videre. 2 biler skal også være tilbake fra lakk innen en uke (er optimist) Bonzo ble etter ønske fra eier begravd ved et fjellvann, fredag klokka 0400 under soloppgang. Helt klart vær og helt blikkstille.Var et trist men verdig farvel. Bilder fra turen kommer etterkvart når jeg har kommet meg hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4148 Skrevet August 14, 2009 (endret) Ja, jeg har vært på ferie og som vanlig blir det et lite reisebrev... Her er en liten preview... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4149 Skrevet August 15, 2009 Ikke si at du har giftet deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4150 Skrevet August 15, 2009 Ikke si at du har giftet deg? Vel, tror ikke kjerringa til fetter'n min hadde blitt overhappy da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...