#1 Skrevet Februar 24, 2010 Hei, Jeg har et par problemet med min jetta, første problem er at når jeg trykker på Varseltrekant i dashbordet blinker bare høyre blinklys forran/bak.. ikke venstre! ..men om jeg blinker til venstre så fungerer blinklysene på venstre side? ledningsfeil? Når jeg gir gass og slipper den, gjerne drar den opp til 3000rpm og slipper. Så kjenner jeg det nykker tilbake? kan dette være noen dårlige/slitte foringer som gir etter? Girspak og clutch er veldig hard i forhold til mine andre biler (audi a4 og volvo 240). Kan dette bety sliten clutch? gammel olje? Håper på svar, takk Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2010 Hei, Jeg har et par problemet med min jetta, første problem er at når jeg trykker på Varseltrekant i dashbordet blinker bare høyre blinklys forran/bak.. ikke venstre! ..men om jeg blinker til venstre så fungerer blinklysene på venstre side? ledningsfeil? Når jeg gir gass og slipper den, gjerne drar den opp til 3000rpm og slipper. Så kjenner jeg det nykker tilbake? kan dette være noen dårlige/slitte foringer som gir etter? Girspak og clutch er veldig hard i forhold til mine andre biler (audi a4 og volvo 240). Kan dette bety sliten clutch? gammel olje? Håper på svar, takk Mvh Stian Kanskje det er en sikring eller rele for nødblink som er gåent..? Hadde noe lignende nykking i min. Der var det fremre motorfestet som var tvert av. Det sitter på traversen mellom og under lyktene. Kanskje clutch-vaieren din er korrodert og rusten innvendig..? Hvis du har myye svetting på girkassa, spesielt fra simmeringene rundt flensene til drivakslingene, så er kanskje kassa tom for olje. Min svetta mye. Bytta de simmeringene og fylte på ny olje...smooooth igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2010 går det virkelig ann og kjøre på girkasse som er tom for olje? takk for hjelp sålangt, nødblinken var det bare dårlig kontakt på, funka plutselig etter den hadde stått og blunket en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2010 For lite olje kan gjøre giringa hard. Min Golf 2 var sykt hard på giring og tok ut tappepluggen og fikk ut en 1dl med olje. Fylte på ny og blei som ny. Er det noen ulyder i kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2010 går det virkelig ann og kjøre på girkasse som er tom for olje? takk for hjelp sålangt, nødblinken var det bare dårlig kontakt på, funka plutselig etter den hadde stått og blunket en stund? Ikke helt tom da, men er ofte ganske lite igjen i dem slik som Bjørnar sier her også. Var ca en kaffekopp igjen i min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...