#3851 Skrevet Februar 12, 2009 De første årene: Nydelig 356 Speedster dette... detta som er de såkalte "James Dean Killer" bilene,men for noen biler!..peneste porsche ever!..misunner deg denna turen Håkon!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3852 Skrevet Februar 12, 2009 (endret) Alle vet jo det at jeg bare driver dank når jeg er hjemme 14 dager fra jobb (nei, jeg har ikke et rekkehus å pusse opp, nei jeg har ikke biler å ta hånd om, og nei for all del - det snør jo aaaaldri på Konnerud). Siden H-con da hadde fullt opp av deler og stæsj som skulle pakkes og garantert var sliten etter roadtrip'en, tenkte jeg at jeg skulle trå til littegranne - mest for å lette min egen samvittighet Bildebevis (mottaker blir nok glad for all teipen): Nydelig stoff! Lurer på om det kan gjøre seg som skjørt, Samuelsen? Etter litt bollespising og skjitprating var det blitt mørkt og på tide å dra hjem igjen - med gewinde til Ingolf i bagasjen (man drar jo som kjent aldri tomhendt hjem fra H-con.....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3853 Skrevet Februar 12, 2009 detta som er de såkalte "James Dean Killer" bilene,men for noen biler!..peneste porsche ever!..misunner deg denna turen Håkon!.. Ikke helt riktig Øyvind, nydelig bil dette og men ikke den som James Dean kjørte seg ihjel i. Det var en slik som denne: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3854 Skrevet Februar 12, 2009 Kule reisebilder dette her Håkon. Tror faktisk jeg hadde tatt GTPen over en 917. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3855 Skrevet Februar 12, 2009 Nydelige bilder H.Con En vakker dag skal det stå en Porsche utenfor huset, men må vel begynne å spare først. Etter noen dager med bleieskift, snømåking og snømåking, ble det tid til skruing igjen. Nå har jeg fått på plass toppen, innsuget og eksosmanifolden. Begynner å se konturene av en motor igjen. Om jeg skal si det selv så ser det jo bra ut. Noen bilder: [/ATTACH][/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3856 Skrevet Februar 12, 2009 Noen fler: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3857 Skrevet Februar 12, 2009 Så var det jaggu på'n igjen. Fant Geilhecken i går kveld og fikk måkt den frem. Måtte ha quattro hjelp for å dra den helt ut da det var en isklump på 10(!)cm under bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3858 Skrevet Februar 12, 2009 Nydelig stoff! Lurer på om det kan gjøre seg som skjørt, Samuelsen? dropp å send det stoffet opp til broder samuelsen, lag heller kilt av det vi kan jo starte einser slekta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3859 Skrevet Februar 15, 2009 Alle vet jo det at jeg bare driver dank når jeg er hjemme 14 dager fra jobb (nei, jeg har ikke et rekkehus å pusse opp, nei jeg har ikke biler å ta hånd om, og nei for all del - det snør jo aaaaldri på Konnerud). Siden H-con da hadde fullt opp av deler og stæsj som skulle pakkes og garantert var sliten etter roadtrip'en, tenkte jeg at jeg skulle trå til littegranne - mest for å lette min egen samvittighet Bildebevis (mottaker blir nok glad for all teipen): Nydelig stoff! Lurer på om det kan gjøre seg som skjørt, Samuelsen? Etter litt bollespising og skjitprating var det blitt mørkt og på tide å dra hjem igjen - med gewinde til Ingolf i bagasjen (man drar jo som kjent aldri tomhendt hjem fra H-con.....) Disse pakkene så da misstenkelig kjente ut! Jadda, teipen var vel det morsomste av alt egentlig, hah! Tusen takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3860 Skrevet Februar 15, 2009 (endret) Da har jeg endelig fått "kontoret" mitt opp... Eh, dette var riktig bilde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3861 Skrevet Februar 15, 2009 Ble bra dette:) Hakke mer ryddig enn i går ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3862 Skrevet Februar 18, 2009 Liten bildeoppdatering fra Låven. JA driver med toppakningbytte...... Tror egentlig motivasjonen var heller dårlig da det meste av "skrutiden" gikk bort i prat og cola Og Torbjørn sitter og pynter motoren sin Og jeg pynter motorrommet på Syncroen;) med blanke rør og plastdeksler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3863 Skrevet Februar 18, 2009 Tror egentlig motivasjonen var heller dårlig da det meste av "skrutiden" gikk bort i prat og cola Var vel heller de jævla fastrusta skruene som drepte absolutt all motivasjon. 3 timer på 2 skruer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3864 Skrevet Februar 18, 2009 Det bildet av J-A er sikkert tatt når han står og venter på at WD-40'n skal "virke" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3865 Skrevet Februar 19, 2009 Da har jeg lagt ut både Passaten og Leader for salg, grunnen er at jeg vurderer noe nytt. Må jo innrømme at besøket på Porschemuseumet gjorde inntrykk, kanskje en 924 Turbo, 944 Turbo/S2 eller 928 hadde vært no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3866 Skrevet Februar 19, 2009 Må jo innrømme at besøket på Porschemuseumet gjorde inntrykk, kanskje en 924 Turbo, 944 Turbo/S2 eller 928 hadde vært no? Ja, definitivt et skritt i riktig retning det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3867 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Åh, nammenam... Hva kan man forvente i avgifter på en slik, denne er til salgs for 7000,- euro og har 160 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3868 Skrevet Februar 19, 2009 Kommer vel på rundt 120 +- tenker jeg... Regner med at det er 88 modell 2,5L 160hk.. Hva er vekta på disse? Skrev 1300kg jeg.. Da ble det: Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 51 751,50 Avgift for motoreffekt: 55 967,13 Avgift for slagvolum: 102 634,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 210 352,63 Bruksfradrag (80%): -168 282,10 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 43 371,00 MVA: 15 120,00 Engangsavgift + MVA: 58 491,00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3869 Skrevet Februar 19, 2009 Kommer vel på rundt 120 +- tenker jeg... Regner med at det er 88 modell 2,5L 160hk.. Hva er vekta på disse? Skrev 1300kg jeg.. Da ble det: Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 51 751,50 Avgift for motoreffekt: 55 967,13 Avgift for slagvolum: 102 634,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 210 352,63 Bruksfradrag (80%): -168 282,10 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 43 371,00 MVA: 15 120,00 Engangsavgift + MVA: 58 491,00 Man kan jo evt søke om alternativ fortolling også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3870 Skrevet Februar 19, 2009 Man kan jo evt søke om alternativ fortolling også? Ja det kan du, men da MÅ du fortolle den alternativt uansett utfall.. Vet ikke om det er så mye å hente på alternativ fortolling på denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3871 Skrevet Februar 22, 2009 Finner en 944 i Tananger med lav km, men til en hyggelig pris. Har vært over 1000 framvisninger på Passaten som ligger ute på finn, samme på Golfen. Men ingen henvendelser. Ingen som vil ha spesielle gamle VW lengre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3872 Skrevet Februar 22, 2009 I Tananger ja, rett borti streeten her.. Hvis den er rød kan det være den samme jeg snakket om tidligere.. Den var i Tananger.. Isåfall er den ganske velholdt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3873 Skrevet Februar 22, 2009 I Tananger ja, rett borti streeten her.. Hvis den er rød kan det være den samme jeg snakket om tidligere.. Den var i Tananger.. Isåfall er den ganske velholdt.. Var sort denne som ligger på Finn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3874 Skrevet Februar 22, 2009 Den så veldig fin ut på bildene ihvertfall... 2,7L, ikke mange av den her til lands Edit: Her er jo den jeg sendte bilde av og jo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3875 Skrevet Februar 22, 2009 (endret) Den så veldig fin ut på bildene ihvertfall... 2,7L, ikke mange av den her til lands Edit: Her er jo den jeg sendte bilde av og jo.. Synes den virka litt dyr jeg, den er iallefall over det budskjettet jeg har tenkt meg. Opp til 100k er aktuelt, men først må Golfen og Passaten bort... Og IKKE NOK MED DET... Rasfare på låven: Faen hva snø som har kommet... Jeg og Nils Hjelmberg var på Der Låvhe idag for å finne fram no plåt til einseren hans, der møtte det oss et trist syn... Det hadde gått takras og taket på Golfen var trykket ganske mye ned, Fiestaen hadde sluppet litt billigere unna men vi valgte å flytte på den siden det var faretruende mer snø på taket... Faens snø... Tror takplaten på Fiestaen lar seg redde? Hjelp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...