Oss på "værste" (garasjen med de rare i)

Anbefalte innlegg

Blir det noe mekking i kveld eller.

 

Det blir sikkert jobbing på div. einsere ikveld også.....Bare å komme : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Ævdi-Arne i rollen som kongen:

 

1960_bigcopy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite å gjøre på "jobben" idag Endre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltids tid til å poste noen bilder! I hvartfall av Ævdi-Arne:p

 

Men nå skal jeg gi meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nytt medlem av VACN. Bor i Vestby og skulle dermed høre til Follo lokallag, men det står at jeg hører til i Østfold... Håper jeg kan "joine" dere Follo gutta alikevel. Føler meg liksom litt "nærmere" dere : vinke :

 

Er værste åpent for alle klubb medlemer??? Hvis det er det, når kan man svippe innom og hvor i huleste er det : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nytt medlem av VACN. Bor i Vestby og skulle dermed høre til Follo lokallag, men det står at jeg hører til i Østfold... Håper jeg kan "joine" dere Follo gutta alikevel. Føler meg liksom litt "nærmere" dere : vinke :

 

Er værste åpent for alle klubb medlemer??? Hvis det er det, når kan man svippe innom og hvor i huleste er det : klø :

 

Du hører til Follo og er velkommen på lokallagstreff annenhver tirsdag på McD i Vestby.

 

Alle er velkomne på Værste men det er ikke folk der hele tiden.

Du kan bli med dit etter neste treff som er tirsdag 7 mars. kl 20.00

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hører til Follo og er velkommen på lokallagstreff annenhver tirsdag på McD i Vestby.

 

Alle er velkomne på Værste men det er ikke folk der hele tiden.

Du kan bli med dit etter neste treff som er tirsdag 7 mars. kl 20.00

 

Hvis dere har treff i Vestby, så er jeg glad for å "få være med" i Follo lokallaget : rock : Da har jeg jo hele 5 min. reisevei : smil :

 

Da sees vi!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjollahopp tjolahei!

Etter mange lange år uten vinterferie klarte jeg endelig å ta meg litt fri og komme meg utenlands! Da tenkte jeg det ville være naturlig å besøke Die Aller Vaerstes vennskapsværste i Riga, nemlig "Riga Automuseum".

 

Dette "værste" inneholder mye snacks fra fordums tider og til min store overaskelse noen skikkelige pærler!

 

Jeg begynte "le grand tour" med å kikke på noen godbiter fra gamle, gamle dager. Her er to godbiter fra Auto Union (som består av Audi, DKW, Horch og Wanderer):

 

IMG_2757.jpg

 

IMG_2759.jpg

 

Ingen tvil om hvilken statsmakt som brukte denne bilen:

 

IMG_2762.jpg

 

 

Her ser dere selveste Krutchov som stiger ut av sin bil. Jeg stiller opp som linselus og hilser hjem:

 

IMG_2764.jpg

 

Det var flere av eliten som var glad i å kjøre bil. Her ser vi Bretchnev som hadde et lite uhell i sin sportslige bil:

 

IMG_2767.jpg

 

Her er en volkswagens første "flerbruksbil" en Typ 166:

 

IMG_2773.jpg

 

Litt info om den:

All terrain vehicle med 4wd, Laget på basis av folkebilen Volkswagen (går ut i fra at de mente bobla) og designet av F. Porsche på 1930 tallet. Det spesielle karosseriet ble produsert av firmaet "Ambi Budd"(:P ) Bilen ble brukt av rekognoseringspatruljer i den tyske hæren. Under ww2 ble den brukt i forbindelse med de militære operasjonene ved Volga i Stalingrad. 25 HP, 4 syl boxer 1,1 liter og veide 910 kg.

 

Litt mer info:

An amphibious version of the type 82 called at first type 128 and later type 166 was also made. It was quickly nick named Schwimmwagen (swimming car) and there were about 15.000 made. For propulsion in the water the car was equipped with a retractable propeller connected to the crank shaft of the engine. Top speed in the water was about 5 mph and the front wheels acted as a rudder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå til godbitene for de som liker fart!

 

IMG_2778.jpg

 

Denne bad`boyen her var verdens raskeste diselbil en gang på 80 tallet. Den hadde en 2,3l 6 zyl turbo-diesel, der ladeluften ble kjølet med vanndamp. Verdensrekorden lød på 362,87 km/t. Jeg fant desverre ikke så mye mer info om den, men her er flere bilder:

 

IMG_2781.jpg

 

IMG_2783.jpg

 

IMG_2782.jpg

 

IMG_2779.jpg

 

Her er en liten 520 Hp rakker som ble brukt til bakkeløp:

 

IMG_2800.jpg

Beklager at jeg står i veien..:o

 

Info:

plakat.jpg

 

Denne rakkern var også et resultat av auto unions utvikling..

 

IMG_2784.jpg

 

 

Da takker jeg for meg og anbefaler alle som kan å ta turen innom Riga og Die Aller Vaerstes vennskapsværste "Riga Automuseum".

 

P.S Riga by var også helt kanon! Anbefales!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å vise frem suveniren jeg kjøpte:

IMG_1952.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt du fikk litt kulturellt innslag mellom all shoppingen da.

 

Ser ut som man må ta seg en tur dit.....faktisk billigere enn Harrytur til Sverige! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig billig med reise til Riga. Vi betalte vel ca. 600 for 2 pers t/r oslo- Riga! Det er ikke ille!

 

Prisnivået i Riga er jo også latterlig lavt i forhold til norge. En øl på pub: 8,50, sigaretter: 8,50: rock : For ca 50 kroner spiste og drakk man et ok måltid på cafe og full middag med vin til maten kom vel på ca. 250 kr (inkl tips) for 2 pers..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huhu... stikker en tur på værste idag og ser på forholdene, nå blir det full gass på Michèle... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVOR ER BMWEN MIN ! ! ! : bråk :

 

Bilde_104.sized.jpg

 

Hvem sin bil er dette? : haha :

 

Bilde_105.sized.jpg

 

Inne på vaerste var alt som før... : klø :

 

Bilde_106.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå trengs det en skikkelig oppryddning her... : faint :

 

Bilde_108.sized.jpg

 

Michèle... love.gif

 

Bilde_110.sized.jpg

 

Antikk sofa selges, oppbevart kjølig for bedre holdbarhet... Kun kr 5000,-

 

Bilde_111.sized.jpg

 

Vi må finne en dato til å ha et møte ang. ting vi må gjøre på Vaerste, jeg begynner og rydde i morgen. Caddy'n og hvordan vi skal legge opp sesongen med vårmønstringa i april og andre ting som "Die aller Vaerste" havner oppi... :nana:

 

Så skal vi ha en Dvd-kveld på Falcon Cre... Øh, hos Nina Marie der vi skal studere klubbvideoen nærmere...

Jeg hørte rykter om no mat, så jeg kommer... pile.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så skal vi ha en Dvd-kveld på Falcon Cre... Øh, hos Nina Marie der vi skal studere klubbvideoen nærmere...

Jeg hørte rykter om no mat, så jeg kommer...

 

Velg en lørdag dere da, slik at jeg i alle fall kan lage litt GOD mat, og ikke bare kylling og karbonadedeig som det går i nå om dagen..unsure.gif:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. sofaen så synes jeg 5 lapper blit litt i minste laget!

 

Jeg stiller på værste på søndag Håkon så da kan jeg evt. hjelpe til med å rydde (hvis formen tilsier det da;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en volkswagens første "flerbruksbil" en Typ 166
Så det var ingen Kübelwagen der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da ser det litt bedre ut... : rolleyes

 

David var innom å hjalp meg og Lars... : flau :

 

Bilde_112.sized.jpg

Bilde_114.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*kremt* Panser på taket til lusa? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*kremt* Panser på taket til lusa? : klø :

 

Neida, vi har montert soltak på HO Lusa og... : smil :

 

Er en skumgummimadrass under der og, så HO Lusa får ingen varige mèn... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å hilse på i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å hilse på i dag :)

 

Takk i lige måte, og som jeg sa er det bare å stikke innom om du er på disse kanter igjen... : ja :

 

Da har jeg fått bort alle bildene som lå på fotoland-serveren og flytta dem over til Vagner... Resultatet er større bilder og en mer stabil server håper jeg.... :o

 

Så slipper evt. nye lesere og irritere seg over et kryss der det skulle ha vært et bilde... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt mange slitsomme turer med jobben den siste uka men avslutningen var det ingen ting å si på.

Slottsmiddag på Bjertorp slott i Sverige. Klikk her for de interesserte

 

Her er hva jeg spiste mens dere andre på Værste stappa burgere på McDoof

IMG_4226.JPG

 

For de som bare har sett meg i arbeidsklær.....her er mitt nye:

 

IMG_4229.JPG

 

 

Litt sliten etter all "jobbinga".....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.