#3126 Skrevet Desember 9, 2007 Tydelig at nye Fiat 500 er populær i Europa, her er et par varianter... Nå kan man faktisk høre på hvordan motorlyd man får om man bytter eksosanlegg... Her hører Glenn på effektanlegg til Golf 1 Diesel, skikkelig grom lyd... Mmmmm, fin Hummer... Ræserbil... Hva er det vi på Vaerste bruker å si til sånt som dette? Jo, JØYE MEG ! ! ! OMsider fant vi også Florian på Volkswarenhaus... Klokka 1730 var vi ganske så slitne i beina og tok turen tilbake til Hotellet... Så tok vi oss tid til å se igjennom de fine baggene vi fikk av Martin på Supersport, mye fint her... Musematter, plakater, caps, kake, Penthouse, nammenam, katalog, balonger osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3127 Skrevet Desember 9, 2007 Denne var også koool... Wow! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3128 Skrevet Desember 9, 2007 Siden en av hovedgrunnene til at vi tok turen nedover var å hente manglende understell, så gikk begynnelsen av dagen med på å finne standen til Supersport... Her var en... Du skulle bare snakka med han "grå" hårete mannen her, det er adm. dir i supersport, David 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3129 Skrevet Desember 9, 2007 Wow! ikke wow til hjula vel, de var støøøggge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3130 Skrevet Desember 9, 2007 Etter en tur med H-con til Drammen idag for å hente motor til Einseren min hjalp jeg Thorbjørn med å kjøre ut Agnar til de nye lokalene våres. Er greit å få inn noe VAG etter at BMW gutta har fått inn sine biler. Vi måtte jo teste plæstikken som skal på E30 som står på høykant der..... Vakkert...langtfra Den grønne Beameren er en M5 btw. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3131 Skrevet Desember 9, 2007 Noe ledig plass der ute John Arne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3132 Skrevet Desember 9, 2007 Noe ledig plass der ute John Arne? Det er mere enn fullt, jeg kommer ikke inn med min bil før den grønne M5'n er ute: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3133 Skrevet Desember 9, 2007 Godt å se noe VAG på plass, det var ingen ledige hengere på statoil, men jeg håper på å få ut en Golf i morgen slik at vi i hvert fall ikke er i undertall lenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3134 Skrevet Desember 12, 2007 Etter å ha spist frokost på hotellet satte vi kursen tilbake til messehallen der vi hadde en avtale med Florian hos Volkswarenhaus... Nå sku det handles... Etter en liten time hadde vi fått mesteparten... (men hadde lyst på MYE mer) Så var det å få transportert ut gewinde ut i Transporteren, heldigvis fikk vi hjelp fra Martin og en av gutta på standen til å transportere det til bilen. Tør ikke tenke på hvordan det hadde gått uten denne jekketralla... Messens største felg... Mye fett og se på... Porscher i alle farger... Pagoni Zonda i karbon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3135 Skrevet Desember 12, 2007 Mange hvite Audier på messa, her er en til... Som sagt, mye fint å se på... Nydelig einser i babyblå farge fant vi også, fikk pratet litt med eierne også... Denne detaljen med ur-gti stoff i bøttestolene synes jeg var dritfet... Bling motorrom, noen som ser hvordan motor det er? Nydelig sambabuss... Mads, du lurte på den Mitsubitshi Galanten... Her er den: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3136 Skrevet Desember 12, 2007 Enjoy... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3137 Skrevet Desember 12, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3138 Skrevet Desember 12, 2007 Vi fant også en fin Caddy stående i en av hallene... Siste bildet tok vi av en quad-bike med Borbet-felger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3139 Skrevet Desember 12, 2007 Etter å ha trasket rundt på messa i to dager var vi ganske så ferdige for å si det pent... Mange opplevelser og inntrykk hadde det vært, mange gadgets også slik som denne på telefonen til Glenn... Hade Essen MotorShow, vi sees neste år... Så bar det ut i trafikken igjen... Røde lys og kø omhverandre... På turen hjem så skulle vi innom et par plasser og hente litt betar... Her henter vi Gotti-felga hos Jan. Zender-grill ble også henta, og her er julegaven til David... Etter å ha stukket innom Marc i Hamburg, tok vi inn på Hotell Panorama for en god natts søvn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3140 Skrevet Desember 12, 2007 Det var greit for en gangs skyld å starte uthvilt hjemover fra Hamburg... Men veiene var jo kjempespennende... Etterhvert som traff vi på Sveriges kaldeste billist... Før vi atter satte kursen hjemover på spennende og varierte veier... Takk for en hyggelig tur, og et hyggelig reisefølge i Glenn... Og sist, men ikke minst takk til min TOMTOM Gps som losa oss trygt rundt omkring i Europa. Uten den hadde vi vel stått fast i et lyskryss enda... Alle bildene finner dere her: http://vagner.jeje.je/bilder/album444 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3141 Skrevet Desember 12, 2007 Mange hvite Audier på messa, her er en til... Bling motorrom, noen som ser hvordan motor det er? Ser ut som en Oettinger 16 S, ikke ulik denne: Eller fra Jon Reidar sitt motorom: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3142 Skrevet Desember 12, 2007 og "s" står for "souspappes" (eller noe slikt) som betyr ventiler på fransk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3143 Skrevet Desember 12, 2007 Etter å ha trasket rundt på messa i to dager var vi ganske så ferdige for å si det pent... Skiltet mitt jo, dog litt feil vei:p Dette var morsom lesing, Håkon. Så ut til at dere hadde en kjempefin tur, samtidig som du overlevde med å ha med en noe hyper Glenn Åge på tur: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3144 Skrevet Desember 12, 2007 Skiltet mitt jo, dog litt feil vei:p Dette var morsom lesing, Håkon. Så ut til at dere hadde en kjempefin tur, samtidig som du overlevde med å ha med en noe hyper Glenn Åge på tur: rolleyes Han var ikke fullt så hyper etter all traskinga på messa... Eller hur Glenn Åge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3145 Skrevet Desember 13, 2007 Kom over denne danske siden med oppretterverktøy. Noen som kan hjelpe meg med følgende: Trækkløer? Universal til kæde og "syvtal", hva er syvtal i denne forbindelse? Kæber? Dinosaur håndværk? Har en mistanke om at dette er godt gammeldags håndtverk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3146 Skrevet Desember 13, 2007 Kom over denne danske siden med oppretterverktøy. Noen som kan hjelpe meg med følgende: Trækkløer? Universal til kæde og "syvtal", hva er syvtal i denne forbindelse? Kæber? Dinosaur håndværk? Har en mistanke om at dette er godt gammeldags håndtverk? syvtall er ett verktøy man bruker til å dra ut feks bakplater med, og da kan man plassere draget langt ned. pilen viser rettningen på draget. og på dette verktøyet så har man mulighet til å feste flere forskjellige adaptere osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3147 Skrevet Desember 13, 2007 Ser ut som en Oettinger 16 S, ikke ulik denne: Eller fra Jon Reidar sitt motorom: Det er en Oettinger motor i den bilen. Ikke så lenge siden den var i Performance VW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3148 Skrevet Desember 13, 2007 Kom over denne danske siden med oppretterverktøy. Noen som kan hjelpe meg med følgende: Trækkløer? Universal til kæde og "syvtal", hva er syvtal i denne forbindelse? Kæber? Dinosaur håndværk? Har en mistanke om at dette er godt gammeldags håndtverk? Nå er det vel ikke verre enn at det meste sier seg selv hvis du klikker på linkene "trækklo", altså en trekk klo, altså en klo man spenner på platen man skal dra (eller trekke) "universal til kæde", altså en universal til kjede/kjetting (syvtal har Magnus vært så snill å forklare ) "kæber" er kjever "Dinosaur håndværk" er større maskiner, som "the english wheel" og slik. Nå kan jeg dessverre ikke alle sånne fag uttryk på norsk, så akkurat hva tilsvarende heter på norsk er jeg ikke 100% sikker på Men spør endelig hvis det er noe du lurer på. Om ikke annet kan jeg forklare det danske uttrykket, så kan du sikkert regne deg frem til hva det må være på norsk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3149 Skrevet Desember 13, 2007 Nå er det vel ikke verre enn at det meste sier seg selv hvis du klikker på linkene Ja, men mye morsommere å se det skriftlig English wheel er engelsk hjul på norsk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3150 Skrevet Desember 13, 2007 Ja, men mye morsommere å se det skriftlig English wheel er engelsk hjul på norsk ja. Ikke sant Men ikke tro at danskene synes det er noe mindre morsomt å lese norsk da F.eks. ordet panser.. Panser på dansk er noe man bruker på militære kjøretøy for å gjøre dem mest mulig skuddsikre, og ikke akkurat noe som blir brukt på vanlige biler for å "beskytte" motoren Men det danske ordet er vel minst like morsomt, da det heter motorhjelm på dansk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...