Oss på "værste" (garasjen med de rare i)

Anbefalte innlegg

Grattis med ny bil Torbjørn, en trivelig Audi... Litt senk og sånn bare... :P

 

Nå er jeg litt mer tilbake, og ser fram til å treffe gamle kjente på hovedtreffet. Har vært litt mye i det siste, ikke bare på Vaerste men også på det private plan som gjorde at jeg ble helt nedkjørt.

 

Så derfor solgte jeg 77 GTi'en noe jeg helt sikkert kommer til å angre på, men jeg vil ikke begynne på noe nytt nå før Passaten og DGS2 er ferdig, i tillegg så har jeg jo en BMW som skulle ha vært fiksa opp.

 

Så jeg kommer til å jobbe mer med ting jeg tjener penger på framover, og litt mindre på forlystelser når det gjelder bil. Kommer nok til å begynne i normal jobb igjen snart siden jeg er litt lei å drive fulltid med kjøp og salg. Så om noen vet om en stilling som kunne passe meg (sjefstilling :P ) så ta kontakt.

 

I år skal jeg ha meg en orntlig ferie også, det har jeg ikke hatt siden i 2002. Så om Passaten er i form så blir det en 14dagers ferie bort fra østlandet.

 

En fordel at det har vært rolig på Vaerste er jo at det fremdeles er relativt ryddig der enda... Så vi får vel snart komme igang å få ferdig DGS2 og, litt synd at vi ikke blir klar til hovedtreffet med sesongen er jo bare så vidt begynt så det blir vel nok prøveturer utover.

 

Vi kommer med ganske mange biler, Passaten, Poloen , cabben til Lars (som er tilsalgs), Audien til Torbjørn, Allroaden til Andreas blir kjørende verktøykasse og David kommer mest sannsynlig med ny bil til treffet uten at vi skal avsløre noe mer hva det er. Endre kommer med cabben og Joppe har også meldt sin ankomst.

 

Vi håper at "Kermit" tar meg seg Christian en tur også. I tillegg så skal jeg sjekke hvordan Tommy ligger an med Caddyslacken...

 

Vi skal snart starte med fotoreportasjer med "Die Aller Vaerste" gjør ting de ikke burde blant annet...

Har vært litt for mye alvor i denne tråden i det siste, så nå er det på tide og ha det litt gøy igjen.

 

Vi sees på hovedtreffet, og selv om jeg er ganske kranglete til tider her på forumet er jeg ganske snill sånn ellers... :nana::evil:

 

Her er cabben til Lars som er tilsalgs.

 

09_1735842369.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Håkon sa, har jeg kjøpt meg ny bil. Valget ble en 86mog Golf Cab GLI. bilder kommer senere da håkon har lånt mitt kamera. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Håkon sa, har jeg kjøpt meg ny bil. Valget ble en 86mog Golf Cab GLI. bilder kommer senere da håkon har lånt mitt kamera. :)

 

Hermegås.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Håkon sa, har jeg kjøpt meg ny bil. Valget ble en 86mog Golf Cab GLI. bilder kommer senere da håkon har lånt mitt kamera. :)

 

På tide kanskje:p Den du har syns jeg begynner og ruste litt: haha :

 

ps. Var forresten jeg som kjørte den matt svarte Golf VR6én på fredag når du kom på hydro: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hermegås.. ;)

 

Gåsemikkel... :P

 

Litt specs:

 

86 Golf GLi Cab gått ca. 220 000 km.

 

Ny stoffcab, ac, servo, skinnint, sentrallås, 8 x alu og veldig Grundig kassettspiller.

Tatt inn til Norge i 96 og har vært kjerringkjørt...

 

Bilen trenger en service og litt småjustering (senk og andre felgs) samt litt duppeditter hist og pist...

 

Pics:

 

Bilde_001.jpg

 

Bilde_002.jpg

 

Bilde_003.jpg

 

Bilde_004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis David!

 

Den så meget bra ut.

 

hmm...modde bakluka??? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott cab David!

Hva må man ca. ut med for noe sånt nå om dagen? Får jo bare mer og mer lyst på golf av å lese trådene deres :D

Andre typer gammel VAG er jo ikke feil det heller, mulig jeg investerer i en gammel quattro av noe slag selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må man ca. ut med for noe sånt nå om dagen? Får jo bare mer og mer lyst på golf av å lese trådene deres :D

 

Denne lå til rundt 50k på Finn.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide kanskje:p Den du har syns jeg begynner og ruste litt: haha :

 

ps. Var forresten jeg som kjørte den matt svarte Golf VR6én på fredag når du kom på hydro: vinke :

 

Hei. rusten er/var ikke størtste problemet. mangel av eksos. fuskende motor etc. som gjordet at jeg ville ha meg ny bil :) valget falt på denne cabben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis David!

 

Den så meget bra ut.

 

hmm...modde bakluka??? :rolleye:

 

 

Hehe. vi får se hva man får tid til. har noen planer jeg ønsker å få gjennomført. men i første omgang blir det service og få på KW på bilen.

 

Du har jo gjort noen kule mods på en annen kjent einser cab :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott cab David!

Hva må man ca. ut med for noe sånt nå om dagen? Får jo bare mer og mer lyst på golf av å lese trådene deres :D

Andre typer gammel VAG er jo ikke feil det heller, mulig jeg investerer i en gammel quattro av noe slag selv!

 

Takk for det.

 

Bilen lå som sagt ute på finn til nesten 50k. fikk heldigvis prutet den ned endel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

 

Bilen lå som sagt ute på finn til nesten 50k. fikk heldigvis prutet den ned endel :)

 

:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...så ramla det inn enda en einser på Vaerste i går. Denne skal fikses opp og selges videre slik at vi får dekket litt husleie og sånn framover...

 

En ultrasjelden VW Oslo... : klø :

 

Bilde_966.jpg

 

Eller 83 Rabbit GTi som det også kalles... :P

 

Bilde_965.jpg

 

Litt jobb, men ikke så ille. Først må vi få sveisa litt rust og så er det clutchbytte før vi kan presentere denne for salg, men den gikk bra og var veldig hel ellers både innvendig og utvendig, soltak var det og.

 

Torbjørn inspiserer at jeg tar bilde i riktig vinkel etter at vi ha nappa ut interiøret av bilen.

 

Bilde_967.jpg

 

Mye aktivitet i går, Torbjørn gnikka på Agnar og Cabben til David fikk sin første modd. Hvite blinklys foran.Eller så dukka Thomas Christensen opp sammen med en kompis...

 

Bilde_968.jpg

 

Det er han utydelige i midten...

Andreas fikk omsider av wiren til Automatkassa på Passaten, og John-Arne skulle bruke hele arbeidsdagen i dag på å finne en midlertidlig løsning på gearskift-problemene...

 

Bilde_969.jpg

 

Åja, så fikk vi byttet til oss en 78 (reg.77) Golf GTi og...

 

Bilde_067.jpg

Bilde_068.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra lysta is back again!! Da blir det inspireende å følge med her igjen.....

Ikke overraska over at det var dere som handla inn rabitten,så jo ikke så værst ut! Og 78 gti igjen,Bra!

Store planer for den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full aktivitet ikveld også.

 

David fikk oppgradert litt på Kæbben.

Viktig å markere hvor han hører hjemme:

 

IMG_1263.JPG

 

Ble også bra med singlegrill og VW Motorsport merke

 

IMG_1275.JPG

 

Og ett riktig så snasent ratt

 

IMG_1277.JPG

 

Andreas kappa og sveisa som bare det

 

IMG_1270.JPG

 

IMG_1278.JPG

 

Mens H-Con pusla med det estetiske

 

IMG_1267.JPG

 

Mangler bare å få på GTI leppa

 

IMG_1280.JPG

 

Og ett typisk kjørebilde fra i går kveld....:o

 

IMG_1262.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom hjem nå vi fra Vaerste, bilder har vi ikke sett... Men vi kommer med verdens hurtigste einser-prosjekt til Hovedtreffet...

 

Blir ferdig i god tid i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom hjem nå vi fra Vaerste, bilder har vi ikke sett...

 

 

Joda, bare våkne først så : gråter :

 

Andreas fikk sveist litt mere:

 

IMG_1281-1.JPG

 

Med lånt panser, senk og felger så ligner det jo morro på banen...

 

IMG_1286-1.JPG

 

IMG_1287-1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble jo råe nå. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reservebilen DGS2 og en halv har fått ny clutch og er godkjent av de øvrige myndigheter...

Så nå blir det gassing i helga... : rock :

 

P5245707.jpg

 

Og etter at alle spesialpantentene til John-Arne var på plass på den stakkars wiren til Automatkassa til Passat, så er den også klar for sitt første treff på egne hjul. Den kommer opp lørdag sammen med John-Arne...

 

Litt strul med å få start bare... : flau :

 

P5245715.jpg

 

It's alive...

 

P5245716.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Camp Die Aller Vaerste... rigget til!

 

Fikk akkurat rapport fra Håkon nå og vi har ihvertfall kort vei til dassen....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått noen MMS bilder fra campen men finner ikke kabelen til tlf :o

 

Desverre gikk ikke Passaten en meter når jeg skulle testkjøre isted, den bare slura.

Prøvde å justere på wiren men det er nok inni kassa problemet ligger.

10 år siden den trilla for egen maskin.

 

Så da ble det Polo istedet.

 

Thorbjørn fikk vaska og polert Agnar.

 

Vi drar fra Easy24 på Langhus kl 08:00 imorra tidlig : trøtt :

IMG_1289.JPG

IMG_1302.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi også omsider tilbake fra Hovedtreffet, eksosanlegget takket for seg på siste runden, og turen hjemover har vært høylydt for å si det mildt...

 

Vi kommer tilbake med fyldige reportasjer både i vaerste-tråden og på hjemmesiden i løpet av morgendagen... Det var et kjempetreff og vi hadde det kjempehyggelig MED strøm. Mange kjente og nye fjes var det også, takk for laget alle sammen...

 

Om noen har bedre bilder, evt akkurat når dette skjer så ville vi vært takknemlig... :D

 

P5265743.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treffrapport.

 

Før vi begynner med bilder og sånn, så har vi noen kommentarerer til selve treffet, premieringer og annet som foreløp seg i helgen...

 

Treffet var veldig bra lagt opp og foregikk smertefritt etter alt vi kunne se. Campen var overraskende bra, men til neste år burde det vært bedre opplegg for strøm, samt at flere søpplekasser kunne ha vært satt ut.

 

Folk oppførte seg bra på campen synes jeg, men synes at enkelte bål/griller var noe uansvarlig med så mange lettantennelige telt i området. En ting som burde være mulig er at alle tar opp etter seg selv og ikke setter igjen partytelt o.l uten å legge det ned slik at det enklere kan kastes.

 

Banekjøringa var bra, men vi savnet DGS2 utpå der. Rabbiten hadde litt problemer med løse hjullagre og coilovers, et resultat av stressmekk som igjen sendte oss en tur i sandfella. Vi fikk ikke den effekten vi ønsket heller, bilen gikk omtrent som om det stod på bakluka "Golf C". Men vi hadde det gøy lell...

 

Når det gjelder premiering så er jo dette noe som kommer opp hvert år etter hovedtreffet. Jeg må si at jeg er skuffet over at det kun premieres for beste classic og da spesielt i VW-klassen...

 

Dette viser NOK en gang at dette er en avdeling i klubben som ikke blir verdsatt nok i forhold til de timer som er lagt ned i hver enkelt bil, man må huske på at å fra å kjøpe seg en relativt ny bil for å sette på senk og felg, sote og slenge på noen plastbiter her og der ikke kan sammenlignes med å faktisk plukke en gammel bil ned i atomer for å så bygge den opp igjen med et personlig preg.

 

Jeg savner også premieringer for Innovations, motorrom, årets nykommer og andre litt morsomme premieringer. Ang. bedømming og at de var Hondaklubben var riktig vet jeg ikke, de traff i allefall de to beste bilene i classic-klassene...

 

Men alt i alt et veldig bra treff og må rette en stor takk til alle for en kjempetrivelig helg.

 

Denne var en av mine favoritter fra treffet...

 

P5275856.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camp Vaerste begynner å ta form...

 

P5255717.jpg

 

P5255721.jpg

 

Pumping av madrasser var dagens store tema, jeg hadde tatt med Svanemadrasser og slapp dette...

 

P5255722.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var oppe i 9-tia og dro ned på førermøte...

 

John-Arne klar i pit med DGS2,5 (eller capt.Slow).

 

P5265726.jpg

 

Hui hvor det går...

 

P5265727.jpg

 

Andreas i farta...

 

P5265728.jpg

 

Og Endre realitivt i farta...

 

P5265739.jpg

 

Vi overtar pitten...

 

P5265740.jpg

 

H-con i farta...

 

P5265741.jpg

 

20 over krøn høyre sjikane venstre 10+ åpner...

 

P5265731.jpg

 

... sand høyre...

 

P5265742.jpg

 

P5265743.jpg

 

P5265767.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.