#26 Skrevet Juni 6, 2010 Oppdaterer denne tråden. Kompisen min bytte til orginale halogen pærer i slutten av ferbruar og kjørte med det frem til midten av april problemfritt Så han bytte over til xenon, når det hadde gått litt meir enn ein mnd. begynte høgre lys å fuske litt, kom kun lys når man vridde om bryteren til kjørelys (må starte opp bilen i park modus, noen ganger tente dei uten problem). Nå i det siste har det vært dager der det ikkje har vært snakk om å tenne, ikkje eit lite blink en gang men viss han kjører ei tid 10 - 20 min tenner lyset ved å vri om bryteren til kjørelys Er det spenningsregulatoren som er gåen da? eller kan det bare vere dårlig batterri? Han va nede på møller, men det skulle jo ha flere tusen kr for feilsøking + rep , så spør her først igjen for å høre om noen har noen nye tips Takktakk på forhand! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 6, 2010 ER DETTE ETTERMONERT XENONKIT? Jeg antart det siden han har satt inn halogenpærer og det da fungerte. Problemet er da at xenonitet han har kjøpt er av søppel kvalitet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 6, 2010 Det er ettermontert ja Så det er konklusjonen da, ikkje noke gale med bilen? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 6, 2010 nei, nada galt med bilen. mener og ha hørt at de som har kjørelys når de starter bilen har mindre volt på pærene før dem skrur over lysbryteren og xenon ballastene krever optimalt med strøm for å klare og få nok spenning til å starte pæra (over 20 000volt) da blafrer det om det er for lite spenning kjøp bedre xenon kit, eller kjør med halogen. problem svolved 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 6, 2010 Men kva er galt med bilen når ene lyset ikkje vil tenne i det hele tatt, men etter 10 - 20 min kjøring (helst langkjøring) så kommer det på ved å vri om lysbryteren? Er det spenningsregulatoren som tuller litt da? Noen ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 6, 2010 Det er ikke noe galt med bilen. Du må da skjønne det. Det er trafoen til xenonkitet som ikke fungerer. Når den får mere varme i seg etter og ha stått med spenning på en stund, så tenner den lettere. Derfor kommer den etter en stund. Hadde spennings regulatoren vært gåen så hadde alt på bilen sluttet og fungere da den ikke ville fått lading. Legg pengene i et skikkelig xenonkit så slipper dere dette problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 7, 2010 Åja, eg såg feil, sorry! "nada" hehe! Det var jo ikkje noke billig "jalla" sett (skulle hvertfall ikkje vere det ) Korleis er det med reklamasjon og slikt, har jo allerede sendt inn en defekt ballast sorry viss det blir FOR masse masing her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 7, 2010 Ang reklamasjon så må du nok høre med den butikken du kjøpte dette i. Jeg gir 12 mnd garanti på mine xenonsett, og jeg føler det er normalt. Så de burde da ha noe slikt de og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 7, 2010 Ok, får høre med de da! Takk for hjelpen folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...