Audi 1,8 t Nøkking ved maks pådrag

Anbefalte innlegg

A4 B5 1,8 T 2001

 

 

2 Faults Found:

16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low

 

16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

 

Bilen går greit helt frem til jeg gir full gass, da får jeg et lite nøkk også går den greit igjen.

Men merker at bilen går ikke helt friskt. Akkurat som om den ikke turbon lader optimalt.

Snakket med møller og de mener at det kanskje kan være enten Map-sensoren eller LMM.

 

Tok ut LMM og prøvde en tur og da var nøkkingen litt mindre men fortsatt merkbar.

 

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg låner denne litt.

 

jeg har også samme problem, også på kjørecomutern så ser jeg at den bruker noe jævelig mye bensin?.. før gikk den på 0.5-0.8 nå er det 1.1 -1.2. får den faen ikke under 1.0

 

(nå skal det nevnes at jeg har ny software og har peak på 1.5 i trøkk....) er kanskje i meste laget.

hadde peak på 1.35 med orginal N75 men etter at jeg byttet den med H fikk jeg litt mer.

 

når det gjelder nøkkingen så er det kun på 4 -5 -og 6 gir hvis jeg gir på. kan det være at den vipper over i "nødmodus" ved max trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Møller i dag og kjøpte Map-sensor og byttet den og bilen er FRISK igjen :D Virker som om den går bedre enn noen gang.. Kan være at denne har vært dårlig over tid. Ikke vet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dette som tilsvarer LMM på diesel-biler? Altså luftmengdemåler?

 

..Har og nykking på maks pådrag. Skjedde etter chipping. Fikk anbefalt da å bytte LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det skjedde etter Chipping vil jeg tatt det med det stedet der du chippa den. Kan være de har gjort noe feil. LMM er noe helt annet. LMM sitter på luftfilterboksen din. og Map-sensoren sitter på manifold. Veit ikke om dette er likt på bensin og diesel.

 

Prøvd Vag-Com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde Audi a4 1.8 bensin hadde MAF sensor og ikke MAP sensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ble kvitt problemet etter at jeg monterte frontmontert intercooler.og jeg har maf sensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldre 1.8T har ikke ladetrykksensor (MAP-sensor), men fra den aller siste B5 (APU-motor har i allefall) og oppover har man det. Flere dyre ting som kan gå haywire ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldre 1.8T har ikke ladetrykksensor (MAP-sensor), men fra den aller siste B5 (APU-motor har i allefall) og oppover har man det. Flere dyre ting som kan gå haywire ja ;)

 

Det er vel bare AEB motoren som ikke har MAP sensor. Resten har vel det etter hva jeg har skjønt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.