#1751 Skrevet Juli 7, 2006 Ja, idag har det vært en ny utflukt til vårt naboland, Sverige... Jeg troppa opp hos Gøran klokka. 1000, og vi lasta på henger og dro avgårde i Hi-ace'n hans... Noen kjørebilder uten tær... senere... En svensk fotoboks... Gjøran var enig i at svenske veier KAN være litt ensformige i lengden... Jihuuuu, en svensk einser i daglig bruk... Da vi stoppa for å fylle diesel (og magen) fant vi denne lekre S2'n parkert utenfor... Skikkelige utblås er viktig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1752 Skrevet Juli 7, 2006 Etter å ha møtt Fredrik på en bensinstasjon i utkanten av Lindköping satte vi kursen ut mot der "Kungen" var oppbevart... Smale veier var det... Og masssssse jorder... Vi skjønte etterhvert at vi var på riktig vei... Og endelig så var vi framme på gården til "Kungen" Etter å servert oss läsk og bildeler, vært veldig hyggelig og pratet litt bil... (han var litt lessen siden han nettopp hadde solgt sin Alfa 164 3.0 V6 med komplett Zender-styling) Så ordnet vi de nødvendige papirer og vi var klare for avreise igjen... Så var det dags til å ta farvel med Golfen, som de også hadde døpt "Kungen" for lenge siden, takk for en hyggelig handel Fredrik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1753 Skrevet Juli 7, 2006 Ja, da hadde vi bare 450 km igjen å kjøre... Vi kjøre en "alternativ" rute tilbake... Vi i Norge har jordebiler, i Sverige har dem jordebiler... (ja faktisk, den beveget seg) Ett par kvinnelige sykkelister fikk vi også med oss... Her er vi nesten fremme i.... (står Oslo på skiltet i allefall) Etter en stund kom vi fram til den Norske grenser, hvor "Kungen" ble momset inn... En meget hyggelig tollbetjent (med tydelig interesse for einsere) plukket av skiltene siden de måtte sendes tilbake til Sverige... Og endelig, etter 14 timer og 900km parkerte vi "Kungen" hos Gøran, der skal den stå til den blir kjørt på vaerste i morgen for en kjapp inspeksjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1754 Skrevet Juli 8, 2006 "Kungen" er en 1975 Golf med 1.1 liters motor. Bilen er det uvisst hvor langt har godt, men den har stått "avstäld" på en låve siden 1997. Den har "swallow-tail", ur-panser, strøkne kromspeil m.m Bilen har opprinnelig vært hvit, slik dere ser her... Interiøret var 110% strøkent, det har vært setetrekk på det siden den var ny, og Fredrik sa at det var kjørt max. 50 mil uten trekk... Dørtrekkene var desverre ikke orginal, og det var satt inn et LS instument (2 klokker) istedet for L-instrumentet som bare har speedometer... Men det finner man... Rust ja, det jeg har funnet hittil er rust på front og nedre del av bakplata, samt litt i innerskjermen i bakkant... Dørene var veldig bra og under så det også meget bra ut... Men det blir nærmere undersøkelser i morgen... Bakfangeren var helt strøken og frontfangeren tror jeg går an og få veldig fin siden det sorte i midten kun er teip, og da legger man på ny teip som dekker hulla etter spylerene... Også lå det et par med helt nye utstillings-skilt i baksetet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1755 Skrevet Juli 8, 2006 mangler en skvettlapp ser jeg, men du fikser vel en ny, Håkon?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1756 Skrevet Juli 8, 2006 mangler en skvettlapp ser jeg, men du fikser vel en ny, Håkon?? Nei, den blir fjerna... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1757 Skrevet Juli 8, 2006 Ser bra ut Hå-con! Jeg får ta en titt på den i morgen (har bil-fri i dag etter litt for mange knekte bremseluftingsnippler).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1758 Skrevet Juli 8, 2006 Konge Håkon, helt Konge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1759 Skrevet Juli 8, 2006 nice golf:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1760 Skrevet Juli 8, 2006 MEN "kungen" startet helt fint med litt kyndig start-gasshåndtering og litt etterfylt bensin på tanken... Motoren gikk kjempepent med engang. Fikk bekrefta km.standen på den også, 128 000 km. Arild strammet hjullagra på Rålf... To caddy'er rotter seg sammen... Tommy forsøker å stikke av fra Rålf... Men vi haler innpå... Hade Tommy... Hvor var jeg og Arild på tur med Rålf tro? Jo, for å hente enda en einser seff... Her er den... Døpte den "I" jeg... Tør ikke si hvem som skal ha denne... Eller hur Knut Arne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1761 Skrevet Juli 9, 2006 Ai Ai! en ekte iGolf! Er det 1.5er dette da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1762 Skrevet Juli 9, 2006 møtte den grønne pickupen på Gressvik her om dagen =) minns det var på gressvik i hvert fall. høøhø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1763 Skrevet Juli 11, 2006 Stemmer det Christian, foreldrene til Tommy har hytte på Gressvik... Idag var Knut Arne og henta "I" på Vaerste, og dro meg opp av senga klokka 0630 da bussen fra Molde ankom Oslo i den tiden... Vi dro ut på Vaerste og "I" fikk nytt interiør og noen andre småbetar... Her er Knut Arne igang med å få blinklyset til å funke... Så var Knut Arne og "I" klar for avreise nordover, og han kom velberget fram med et snittforbruk på 0.6 pr.mil. Noe småfiks har han foran seg, men det er helt vanlig med einsere det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1764 Skrevet Juli 11, 2006 Håkon: har du felger til bimmer prosjektet ditt? Har noen 8x16 bmw felger liggende som jeg lurer på å selge. Spesiallaget av en som arbeidet på fundo fabrikken.. stod på en E28. Av typen med utrulig masse eiker. sifra dersom du er int. Adrian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1765 Skrevet Juli 11, 2006 stod på en E28. Passer vel dårlig på en E21 da? E28 har vel, så vidt meg bekjent, 5x120 boltsirkel, mens E21 har 4x100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1766 Skrevet Juli 11, 2006 Passer vel dårlig på en E21 da? E28 har vel, så vidt meg bekjent, 5x120 boltsirkel, mens E21 har 4x100. aha.. d var dumt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1767 Skrevet Juli 11, 2006 hmm! a switcharuu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1768 Skrevet Juli 11, 2006 Ble ikke så mye tid på Vaerste ikveld.....men desto mere tid til Kustom Ærbe:D 2 stk bremskiver ble dreid opp for større lagere og en stk foring..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1769 Skrevet Juli 11, 2006 og i morgen skal delene til pers... gleder meg. Tror bobla blir glad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1770 Skrevet Juli 11, 2006 og i morgen skal delene til pers... gleder meg. Tror bobla blir glad tror eieren blir gladere, får feire det med å kjøpe en skiltplate 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1771 Skrevet Juli 12, 2006 Vet om en som var enda gladere i dag... Beklager at kameraet slår seg vrang av og til, men grattis med ny bil Wegar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1772 Skrevet Juli 12, 2006 Sweet! Grattis Wegar! Bursdagspresang fra deg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1773 Skrevet Juli 13, 2006 Ser denne kjent ut? Les mer her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1774 Skrevet Juli 13, 2006 Ser denne kjent ut? Les mer her Ja, de er helt på tuppa her i Follo. Nesten hver dag jeg kjører på vaerste så står det en stakkar som er blitt stoppet av en eller annen sivilbil... Kanskje på tide og montere noen "dirty tricks" på bilene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1775 Skrevet Juli 13, 2006 Jeg tror Follodistriktet kommer til å ha et sinnsykt julebord i år.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...