Bensinforbruk AAN automat og sporadisk motorcheck lampe

Anbefalte innlegg

AAN skal ha 4 bar orginalt ,men på min viser den 4,2 uten vacum selv om den skal være 4 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten ting, har du org filter eller åpent?

 

Er originalt filter ja. (nytt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN skal ha 4 bar orginalt ,men på min viser den 4,2 uten vacum selv om den skal være 4 bar

 

jeg har sett alt fra 3.8 til 4.2 med vakum. Så den har nok gått med for høyt trykk ja.

Gleder meg virkelig til å teste den nye justerbare ja.

 

dette hadde sikkert løst seg med en ny standard regulator men jeg ønsker å kjøre på ren e85 mest mulig av tiden og derfor justerbar: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, grunntrykk på tomgang med vakuumslangen koblet av. Vakuumet tar bort ca 0.5bar, så med f.eks.3.8 bar regulator (ADU) vil man lese av ca 3.3 bar med vakuumslangen tilkoblet.

 

 

Jeg skal jo ha 4 bar grunntrykk, men hadde i stedet ca 4bar med vakum

Jeg er ganske sikker på at dette er feilen, men time will show.

 

Jeg får fikset ferdig nye ledninger til coilene i morgen så blir det prøvekjøring og oppdatering av tråden.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ferdig med coilene og motoren går , men har ikke finjustert bensintrykk enda, må få kobla opp laptopen mot bredbandslambdaen.

 

Men noe rart eller posetivt er skjedd etter at jeg byttet ut en del vakumslanger i bakkant av motoren, Jeg får mere vakum på den digitale viseren enn tidligere. før sto den op 0.9-1.1 på tomgang, nå står den 0.5 kryper ned på 0.3 hvis motoren har litt turtall.

 

Synes oxo det er mere liv i bensintrykksmåleren enn før hvis jeg gasser på litt,

Så det har skjedd tydelige forandringer i forhold til vakum både hva ecu leser og hva bensintrykksregulatoren får av vakum

 

Blir vel mere prøvekjøring i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå hatt en del prøveturer uten at motorlampen lyser.: smil :: smil :: smil :: smil : Har lagt meg på ca 4.5 bar grunntrykk, og på tomgang viser det ca 5 bar. Driver som sagt å kjører på 100% E85. Den originale pumpa bakker ut på rundt 6 bar så jeg må se til å få inn 044 pumpa mi nå snart, Men det var ikke noe fare for mager blanding på boost. Ser ikke fram til bytte men det er jo bedre å lukte på E85 enn ren bensin.

 

Har satt opp den analoge klokka på bredbåndslambdaen igjenn og blir mere klok på den nå en før da trykket ikke ble regulert skikkelig.

Nå detter klokka ned på 10-11 ved fult pådrag.

 

Har oxo fått til å gå inn på bredbandslambdaen med laptopen og der kan jeg få opp målere på skjermen som viser lambda verdi,

Har ikke fått satt klokka til å vise riktig AFr på E85 enda, den tror jeg kjører på bensin, derfor viser den 10-11 ved pådrag.

 

Har oxo tenkt å modifisere signalet ECU får fra EC-1 controllern silk at jeg kan kjøre mest mulig drivstoffvennlig

 

Blir mere info etter hvert når jeg finner ut hva jeg kan tyne den ned på i forbruk.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du er klar over at forholdstallet på E85 og blyfri98 ikke er like, 98 oktan har 14,7:1, E85 har vell 14,3:1? Poenget mitt er at bredbåndslambdaen din blir vell ikke heelt rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredbåndslambdaen måler i lambda, og oversetter til det man har programmert den for; bensin, etanol, metanol, etc.

På bensin er lambda 1 AFR 14.7:1 mens den er ca 9.7 på E85

Like greit å la den bruke tallene for bensin, for det er det folk er mest vant til. Viser den f.eks 11:1 på ren E85 er lambdaverdien den samme som 11:1 ville gitt på bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo da har fått satt opp bredbåndslamdaen til å vise tall for e85. Søkte litt på hva slags blandingsforhold som blir mest økonomisk og etter det heg har lest kjører de på ca 11:1 på dellast

så jeg har satt opp den analoge utgangen til å forteller ecu at ved 11:1 får den lambda 1 Men den ligger jo å jager litt mellom 8:1 og 15:1 men hovedsakelig mellom 10 og 12 og det er greit ved dellast.

 

Men Det gjenstår en prøvetur å måle forbruk fysisk for å se hvordan det ligger an.

 

 

Er det noen som vet om det er bare å nappe ut bensinpumpa eller skal den vries ut? Hvordan gå fram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjørt rundt en ukes tid uten at motorlampa lyser.

Har montert justerbar bensintrykksregulator og byttet ut en del vakumledninger. No har også skjedd med den digitale vakum/trykk displayet i spidometeret. det viser nå riktig vakum og trykk, Enda jeg fant ingen feil på de gamle slangene.

 

Forbruk :

Har testet på ren E85 på en 13 mils tur med kjøring mellom 70-110 og en VOT nå å da. Fikk på 17 liter som tilsvarer 1.3 på mila. Det må være bortimot optimalt økonomisk på E85.

 

Innovate bredbåndslamdaen tar seg av signal til ecu og er programert til å gi lambda 1 på 10.5 Alikevell viser bredbandslambdaen alt fra 10-14 under vanlig kjøring men er greit nok.

På VOT detter lambdaen som en stein ned på 8.5 og det er helt greit på E85.

 

Kjører grunntrykk på 4.8bar på E85

 

Jeg fant også noen jordingsledninger som samles bak på innsugsmanifolden som var litt løse, Om de har laget problemer vet jeg ikke, vet bare at det fungerer nå. Motoren er friskmeldt.

: smil :: smil :: smil :: smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halleluja!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kunne fortelle hvilken type bensintrykkregulator og hvor du fikk tak i den? Sliter med det samme symptomer som du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kunne fortelle hvilken type bensintrykkregulator og hvor du fikk tak i den? Sliter med det samme symptomer som du.

 

Fikk tak i en malpassi universal 1:1,2 fra pedersens racing

 

Den er altså litt mere progresiv en en original en som er 1:1

 

Jeg har også en permanent trykk manometer montert på fuelrailen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kunnet knipset et par bilder av hvordan det hele ble seende ut? Har veldig lyst til å gjøre likens som du, høres ut som om det ble bra resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kunnet knipset et par bilder av hvordan det hele ble seende ut? Har veldig lyst til å gjøre likens som du, høres ut som om det ble bra resultat!

 

Venter på noen koblinger og 90 graders bend som passer på trykkregulatoren, så det hele ser litt provisorisk ut. Driver å øve på å lakkere bakfangeren i mellomtiden ,men bilen er jo fult kjørbar. Kan legge ut når det er på stell : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på noen koblinger og 90 graders bend som passer på trykkregulatoren, så det hele ser litt provisorisk ut. Driver å øve på å lakkere bakfangeren i mellomtiden ,men bilen er jo fult kjørbar. Kan legge ut når det er på stell : smil :

 

Da er det ordnet litt bedre.

 

Min s4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.