jekkskade med lakkbrudd på ny bil - hvordan ville dere reparert?

Anbefalte innlegg

Kjøpt ny bruksbil (ny som i 07-modell) hvor kanalen har en jekkskade. er forøvrig en hvit caddy.

skaden ligger ikke i skjøten mellom inner og ytterkanal men på flata på ytterkanalen. jekken har sklidd av, og dratt med lakk og grunning og tildels galvaniseringa ettersom det har kommet noe overflaterust.

 

Hvordan ville dere fiksa skaden?

 

jeg vurderer negerkuse e.l. for å få bart stål, rustgrunning av noe slag, grunning, lakk og steinsprutmasse/body. det jeg lurer på er om man ved å slipe vekk galvaniseringa over et større område forårsaker større problemer i senere tid, kontra og bare matte ned det verste og legge på rustgrunning/epoxy som skal i utgangspunktet lage en lukket hinne over rusta og dertil holde denne i sjakk?!

 

synspunkter mottas med meget stor takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rusten må uansett vekk, så ville jeg nok vurdert noe som dette: zinkspray, grunning, lakk og steinsprutmasse. Alternativt levere den inn på verksted og få garanti på jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer å sette det bort, men for å spørre på en annen måte - hva gjør et lakkverksted med en slik skade?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne - noen med innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Hadde samme uhellet på min a6 2007 mod.

Jævlig irriterende,men har jo ikke en meg å skylde på.

Blir lever inn på verksted på mand,fikk takst på 6000.-

Er greit med garanti på slike skader.

Men jeg har lært!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer å sette det bort, men for å spørre på en annen måte - hva gjør et lakkverksted med en slik skade?

 

De sliper det rent, har på rustmelk/antirustmiddel, sparkler om det trengs, grunner, lakkerer, body. Evt lakk etter body.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sliper det rent, har på rustmelk/antirustmiddel, sparkler om det trengs, grunner, lakkerer, body. Evt lakk etter body.

 

det er forsåvidt det jeg hadde sett for meg. hvor lang garanti har man om man setter bort en slik jobb?

ettersom bilen er hvit vil slurvearbeid synes fort når rusta dukker opp igjen, og jeg er nok paranoid, men ser for meg at det kan gå litt fort i svingene på slike småjobber hos diverse lakkverksteder!?

 

de fakturerer vel fort 2-3 timer på jobben også vil jeg tro så billig blir det jo ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er forsåvidt det jeg hadde sett for meg. hvor lang garanti har man om man setter bort en slik jobb?

ettersom bilen er hvit vil slurvearbeid synes fort når rusta dukker opp igjen, og jeg er nok paranoid, men ser for meg at det kan gå litt fort i svingene på slike småjobber hos diverse lakkverksteder!?

 

de fakturerer vel fort 2-3 timer på jobben også vil jeg tro så billig blir det jo ikke...

 

Aner ikke ang. garanti.

- Men noen år det nok. 3-5 år kanskje?

 

Kan vel gå litt fort i svingene for en så enkel jobb. Blir gjerne fort-gjort på verksteder hvor det er mye trafikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

handlet lakk i dag, så da blir det nok brunox, syregrunning, lakk, body og lakk utenpå der igjen.

takk for synspunkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.