#1 Skrevet Februar 24, 2010 Hei.. Jeg har lest litt på div plasser at det finnes en Dual valve til disse bilene som ikke ødelegger LMM og ikke mister effekt... Er det noen her som har en formening på om dette er bra saker..?? Har bare vurdert det, tenkte å høre litt her hva dere har for en erfaring med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2010 Resirk i alu fra Forge/034EFI er nok det du er ute etter, gjør susen de... Biltema har også noen som er helt like. Du trenger 2stk;) Husk å smøre de med noe grease eller lignende før bruk og senere med jevne mellomrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2010 På min S4 2.7 hadde jeg forge sine, men den ene lakk faktisk, så jeg kjøpte et par greddy sine. Disse var jeg veldig fornøyd med. Men de kostet litt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2010 På min S4 2.7 hadde jeg forge sine, men den ene lakk faktisk . Smurte du disse da? Ingenting galt med ventilene, men veldig få som er klar over at o-ringene på disse trenger stell, ellers vil de lekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2010 Ikke resirkventiler jeg tenker på, men slike dual ventiler.. som både er atmosfærisk og resirk i samme ventilen..... Det er ikke det dere mener nå?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2010 Må ikke sette på pop off på de moterene/bilene her da! det blir litt for japse og ikke er det bra for motor eller! skal du absolutte ha dump lyd får du koste på deg ett par skikkelige alu resirk ventiler og ett skikkelig åpent filter med varmeskjold! eller i hverstefall sånn som disse! http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Search/Forge/ES8288/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg vet... men snakket med noen for ett halvt år siden å de anbefalte disse til bi turbo bilene, de ødela ikke LMM å ikke mistet man noe effekt.. såååååååååååååå hadde vært gøy å bare prøve de, koster nesten 4500kr for 2 stk men husker jo f.. ikk hva de heter... (industrimaler) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2010 På min S4 2.7 hadde jeg forge sine, men den ene lakk faktisk, så jeg kjøpte et par greddy sine. Disse var jeg veldig fornøyd med. Men de kostet litt da. Hei Hva heter de mere en en greddy?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2010 http://www.turbofun.no/product/436875/Forge-Hybrid-Valve.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2010 så lenge lufta dumpes i friluft, selvom det bare er 50% av lufta, så vil bilen lide uansett. da lufta som dumpes alt er oppmålt av motorstyringa, og da 50% av det blir borte, så skje det saker og ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 25, 2010 hadde heller gått for turbosmart dualport kompact my enklere og justere en forge sin http://cgi.ebay.co.uk/TurboSmart-DualPort-Kompact-1-8T-VW-Audi-DV-Valve-Turbo_W0QQitemZ130349266839QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e596bf797 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2010 så lenge lufta dumpes i friluft, selvom det bare er 50% av lufta, så vil bilen lide uansett. da lufta som dumpes alt er oppmålt av motorstyringa, og da 50% av det blir borte, så skje det saker og ting bedre med 50% enn ingenting;)nå må du vel ikke gi 50% ut i friluft du får vel justert til mindre enn det og er veldig mange som bruker de i england og har ikke noen problemer med de og hadde vært rart om forge og turosmart lagde noe som ikke funket: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2010 La være å montere noe som dumper til friluft. Som Dan antyder, er ikke nøye om det er 100% eller 30% til friluft. Feil blir det uansett da ECU tror det er mer luft i systemet enn det er og doserer bensin etter dette. Om du da har dumpet til friluft får motoren for mye bensin og det ender som regel med soting av plugger, fusking +++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 26, 2010 La være å montere noe som dumper til friluft. Som Dan antyder, er ikke nøye om det er 100% eller 30% til friluft. Feil blir det uansett da ECU tror det er mer luft i systemet enn det er og doserer bensin etter dette. Om du da har dumpet til friluft får motoren for mye bensin og det ender som regel med soting av plugger, fusking +++ Mmmm har hørt dette og ja.. Sant nok så lager resirk ventilene jeg allerede har kjøpt på bilen helsikkes med lyd Pluss at bilen skal i til Sundsvall imorgen for mapping å program bytte så vi får se hva bilen endelig vil gi. Håper bare disse vil holde med tanke på trykket ?? http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=12&products_id=2017 FYTTIRAKKERN jeg gleder meg for å se hva oppsettet vil ende opp med på benken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2010 Smurte du disse da? Ingenting galt med ventilene, men veldig få som er klar over at o-ringene på disse trenger stell, ellers vil de lekke... Er klar over dette, og prøvde å stelle med det før jeg kjøpte nye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 27, 2010 På min S4 2.7 hadde jeg forge sine, men den ene lakk faktisk, så jeg kjøpte et par greddy sine. Disse var jeg veldig fornøyd med. Men de kostet litt da. Hei Hva heter de mere en en greddy?? Var greddy type s minns jeg, brukte de som resirk. Disse kan brukes som både og. Bilde, ikke min motor, men bare et random nettbilde : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 28, 2010 Ja får se å høre hva mine resirk tåler av trykk, om jeg evt må oppgradere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...