#2976 Skrevet September 28, 2007 Siden jeg ble så inspirert av John-Arne og innleggene hans om de svæære sakene fra jobben hans kan jo ikke jeg være noe dårligere... Selv jobber jeg i Color Line, og nå på den splitter nye Color Magic som hadde sin jomfrutur med påfølgende dåp i Kiel 17. september. Nedenunder følger et knippe egne bilder som viser at forholdene der heller ikke er akkurat små... (bildene er ikke av de beste) Facts: Selve båten er 224 m lang, 35 m bred, 6,8 m dypt (bulben er døpt "Magnus") maskineriet tilsvarer 42400 hk og 2700 er tallet på maks passasjerer i tillegg til 550 personbiler og 1270 lanemeter til trailere. Flytter sånn ca 74000 bruttotonn vann, og forbruk per rundtur (Oslo - Kiel - Oslo) ligger på en ca 450.000,-NOK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2977 Skrevet September 28, 2007 Siden det er så "pop" med bilder av store ting på jobben i kveld. Får vel jeg også bidra med litt. Her er noe av det jeg driver med på jobb. F.eks plukke dette her i småbiter å montere det igjen. Samt testing og service/vedlikehold på liknende utstyr. 8m høyt, 85T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2978 Skrevet September 28, 2007 . F.eks plukke dette her i småbiter å montere det igjen. Samt testing og service/vedlikehold på liknende utstyr. 8m høyt, 85T Og dette er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2979 Skrevet September 28, 2007 Flere fra Magikern 1) Fra innseilingen til Kiel dåpsdagen - litt av en velkomst! 2) Ikke akkurat liten 3) Forholdene på Magic ER store, dette er fra buffetrestauranten hvor jeg jobber som servitør -tar et sted mellom 650-700 gjester totalt (og vi er 15 servitører på jobb...) Psykt? Ja! Klarer vi det? Seff!! Jeg lover flere bilder av maskineri etter påfølgende arbeidsøkt 3.10-17.10. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2980 Skrevet September 28, 2007 Og dette er? Det som står bak veggen som du ikke ser er ett subsea produksjonstre til Troll Olje. Det som er over veggen er enkelt å greit verktøyet som de bruker for å sette ned treet. Det blir tatt opp igjen når treet er på havbunnen å klart for produksjon. Ser stort å ut som "sleggemekk" Men er faktisk mye presisjon å høye toleranser på mye av det. Ventilene er type gate-ventiler om du vet hva det er, på godt norsk slide-ventiler. klaringen mellom setene er 0.001", å for å nevne det er hullet i ventilen 5 tommer på dette treet, å da gir det litt mer forhold til tolleransene. I seg selv så er det jo ikke så hysterisk tolleranse, men når du ser på utstyret så tenker du ikke akkuratt at det er slike tolleranser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2981 Skrevet September 28, 2007 og detta er det største verktøyet jeg bruker på jobb. største skrutrekkern her er på 1.6 mm i bredde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2982 Skrevet September 28, 2007 og detta er det største verktøyet jeg bruker på jobb. største skrutrekkern her er på 1.6 mm i bredde Godt noen her er kapabel til å se smått på livet o.l...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2983 Skrevet September 28, 2007 m-m, den minste skrutrekkern er på 0.6 mm må bruke lupe når jeg retter den gitt. hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2984 Skrevet September 28, 2007 Siden det er så "pop" med bilder av store ting på jobben i kveld. Får vel jeg også bidra med litt. Her er noe av det jeg driver med på jobb. F.eks plukke dette her i småbiter å montere det igjen. Samt testing og service/vedlikehold på liknende utstyr. 8m høyt, 85T FMC du jobber for da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2985 Skrevet September 28, 2007 FMC du jobber for da eller? Nope konkurenten, Vetco Gray 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2986 Skrevet September 28, 2007 Siden det er bilder om hva man jobber med, så da viser jeg litt av det jeg jobber med. Norwegian har da sine 737-300 som de skal bytte ut med 737-800 i 2008 og utover. British Airways med sine Airbus 319/320 og 321 Det på bildet er en Airbus 321 Sun Air som har leased maskiner fra British Airways. Jetstream Super 31 og Dornier 328-110 Første bildet er Jetstream`n og bilde nr 2 Dornier`n. Noe av det store jeg har innom jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2987 Skrevet September 30, 2007 Tenkte å fylle på med litt historie og kunnskap på unga og meg selv idag og tok de med til Naturhistorisk Museum. Mye å se på for den nysgjerrige. T-Rex Iguanodon berniartenssis (elns) Noen gamle slektninger En liten Raptor En ikke fullt så liten mamut Og ett mamut foster Skjelett av en Panserpadde Og en masse stein i forskjellige varianter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2988 Skrevet September 30, 2007 Enda flere stilige steiner: Denne var på hele 5630 Karat Litt gull fra California Fikk litt Supermann/Krypton vibber når jeg så denne: Som sagt, dritmye stein.... ...og da blir man litt lei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2989 Skrevet September 30, 2007 Ble ett ganske kult bilde (dette skal vise oppbyggingen av krystaller) Vi tusla bort til Zoologisk der Visdommen Ugle sto vakt Og der var det ulv og andre fine dyr Puma En kondor Pen hyene At noen barbarer kan slå ihjel denne søte ungen er over min fatte-evne Kaia sine favoritter var disse harene Jeg er glad vi ikke har sånne fugler lenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2990 Skrevet September 30, 2007 Her er Flisamyggen i naturlig størrelse... Og undertegnede med årets bjørnekvote (beklager Marit Maurstad ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2991 Skrevet Oktober 1, 2007 Som sikkert flere har fått med seg jobber jeg som vedlikeholdsjef i Nexans på Langhus.Vi lager innstallasjons- og varmekabel på vår fabrikk og jeg var ikke vrang når jeg fikk tilbud om å besøke fabrikken vår i Halden. Der lager de Umbilicals og powerkabler = Dritschwære kabler! nexans ansatt her og, jobber på helsfyr da, men er i fabrikken titt og ofte i halden for å måle\teste fiber. er også en del i fabrikken i rognan, ellers er jeg på sjøen og tester\skjøter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2992 Skrevet Oktober 3, 2007 Nytt medlemskort som ser meget bedre ut enn det forrige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2993 Skrevet Oktober 3, 2007 det nye kortet var kult...fikk mitt i dag...hmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2994 Skrevet Oktober 3, 2007 Kult kort ja,men hvorfor sende ut 2007 kortet så seint på året? Og jaggu åpnet jeg side nr 200! Gratulerer som han her under også skriver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2995 Skrevet Oktober 3, 2007 gratulerer Gutter med 200 sider garasjetråd..(jeg prøvde seff å være den første på side 200)heh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2996 Skrevet Oktober 4, 2007 Sitter og roter igjennom bildenen til John-Arne som han har lagt ut på Vaerste-serveren... Previous unreleased... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2997 Skrevet Oktober 4, 2007 Men dette er jo sånn vi alle kjenner deg H-con ingen nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2998 Skrevet Oktober 4, 2007 Sitter og roter igjennom bildenen til John-Arne som han har lagt ut på Vaerste-serveren... Previous unreleased... Notat til meg selv: "Må huske å gjemme kameraet når H-Con er på besøk" Har akkurat dumpet inn døra etter en hyggelig tur til Danmark med famililen (Takk til Gry for knallbillett). Her er en lille en til deg Håkon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2999 Skrevet Oktober 4, 2007 Ohhh, dejligt... (ikke noe om når takstmannen kommer?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3000 Skrevet Oktober 10, 2007 dette må da vere noe for dere? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=100786 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...