#1 Skrevet Februar 24, 2010 (endret) A4 B5 1,8 T 2001 2 Faults Found: 16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal Bilen går greit helt frem til jeg gir full gass, da får jeg et lite nøkk også går den greit igjen. Men merker at bilen går ikke helt friskt. Akkurat som om den ikke turbon lader optimalt. Snakket med møller og de mener at det kanskje kan være enten Map-sensoren eller LMM. Tok ut LMM og prøvde en tur og da var nøkkingen litt mindre men fortsatt merkbar. Noen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2010 Ingen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2010 (endret) jeg låner denne litt. jeg har også samme problem, også på kjørecomutern så ser jeg at den bruker noe jævelig mye bensin?.. før gikk den på 0.5-0.8 nå er det 1.1 -1.2. får den faen ikke under 1.0 (nå skal det nevnes at jeg har ny software og har peak på 1.5 i trøkk....) er kanskje i meste laget. hadde peak på 1.35 med orginal N75 men etter at jeg byttet den med H fikk jeg litt mer. når det gjelder nøkkingen så er det kun på 4 -5 -og 6 gir hvis jeg gir på. kan det være at den vipper over i "nødmodus" ved max trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2010 Var innom Møller i dag og kjøpte Map-sensor og byttet den og bilen er FRISK igjen Virker som om den går bedre enn noen gang.. Kan være at denne har vært dårlig over tid. Ikke vet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2010 Er det dette som tilsvarer LMM på diesel-biler? Altså luftmengdemåler? ..Har og nykking på maks pådrag. Skjedde etter chipping. Fikk anbefalt da å bytte LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2010 Hvis det skjedde etter Chipping vil jeg tatt det med det stedet der du chippa den. Kan være de har gjort noe feil. LMM er noe helt annet. LMM sitter på luftfilterboksen din. og Map-sensoren sitter på manifold. Veit ikke om dette er likt på bensin og diesel. Prøvd Vag-Com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2010 Jeg trodde Audi a4 1.8 bensin hadde MAF sensor og ikke MAP sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2010 jeg ble kvitt problemet etter at jeg monterte frontmontert intercooler.og jeg har maf sensor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2010 Eldre 1.8T har ikke ladetrykksensor (MAP-sensor), men fra den aller siste B5 (APU-motor har i allefall) og oppover har man det. Flere dyre ting som kan gå haywire ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2010 Eldre 1.8T har ikke ladetrykksensor (MAP-sensor), men fra den aller siste B5 (APU-motor har i allefall) og oppover har man det. Flere dyre ting som kan gå haywire ja Det er vel bare AEB motoren som ikke har MAP sensor. Resten har vel det etter hva jeg har skjønt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...