Oss på "værste" (garasjen med de rare i)

Anbefalte innlegg

: klø ::P

 

sjekk mail :o

er ikke den kjappeste bestandig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock :

 

Ja? Skulle du sitte alene og beglo disse på mailen eller kommer det noe her i tråden snart... :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg er eier av denne Golfen. Den har aldri stått på Skedsmo. Den har stort sett stått i min onkels garasje på Lamberseter. Den er fra 1986. Min onkel kjøpte den (for 150.000,- tror jeg) i 1987. Han har vært eneste eier (selv om bilen aldri var registrert på ham, men hans mor). Han lånte den bort til min bror i ett år nå og den har kjørt i hele år uten noen problemer. På EU kontroll i vinter sa de at de aldri hadde sett en så feilfri Golf. Bilen ble av min onkel brukt meget pent og er aldri kjørt hardt. Han var drosjesjåfør. Bilen er det eneste han noen gang har eid (bortsett fra noen brukte Opel Mantra før denne) siden han bodde hjemme.

 

Bilen ble desverre stjålet i vinter, men heldigvis kom den til rette i mai. Min onkel døde desverre samme dag som vi fikk vite at bilen hadde kommet til rette igjen. Jeg likner veldig på min onkel (i hans begravelse var familie og venner av ham jeg sjelden ser nesten tause..) og vi snakket mye sammen og hadde mye felles. Jeg vil ta vare på bilen så godt som mulig som et minne. Jeg vil prøve å holde den stort sett som det er eller som han ville ha den (fikse rusten han ikke hadde råd til). Jeg kommer ikke til å kjøre med den på vinteren. Da skal den stå tørt.

 

Etter å ha hatt denne bilen i litt over en uke skjønner jeg godt hvorfor han var så glad i den:)

 

Jeg meldte meg inn her med en gang jeg fikk den fordi jeg er helt grønn på bil... (dette er min første og jer er 34...)

 

Men det virker som det er mange kule folk her!

 

Hei!

 

Gratulerer med en flott og unik bil! :)

 

Håpet en stund å få kjøpt denne bilen via en bekjent som bor på Lambertseter, hadde sett den støvete bilen som stod der, og som også hadde snakket med din onkel... Det var for ca 2 år siden mener jeg å huske. Var nemlig på jakt etter en helt original GTI 16V med lav km.stand, men endte tilslutt opp med bilen nedenfor som var annonsert i Motorbørsen ifjor sommer. Bilen har gått mye lengre enn din, 103.000 km, men er i veldig bra original stand med original lakk, strøkent interiør og helt skadefri. Bilen har gått i Ingolstadt i Tyskland og ble tatt hjem til Norge i 2001 av en gutt fra Bodø som jobbet som trainee på Audi-fabrikken. Dessverre omkom både gutten og samboeren i en trafikkulykke i Sør Afrika, og faren hadde bilen stående godt og vel et år før han orket å kvitte seg med den...

 

Kriteriene for salg var at bilen ble beholdt i original stand og bli tatt godt vare på av ny eier, noe som jo for meg var helt i henhold til planen :)

 

Kan fortelle at jeg har gjort følgende med min tornadorøde 1987 GTI 16V siden anskaffelsen:

 

- Ny sitteputepolstring på førerstolen

- Nye støtfangere foran og bak

- Nye skjermbredere

- Nye sidelister

- Nye grønne vinduer

- Nytt ratt

- Ny pedalgummi

- Ny girkule og girmansjett

- Ny antennepisk

- Nytt eksosanlegg

- Nye støtdempere

- Nye originale stålfelger

- Ny frontspoiler

- Nye stoffmatter

- Byttet cd-spilleren med original tidsriktig Volkswagen kassettspiller :)

 

Ellers er det stort sett vask, puss og polering som skulle til for å gjøre bilen i tilnærmet "nybilstand"

Da den stod utstilt på Motorfestivalen i vår var det flere som trodde den var helt ny :D

 

Bilen er p.t ikke registrert (koster meg dessverre altfor mye i forsikring og årsavgift i fohold til antall km jeg kjører med den), men har montert tyske utstillingsskilter med samme reg.nr som på identisk bil i originalbrosjyren fra 1987 :D

 

For tiden står den i utstilling i Møller Gruppen sitt museum i Frysjaveien 31 i Oslo.

 

Dersom du trenger råd og vink i forbindelse med istandsetting av din bil er det bare å ta kontakt :)

 

Jan Tore

GTI 16V.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er så knall at noen tar vare på disse og beholder de kliss orginale med alt fra ratt til hjul og alt:) dette er smykker å se på altså:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var jeg med min kjære far for å flytte et karosseri (prosjekt Dodge Challenger 1972 340 R/T) fra Kongsvinger til Grua på Hadeland.

 

1) Et bevis på at man nærmer seg bygda er dette... (legg merke til de tre kjerrene som er linja opp i bakgrunnen - gutta tar seg vel en lunsj på den populære Burgern på Vormsund)

2) En velfrekventert rockepub på Kongsvinger har sett sitt endelikt, og de tørste vandrer hvileløst rundt (er ikke så mange plassene å velge mellom her gitt...)

3) Svenske-golf med grusom tribal - et klart tegn på at man befinner seg farlig nær harry-grensa

DSCF2168.JPG

DSCF2175.JPG

DSCF2179.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Mye rart å pynte vedskjulet med

2) "Hm, åkken skær je ta tel ærbe i dag a?"

3) Skjulet med det rare i

DSCF2185.JPG

DSCF2182.JPG

DSCF2181.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel fremme hos min fetter, hvor karosseriet var, måtte jeg ta noen bilder av de herlige Hot Rod'sene som pryder gårdsplassen hos ham (se forresten nyeste AmCar for reportasje) - bildilla ligger i familien ja!

 

1) Smooooooooooth

2) Lekre linjer og skamlav (luft)

3) Med V8'ern i bakgrunn som maler lik en velvoksen tiger (for øvrig tilsalgs)

Kopi av DSCF2189.JPG

Kopi av DSCF2192.JPG

Kopi av DSCF2204.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Artig tidsriktig campingvogn

2) V8'er fra 1938

3) Karosseriet skal faktisk være slik...

DSCF2195.JPG

DSCF2213.JPG

DSCF2210.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Fetter legger siste hånd på verket før karosseriet lastes på henger

2) Mye jobb igjen

3) - -

DSCF2275.JPG

DSCF2223.JPG

DSCF2230.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Operasjon tortilla wrap igang

2) Ferdig pakka - ikke én dråpe kommer i kontakt med karosseriet nå!

3) Hæh? (se fronten)

DSCF2312.JPG

DSCF2317.JPG

DSCF2240.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Mystisk stemning over Hadeland

2) Først måtte en Chevrolet inn på plass i garasjen

3 ) Endelig på plass og utpakket. Godt man er såpass veltrent - et slikt karosseri løftes jo på strak arm :P

DSCF2319.JPG

DSCF2321.JPG

DSCF2324.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Operasjon Tortilla Challenger vel overstått - takk for følget!

(må for øvrig tilføye at disse krabatene har som jobb å bl.a vokte over Hot Rod'sene...): klø :

Kopi av DSCF2279.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh.. da er jeg på side 30 i tråden og tar en velfortjent pause, før jeg utvikler decubitus på store deler av kroppen! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg endelig tid til å stikke innom H-con og dem for å se hva det egentlig dem dreiv på med.. :) Håkon har jeg kjent i borti syv år, så alltid morsomt å treffe på han :D

 

Så da denne stå oppi ene hjørnet der :tilber:DSC00238.jpg

Nydelig bil :D

 

Hilste forresten også på David.. som bare rakte tunge??litt usikker på hva han mente: klø : DSC00236.jpg

 

Må si jeg misunner gutta med pent vaerste, gitt.. Og deler til 1000... :D

 

men får satse på at govogna mi ikke trenger reservedeler da :PDSC00240.jpg

 

Var supert å hilse på :D Satser på at Nina Marie er der neste gang, slik at det ikke er bare pene biler å titte på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er noe dere skulle fått henta gutter ;)

 

28092007545_G.sized.jpg

 

står på en lokal høgger her oppe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke mye bil for tida - det er dette som opptar meg nå...

 

Kommentarer ang "arbeidslampe" frabes ;) (den ordentlige tok kvelden da pæra brant opp : klø :)

DSCF2380.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sikkert flere har fått med seg jobber jeg som vedlikeholdsjef i Nexans på Langhus.

Vi lager innstallasjons- og varmekabel på vår fabrikk og jeg var ikke vrang når jeg fikk tilbud om å besøke fabrikken vår i Halden.

Der lager de Umbilicals og powerkabler = Dritschwære kabler!

 

Overiktsbilde av fabrikken:

 

halden1.jpg

Illustrasjonfoto

 

Her er typisk umbilical (navlestreng til plattformer ol)

halden2.jpg

Illustrasjonfoto

 

Ett bilde fra høyspentlabben (Denne kunne avgi 6 MegaWatt: eek : )

halden3.jpg

 

Det er fotoforbud og derfor ingen bilder fra produksjonen.

 

Fikk oss en tur oppi tårnet som er norges tredje høyeste bygning på 105m(Oslo Plaza 117m og Postgirobygget 111m)

DSC00382.JPG

 

Det var grei utsikt derfra (Dårlige mobilbilder tatt i smug)

DSC00377.JPG

 

Halden skyline

DSC00380.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått! Bildet fra høyspentlabben minte meg mest om en sci-fi-film : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en givende dag med mange inntrykk tok vi turen til Fredriksten festning, for en god syttenhundretallsmiddag i Kongshallene.

Det var morsomt å spise uten bestikk og med ett brød som tallerken.

Etterpå var det tur rundt på festningen hvor vi nøt det fine været og utsikten.

 

DSCN0383.JPG

 

Man kan skimte tårnet på Nexans litt til høyre for sola:

 

DSCN0385.JPG

 

Og så noen obligatoriske kanonbilder : rolleyes

 

DSCN0390.JPG

 

Tja....

 

DSCN0391.JPG

In your dreams Thorbjørn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Her er typisk umbilical (navlestreng til plattformer ol)

halden2.jpg

Illustrasjonfoto

 

 

Disse har jeg spolt en del kilometer av......... :) Nexans har forresten søkke mye kewlt utstyr!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nexans Spider ja =)

 

Utviklet av GTO Subsea i Kristiansund. Husker vi fikk se tegninger og noe greier til den der for en del år siden =) Sinnsykt tøft.

 

Gto driver forresten med en del slike ting fortsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.